Trzęsie samochodem podczas hamowania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jaksa » 10 wrz 2006, 21:28

emmarek napisał(a):orginał?
Tak , nówka z ASO
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fotokrak » 17 wrz 2006, 22:22

co prawda szykuje sie dopiero na wiosne z wymiana tarcz i klockow ale juz bym chial zrobic sobie skarbonke :) i kupic jak najlepsze.
na niemieckiej stronie w dziale jak to zrobic znalazlem opis z tym ze nicholery nie rozumiem.
http://www.mazdamx-3.nl/
Chciałbym kupić cos takiego : Obrazek

Widziałem tez gdzies w sieci oferte klockow firmy Bosch co o nich sadzicie??

ma ktos jakas strone po polsku wlasnie podobna do tej, bo w sumie chcialbym je zalozyc sobie sam ...
Pozdrowka
Do sprzedania nasza mazda MX3, Londyn cena 500funtów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2006, 13:35
Posty: 137
Skąd: LONDYN
Auto: MX-3 1,6

Postprzez olaf_b » 23 mar 2007, 14:01

ja mam problem bo mam nowe tarcze i nowe klocki (tył i przód) a przy hamowaniu z większoej prędkości (od 100) szarpie kierownicą i troche trzęsie autem.. co to moze być?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez Grzyby » 23 mar 2007, 14:03

olaf_b napisał(a):mam nowe tarcze i nowe klocki

jaka firma?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez olaf_b » 23 mar 2007, 14:27

hmm.. niestety nie wiem... kupowane w intercarsie ale totalnie nie wiem jaka firma... na 100% nie jest to jakiś chłam... wiem jedno, porównywałem i tanio mnie to nie wyniosło :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez klub3 » 23 mar 2007, 14:28

olaf_b napisał(a):a mam problem bo mam nowe tarcze i nowe klocki (tył i przód) a przy hamowaniu z większoej prędkości (od 100) szarpie kierownicą i troche trzęsie autem.. co to moze być?


U mnie to była rdza na piaście pomiędzy tarczą.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 23 mar 2007, 14:35

klub3 napisał(a):U mnie to była rdza na piaście pomiędzy tarczą

często się zdarza takie "niedopatrzenie" przy montażu nowych tarcz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez klub3 » 23 mar 2007, 15:37

Grzyby napisał(a):często się zdarza takie "niedopatrzenie" przy montażu nowych tarcz.


Takim mechanikom należy zamykać zakłady lub urywać ...........
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 23 mar 2007, 15:39

klub3 napisał(a):lub urywać ...........

reklamy ?
:P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez olaf_b » 25 mar 2007, 11:00

hehe... i reklamy i to...

co do niedopatrzenia to zawsze jest możliwe... sprawdze to jak tylko wróce do domu. stęskniłęm się za moją mazda już :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2006, 17:54
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE FS 2.0 16V

Postprzez geriavid » 29 mar 2007, 15:34

Witam,
Bardzo ważne moim zdaniem są sprężynki/druciki/ w zaciskach. Miałem wymieniane tarcze i klocki w renomowanym zakładzie. I było jakby uderzenie w okolicy koła podczas hamowania. Zanim skojarzyłem, że to może być brak drugiej sprężynki w zacisku straciłem sporo nerwów. Po jej załozeniu wszystko zagrało jak trzeba.
A propos tarcz, jeżdże na Zimmermanch nawiercanych /przód/– od roku i jest bardzo OK.
Pozdrawiam
Geriavid
PS. Nie założono -za moją wiedzą-w warsztacie drugiej sprężynki, bo stara pękła a nowej takiej nie było. Jazda próbna na krótkim odcinku wypadła OK,więc o sprawie zapomniałem. Diabeł tkwi....
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2005, 15:03
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: V6KL24v

Postprzez Adasi » 13 maja 2008, 23:49

olaf_b napisał(a):hehe... i reklamy i to...

co do niedopatrzenia to zawsze jest możliwe... sprawdze to jak tylko wróce do domu. stęskniłęm się za moją mazda już :(

Sorry za odkopywanie tematu ale mam ten sam problem. Kupiłem sobie nowe autko. Nowe tarcze i klocki (przynajmniej wyglądają na funkiel nówki) zakładane w ASO Hondy. Wszystko fajnie tylko jak jade 120 i więcej to przy deptaniu hamulca trzęsię mi mocno kierą. Na niższych prędkościach już nie mam czegoś takiego. Teraz nie bardzo wiem co zrobić, jak mi mechani wymieni całe hamulce i wszystko zostanie jak było to mnie chyba szlag trafi. Póki co próbuje sam wybadać sprawę.
Możliwe, żeby opony dawały taki efekt? Są z 2001 rocznika już troche poparciałe i cholernie głośne (Michelin Pilot HX), między 60 a 80 wydają irytujący powtarzający się dźwiek. Powyzej 120 dźwięk robi się ciągły ale głośny i denerwujący. Łożyska powinny być w porządku (przynajmneij tak sie mojemu znajomemu wydawało).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 18:23
Posty: 24
Skąd: Łódź
Auto: Honda Accord Coupe '98 2.0 iES

Postprzez sanders » 14 maja 2008, 06:10

Adasi sprawdź tylne tarcze i końcówki drążków z przody – jedz po prostu na stacje diagnostyczna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez rafal_ldz » 14 lis 2008, 19:38

ile kosztuje piasta koła, czy to razem z łożyskiem powinno się wymieniać??
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 20:59
Posty: 78
Skąd: Łódź/Szczecin
Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V

Postprzez Veetec » 21 kwi 2009, 16:39

geriavid napisał(a):Witam,
Bardzo ważne moim zdaniem są sprężynki/druciki/ w zaciskach. Miałem wymieniane tarcze i klocki w renomowanym zakładzie. I było jakby uderzenie w okolicy koła podczas hamowania. Zanim skojarzyłem, że to może być brak drugiej sprężynki w zacisku straciłem sporo nerwów. Po jej załozeniu wszystko zagrało jak trzeba.
A propos tarcz, jeżdże na Zimmermanch nawiercanych /przód/– od roku i jest bardzo OK.
Pozdrawiam
Geriavid
PS. Nie założono -za moją wiedzą-w warsztacie drugiej sprężynki, bo stara pękła a nowej takiej nie było. Jazda próbna na krótkim odcinku wypadła OK,więc o sprawie zapomniałem. Diabeł tkwi....


Jakie klocki założyłeś do tarcz Zimmerman?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Pendziwiatr » 11 cze 2009, 15:57

Witam.
A umnie wygląda to nieco inaczej,trzęsie mi dość mocno powyżej 120km/h kierownicą.Na zimówkach,letnich,felgi niepokrzywione,a opony kupione jakoś rok temu więc można uznać że wmiare nowe dobrze powyważane.Przy hamowaniu niema żadnych bić na pedale chamulca czy kierownicy.Od czego zacząć wtym przypadku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez Veetec » 2 lip 2009, 13:14

Ja tez mialem problem z wibracjami przy hamowaniu. Od 4 lat gdy mam swoje auto dwa razy wymienialem tarcze a poza tym ze 2 czy 3 razy je toczłem. Zmienialem tez piasty (wskazywane jako przyczyna bicia) i amory (przyszedl na nie czas). Nic to nie dało, problem wciaz istniał. Rozwiązaniem okazała sie wymiana tylnych tulei przednich wahaczy (t.zw. „motyli”). Wymianę tą dokonałem w zwiazku z zupełnie innym problemem i na moje wyraźne życzenie ponieważ mechanik nie kwalifikowal ich do wymiany. Ta wymiana całkiem niespodziewanie, natychmiast i radykalnie rozwiazała problem wibracji przy hamowaniu.
Ostatnio edytowano 5 sty 2010, 14:55 przez Veetec, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Viking » 4 lip 2009, 21:50

Witam-Ile trzeba liczyc na 2xtarcze i 2xklocki ?Musze na tyle wymienic juz powoli, bo piszczec zaczynaja.
I ile dobre tarcze i dobre klocki powinny wytrzymac?Tarcze 60 -70 tys i klocki 30 -40 tys km?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2009, 17:52
Posty: 10
Skąd: Wroclaw

Postprzez Soluks » 5 lip 2009, 00:48

Viking napisał(a):Witam-Ile trzeba liczyc na 2xtarcze i 2xklocki


zalezy do jakiego samochodu ale komplet ok 300zł

Viking napisał(a):I ile dobre tarcze i dobre klocki powinny wytrzymac?


to zależy od stylu jazdy – jak spokojnie to tarcze ok 120tyś a klocki z 40-50 tyś
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Szyna » 15 sie 2009, 00:36

Jedno zrobię coś innego się popsuje :P
U mnie tez przy prędkości ok 100 km/h gdy wcisnę hamulec wszystko zaczyna drżeć.
A prawie cale zawieszenie po remoncie :]
Będziemy szukać przyczyny :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6