Skrętna tylna oś – 4WS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Przemo » 10 cze 2005, 00:22

Nie wiem jak się to technicznie nazywa, ale powiem jak to mniej więcej wygląda: Z tyłu jest silnik, oraz dwa zawory, które sterują przepływem płynu z pompy wspomagania, a nad całością czuwa komputer. Oś tylna działa zarówno w czasie jazdy jak i na postoju. Na postoju i w czasie jazdy do 35 km/h koła skręcają się w przeciwną stronę, natomiast powyżej tej prędkości koła skręcają w tym samym kierunku. Znawców może nie ma za wielu, ale jedyną rzeczą, która mogła by sprawić kłopot jest komputer, który steruje całym mechanizmem, bo magicznymi guziczkami się tego nie uruchamia.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Paweł » 10 cze 2005, 00:25

zbyniu napisał(a):w 929 HD czyli mechaniczna [...] i działa tylko w czasie jazdy a nie na postoju

Jest duzo zdjec, na ktorych HD stoja ze skreconymi tylnymi kolami.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez zbyniu » 10 cze 2005, 00:48

nie ma takiej możliwości żeby stała ze skręconymi kołami bo cała tylna oś z HD leży wymontowana u kolegi i jest na 100 % mechaniczna a nie elektryczna ( chyba że były dwa typ osi w co wątpię bo widziałem ich kilka sztuk i każda miała mechaniczną)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 16:07
Posty: 122
Skąd: myszków
Auto: 626ge 2.5,1.8,ESPACE 3.0V6 24V

Postprzez b2 » 10 cze 2005, 07:33

zbyniu napisał(a):nie ma takiej możliwości żeby stała ze skręconymi kołami bo cała tylna oś z HD leży wymontowana u kolegi i jest na 100 % mechaniczna a nie elektryczna ( chyba że były dwa typ osi w co wątpię bo widziałem ich kilka sztuk i każda miała mechaniczną)


a jakie to ma znaczenie przy skręceniu kół i wyłączeniu silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Bimbak » 10 cze 2005, 09:14

hehe właśnie przy wyłączeniu silnika na skręconych kołach, pozostaną one nadal skręcone.
Pompa nie jest w stanie sama wygenerować ciśnienia do wyprostowania kół, to nie jest perpetum mobile :)
Prędzej napęd elektryczny jest w stanie wyprowadzić koła do pozycji wyprostowanej (ale to i tak tylko teoretycznie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez b2 » 10 cze 2005, 09:18

no i o to mi chodzi :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Bimbak » 10 cze 2005, 11:39

b2 napisał(a):no i o to mi chodzi krzywy


wiem .. ale poczułem nieodpartą chęć uzupełnienia twojej wypowiedzi <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Przemo » 10 cze 2005, 13:33

W moim bolidzie jeśli mam odpalony samochód i skręce kierownicą to obydwie osie skręcają, jeśli zgaszę samochód przy skręconych kołach, tylne koła automatycznie wyrównują do pozycji na wprost.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Bimbak » 10 cze 2005, 14:17

Przemo napisał(a):W moim bolidzie jeśli mam odpalony samochód i skręce kierownicą to obydwie osie skręcają, jeśli zgaszę samochód przy skręconych kołach, tylne koła automatycznie wyrównują do pozycji na wprost.


hmmm niewiem .. czyżby elektrycznie wspomaganie pompy hydraulicznej :)
Bo pompa działa dopiero po odpaleniu auta. Czyli napęd z paska... ehh :) niewiem, niewiem


b2 napisał(a):tak [tiiit] skrętnych [jakich?] osi jeszcze nie widziałem. poproszę zeby zeby zeby


hahaha fucktycznie
Zainstaluje sobie takie do malucha <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

PostTen post został usunięty przez Szyna 2 maja 2012, 21:56.
Powód: ot

Postprzez Przemo » 10 cze 2005, 20:12

kibel napisał(a):hmmm niewiem .. czyżby elektrycznie wspomaganie pompy hydraulicznej :)
Bo pompa działa dopiero po odpaleniu auta. Czyli napęd z paska... ehh :) niewiem, niewiem



Trudno powiedzieć do czego on służy jest on podpięty do tylnej maglownicy i czasem się włącza jak się zgasi samochód.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Groda » 11 cze 2005, 10:04

ja też zamawiam te dwie ośki :P
w ostateczności może być jedna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2005, 10:46
Posty: 98
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-6 2.0i 16V GE,92r.LPG

Postprzez Italiano » 12 cze 2005, 13:00

Groda napisał(a):nie mogę nic znaleźć na temat swojego oznaczenia, chodzi mi o LS
co to jest ???

Pewnie że nie znajdziesz nic w tych oznaczeniach co ci podał b2. Bo oznaczenie LS jest oznaczeniem producenta (wyposażenie albo model) np L-lux, albo coś w tym stylu. S-sport,super.Mniej więcej tak się ma do niekturych producentów.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Groda » 12 cze 2005, 13:46

http://www.mazdaspeed.pl/modele/mx6_tech.php
tutaj znalazłem to LS więc myślałem, że to tak mam być ale czy to jest najważniejsze ?
grunt, że jeździ :)
dzięki za nauki
czyli LS to nazwa producenta
a GE typ nadwozia
Nadwozia:
1979-1984 – CB
1983-1987 – GC
1987-1992 – GD
te nadwozia od tego 1992-1997 – GE różnią się na pewno wyglądem ale te 1992-1997 – GE od 1998-2001 – GF to jaka jest różnica ? czy chodzi tu o nadwozie czy też o wnętrze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2005, 10:46
Posty: 98
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-6 2.0i 16V GE,92r.LPG

Postprzez Przemo » 12 cze 2005, 19:53

Kolega chyba za dużo fioletowego płynu wypił jeśli nie widzi różnicy między GE, a GF. <lol> <lol>
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Groda » 12 cze 2005, 20:19

Przemo zamiast śmiać się to mi lepiej powiedz
bo nie mogę przestać pić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2005, 10:46
Posty: 98
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-6 2.0i 16V GE,92r.LPG

Postprzez Globy » 13 cze 2005, 01:40

LS to oznaczenie wersji wyposazeniowej i silnikowej dla wypustu A-Spec (specyfikacja na rynek amerykanski, w przypadku MX-6 roznice kosmetyczne). Wertujac teraz siec wykrylem, ze na stronie znajduje sie blad: rozbieznosc miedzy LS Euro (katalog "Samochody Świata 1992", wyd. Prego podaje takie oznaczenie dla silnika FS) i LS USA (edmunds.com – MX-6 GE LS miala silnik KL). LS jest prawidlowym oznaczeniem dla amerykanskiej KL-ki, poprawie przy najblizszej aktualizacji. W kazdym razie ogolnie oznaczenie jest czyms w desen GT/GLX.

FS – silnik R4 2-litrowy
KL – silnik V6 2,5-litrowy

G* jest oznaczeniem kolejnych generacji rozniacych sie konstrukcja (odpowiada calej palecie modelowej wlacznie z kombi i coupe – MX-6). Niektore byly zupelnie nowymi modelami, czasami stosowano metode glebokiego liftingu, co jednak dla zwyklego zjadacza chleba nie ma najmniejszego znaczenia – liczy sie opakowanie. I tak po kolei: GA (inaczej CB), GC, GD, GE, GF i GG (tutaj juz model 6). Twoj MX nalezy do typoszeregu GE. Literki te zawarte sa rowniez w nr VIN.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Groda » 13 cze 2005, 07:40

dzięki wielkie
i to jest odpowiedź, aż mnie zatkało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2005, 10:46
Posty: 98
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda MX-6 2.0i 16V GE,92r.LPG

Postprzez MARIOLA » 3 kwi 2006, 19:10

WITAM WSZYSTKICH ! MAM PYTANKO: CZY KTOŚ MOŻE WIE JAK DZIAŁA TA TYLNA OŚ SKRĘTNA W MX6 2,5 V6 92r. ???? ( CHODZI MI O SAMĄ MECHANIKĘ – NIE W PRAKTYCE ). U MNIE PROBLEM POJAWIŁ SIĘ OD NIEDAWNA I MAM Z TYM SPORY KŁOPOT. JAK JADĘ WSZYSTKO JEST O.K., JAK TYLKO SIĘ ZATRZYMAM NA OK. 2 MIN ZAPALA MI SIĘ KONTROLKA OD 4 WS I PRZESTAJĄ DZIAŁAĆ. WTEDY GASZĘ NA CHWILĘ SILNIK ( NA OK. 1 MIN. ), ODPALAM I WSZYSTKO DZIAŁA. O CO CHODZI? MOŻE JAKIŚ CZUJNIK JEST USZKODZONY? JEŚLI TAK, TO GDZIE GO ZNALEŹĆ? CHĘTNIE NAWIĄŻĘ KONTAKT Z KIMŚ, KTO SIĘ NA TYM ZNA! BARDZO BYM CHCIAŁA, ABY MOJE TYLNE KOŁA SIĘ SKRĘCAŁY, BO JAZDA PO MIEŚCIE JEST PROSTSZA I PRZYJEMNIEJSZA. WIELKIE DZIĘKI Z GÓRY ZA WSZYSTKIE SUGESTIE I UWAGI !!!
MAŁA
Początkujący
 
Od: 28 sie 2005, 13:26
Posty: 23
Skąd: TARGOSZYCE
Auto: MAZDA MX6, 2.5 V6, 1992 R.

Postprzez GofNet » 3 kwi 2006, 19:39

MARIOLA napisał(a):WIELKIE DZIĘKI Z GÓRY ZA WSZYSTKIE SUGESTIE I UWAGI
Taka miła dziewczynka z siedmiomiesięcznym stażem a tak krzyczy... Małymi literkami prosimy ;)

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Wiem, wiem... Pewnie nie takich sugestii i uwag oczekiwałaś :|.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6