Problem z przegubem zbyt często się psuje
Strona 1 z 1
Panowie mam taki problem mam 626 z 95 i często wysiada mi przegub prawy na dłuższej półosi nie szaleję autkiem robię średnio 2tys. km miesięcznie do pracy w październiku 2010 roku wymieniłem przegub na taki za 150 zł jednak on mi wytrzymał do wiosny dokładnie do marca wtedy powiedziałem w sklepie że ma mi dać porządny to dostałem taki za 260 zł i ten mi też siadł po paru m-cach, wymieniłem znowu w sierpniu a tu mamy październik i znowu mi stuka co to może być Kolega mówił, że półoś mam walniętą czy może być to przyczyną
Ostatnio edytowano 11 paź 2011, 11:48 przez spano11, łącznie edytowano 1 raz
Spano
- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
Proszę o poprane nazwanie tematu oraz uzupełnienia profilu.
Dokładnie to przy skręcaniu w prawo mocno stuka w lewo jest dobrze a wtedy w marcu to na zakręcie mi się rozsypał straciłem napęd i musiałem holować auto do mechanika ale to może być akurat wina tego że to był przegub za 150 zł ale 2 ostatnie były z górnej półki i też po paru m-c jeżdżenia zaczynały stukać przy skręcie w prawo i jak zbyt gwałtownie przyśpieszam teraz muszę coś wymienić żeby już mi nie rozwalało tych przegubów bo ten ostatni wytrzymał ledwo 2 miesiące.
Spano
- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
może się mylę, ale jeśli stuka Ci przy skręcie w prawo... to raczej lewy przegub wysiada.
Albo masz krzywą półoś.
Albo masz krzywą półoś.
Wg mnie kup dobrą używkę,bo o nowej to zapomnij kosmos,kup przegub i wymień,ale wcześniej jak wyjmiesz starą dokładnie ją pooglądaj.Może dojdziesz co było przyczyną-innej opcji nie widzę.Dobrze by było potem sprawdzić geometrię.
a ja bym sprawdził czy na łączniku półosi jest wszystko ok. Może problem leży właśnie w łączniku przegubu może tam ci się przytarło lub są opory dlatego wszystko przekłada się na przegub zewnętrzny
Kera
Ja jednak stawiam na krzywą półoś.Przez to wpada ona w wibracje i uszkadza przegub zewnętrzny.
Wymień całą półoś(tylko całą wraz z podporą),załóż nowy przegub i będzie git
Wymień całą półoś(tylko całą wraz z podporą),załóż nowy przegub i będzie git
Własnie też na półoś stawiam bo jeszcze zapomniałem że jakoś na przełomie 2009/2010 wpadłem w dziurę w drodze tak że miałem aluma do prostowania i wtedy też mogłem uszkodzić półoś musze skoczyć do Wrocka tam mają cały plac mazdek to na pewno jakaś fajną znajdę i zobaczymy czy to pomoże. Dzięki za pomoc.
Spano
- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
jeszcze z czymś takim się nie spotkałem ale jak by półoś była krzywa to drżało by całe autko może wewnętrzny stoi i nie ma ruchu osiowego spowoduje rozbijanie zewnętrznego
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
Drganie całego auta przeważnie powodują przeguby wewnętrzne,a jeśli jest krzywa półoś najczęściej uszkadza przegub zewnętrzny,gdyż on"najwięcej"pracuje, tak mi się wydaje.A może ktoś założył półoś z innego modelu ,bo przecież takie cuda się zdarzają.
sebek-71 napisał(a):.A może ktoś założył półoś z innego modelu
Mało prawdopodobne.
Ponawiam moje pytania.
noxes napisał(a):wpadłes w dziure? A jak z geometria? Nic nie tnie opony? Nie ściąga?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Wymieniasz sam czy zawsze ta sama osoba ?
Jak jest założona guma ? Zaciągnięta cybantem czy tymi beznadziejnymi blaszkami ?
Jak ściągniesz gumę to masz tam wodę ? Czy smar ma dobrą konsystencję czy jest jak budyń ?
Pozdrawiam
Jak jest założona guma ? Zaciągnięta cybantem czy tymi beznadziejnymi blaszkami ?
Jak ściągniesz gumę to masz tam wodę ? Czy smar ma dobrą konsystencję czy jest jak budyń ?
Pozdrawiam
- Od: 6 lip 2009, 12:26
- Posty: 13
- Skąd: tczew
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 90KM hb 1997 LPG
Nie ściąga i nie tnie opony a wymieniam zawsze u tego samego mechanika już się rozglądam za półosią we Wrocławiu jest taki duży szrot japończyków tam na pewno jakąś fajną znajdę, wymontowuje tą co jest i zawiozę do takiego mechanika co już jest na emeryturze ale pracował w serwisie mazdy w Polsce i niemczech zobaczę co on o niej powie.
Spano
- Od: 8 paź 2011, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Syców woj. Dolnośląskie
- Auto: Mazda 626 IV Hatchback 1.8 (90 KM)
Mam podobny problem jak @spano11
Tyle, ze podejrzewam, że powodem jest luz w skrzyni. Lewa półoś stoi sztywno:), a prawa minimalnie obraca się w obie strony.
Wewnętrzny Przegub nie ma luzów. ostatnio założyłem SPIDANA i też szybko poleciał. Może 1000 km było cicho.
Tyle, ze podejrzewam, że powodem jest luz w skrzyni. Lewa półoś stoi sztywno:), a prawa minimalnie obraca się w obie strony.
Wewnętrzny Przegub nie ma luzów. ostatnio założyłem SPIDANA i też szybko poleciał. Może 1000 km było cicho.
- Od: 13 kwi 2009, 17:00
- Posty: 17
- Skąd: Lublin
- Auto: Galant 6A13
luz w skrzyni nie ma znaczenia. też miałem z tym problem...jednak powodem było dostanie się wody do przegubu i po kilku tysiącach był do wyrzucenia<glupek2> .wpływ ma również szybkie ruszanie na skręconych kołach.a jeśli takiego nie było to proponuje zmianę półośki.
- Od: 20 paź 2009, 11:16
- Posty: 6
- Skąd: lubań
- Auto: 626 GE '96 1.8 90KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6