Jaki płyn hamulcowy ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez konrados23 » 15 wrz 2005, 07:28

Wie ktoś jaki płyn hamulcowy wlewa się do 626 cronos 94r?
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez Marcin L » 15 wrz 2005, 14:41

Podejrzewam że o specyfikacji DOT 5, marka ma tu drugorzedne znaczenie.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez konrados23 » 15 wrz 2005, 14:45

w sklepie powiedzieli mi że chyba (dot4) ale nie są pewni, to jest wersja 2,5v6-jeśli to ma jakieś znaczenie...
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 13:31
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6

Postprzez nemi » 15 wrz 2005, 16:21

Coś mi się zdaje, że u mnie jest napisane na korku zbiornika płynu. Przeczytaj tam – chyba najpewniesze źródło informacji :]
/Nie pamiętam dobrze, ale wymagany jest DOT3 – głowy nie daję/

EDIT: Nie znam holenderskiego, ale napisane jest takie coś w instrukcji:
Rem/Koppelingsvloeistof: SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Italiano » 15 wrz 2005, 18:16

nemi napisał(a): SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3

U mnie to samo pisze. Czyli pewnie DOT-3.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez mayer » 15 wrz 2005, 20:47

DOT 3???? toż to epoka wymarała z limuzyna por. Borewicza...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tomekrvf » 17 wrz 2005, 23:03

DOT 3 tak mówi mazda(nawet jest to napisane na zbiorniczku) ale mozna zastapic DOT 4
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Marcin L » 26 wrz 2005, 15:43

Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez bajer0 » 26 wrz 2005, 16:15

Marcin L napisał(a):Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych


Hmmmm u mnie na korku jest "DOT 3, or DOT 4".... czyli w latach 80tych zalecano albo 3, albo 4.... niby dlaczego dziesiec lat pozniej proponuje sie juz tylko starszy DOT 3 ??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Briareos » 26 wrz 2005, 20:33

Widać hamulce się tak nie grzeją. Każdy "nowszy" DOT ma wyższą dopuszczalną temperaturę, w której nie straci jeszcze swoich właściwości.

Marcin L napisał(a):DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury

Owszem, ma, ale jest na bazie silikonu a nie glikolu. W żadnym wypadku nie wolno nalewać takiego płynu do instalacji która tego nie przewiduje! Pomijając inną ściśliwość, to ryzykujesz poważne rozszelnienie układu.
DOT 5.1 to jest następca DOT 4 i ew. taki można zastosować, ale skoro producent nie wymaga... Teoretycznie 5.1 ma niższą lepkość i lepiej służy w nowoczesnych układach ABS.

Tak więc zanim sobie wlejecie w układ (choćby dolewkę!) płynu DOT 5 to się upewnijcie że właśnie taki ma tam trafić.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez mayer » 28 wrz 2005, 11:45

cokolwiek by nie było jeśli nie masz pewności wywal wszystko i zalej na nowo. Żadnego z nich nie wolno bowiem mieszać ze sobą. DOT3 ma jedną przewagę – jak ci braknie możesz piwa dolać:D – sprawdzone jeszcze na df.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez brii » 28 wrz 2005, 13:44

DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach <czytaj>
Różnią się tylko temperaturą w jakiej są w stanie jeszcze pracować.

Za to DOT5 to już zupełnie inna bajka :| Nie wolno do naszych Madź wlewać DOT5!!

W moim MX zmieniłem DOT3 na DOT4 jakieś pół roku temu i jest git :] Zaraz po zmianie miałem wrażenie, że hamulce lepiej działają :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mayer » 28 wrz 2005, 14:47

brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach

możesz dolać DOT4 do Dot3 ale odwrotnie to nie bardzo zawsze wychodził z tego syf kiepsko znosiły to uszczelki w zaciskach.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Briareos » 28 wrz 2005, 19:59

brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach

Oj, zdecydowanie poczytajcie. Są teraz dostępne także syntetyki i zdaje się że mieszanie ich z mineralnymi płynami hamulcowymi nie jest dobrym pomysłem.
Najbezpieczniej jest dolewać ten sam albo wymieniać w całości.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez hubizx » 7 gru 2006, 11:48

Witam'
Mam 626 z 97r. i muszę dolać płynu hamulcowego, auto z niemiec, więc możliwe że był już wymieniany. W sklepie widziałem 2 rodzaje płynów DOT4, jeden Castrola syntetyczny i drugi z Boryszewa, nie napisali jaki jest więc pewnie mineralny. Który byłby lepszy ?

W instrukcji mam DOT3, ale chyba DOT4 nie zaszkodzi.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez regiz » 7 gru 2006, 14:26

A u mnie na korku na zbiorniczku plynu hamulcowego napisane jest "DOT4 only".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez brii » 7 wrz 2007, 08:40

Uwaga – cofam moją poprzednią wypowiedź o mieszaniu płynów DOT3 i DOT4 – mogą pojawić się schody – sprawdzałem :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6