ABS – "kopie" – czy zawsze powinien ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez magicadm » 17 paź 2006, 11:13

Witam ponownie, testy wykonane na Honda Jazz i Mitsubishi Lancer.
Wyniki: ABS nie ma w tym przypadku na drgania pedału hamulca. Koła na podnośniku podczas wciskania hamulca kręcą się bez "przyhamowań" – mimo to w czasie normalnego hamowania pedał pulsuje.... :|
Bez wspomagania da radę zablokować koła (fajnie dymią NOKIANy NRHi :)) – aż zastanawiam sie nad tym na ile wpomaganie skraca hamowanie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez buba74 » 19 paź 2006, 15:44

Wpadłem na genialny pomysł. Wykorzystam ABS do niecnych ;) celów. I tak nie mam czujników (ktoś wcześniej wymontował). Wystarczy wyrzucić sterownik ABS, wstawić swój kombinowany i można sterować hamowaniem każdego koła, co za tym idzie, np. po co zaciągać ręczny jak można tak wysterować pompę, żeby hamowała tylko tylnymi kołami lu np jedną ze stron. Oczywiście w normalnym trybie byłby wyłączony.... będę nad tym pracował... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez magicadm » 19 paź 2006, 19:27

buba74 napisał(a):Wpadłem na genialny pomysł.


Raczej szatański pomysł....
Ale powodzenia :)
Tylko pamiętaj – lepsze jest wrogiem dobrego.. <lol> <lol> <lol>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez maciejeski » 20 paź 2006, 14:57

Witam Wszystkich !
Jedno zasadnicze pytanko ; czy jeśli przy ostrym hamowaniu słychać pisk opon to znaczy to ,że ABS nie działa ? Na śliskiej nawierzchni wszystko jest OK.
pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2005, 18:30
Posty: 7
Skąd: bielawa
Auto: 626 – GE – 1.8 KAT – 1994r
Premacy 2.0 TDI 2004r

Postprzez buba74 » 20 paź 2006, 15:07

maciejeski napisał(a):czy jeśli przy ostrym hamowaniu słychać pisk opon to znaczy to ,że ABS nie działa ? Na śliskiej nawierzchni wszystko jest OK.

Przy sprawnym ABS koła nie mogą się blokować!! Wystarczy skrót ABS rozszerzyć Anti Blocking System (czy jakoś podobnie...nie jestem orłem z angielskiego).
Na śliskiej jest OK?? może poprostu koła się ślizgają....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez maciejeski » 21 paź 2006, 13:29

Na śliskiej jest ok ,bo czuć pod nogą jak pulsuje ,ale zdarza mi sie że jak depne ostro na hamulec to zablokuje kółka 1 :( no i nie wiem czy jest spitolony czy cuś :|
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2005, 18:30
Posty: 7
Skąd: bielawa
Auto: 626 – GE – 1.8 KAT – 1994r
Premacy 2.0 TDI 2004r

Postprzez buba74 » 23 paź 2006, 10:34

maciejeski napisał(a):nie wiem czy jest spitolony czy cuś

Spitolony jak nic.... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez stefan » 23 paź 2006, 14:05

mtaranti napisał(a):może kolega zobaczy czy wszystkie cztery koła hamują. bo może jest tak że hamuje tylko przód a tył zaciski stoją. Wtedy oczywista sprawa że byle depnięcie a ABS sie włącza.
Miałem tak u siebie zanim zrobiłem porządek z tylnymi hamulcami tzn. klocki,tarcze i cylinderki zrobiłem i teraz jest OK a ABS to dopiero sie włącza jak mocniej nadepnę, no i hamulce lepsze.


Chciałbym pociągnąć tę część wątku o ABS bo mam takie same objawy, to znaczy subiektywne odczucie za szybkiego włączania się ABS u i jednocześnie dzisiaj sprawdziłem że na tylnych kołach mam siłę hamowania ok. 40% tego co powinno być jako minimum. :( W marcu kiedy kupiłem mazdę zobaczyłem z tyłu nowe tarcze i nowe klocki :D więc czekałem aż się dotrze ale się nie doczekałem. Moje pytania:
1/ Czy w moim aucie jest korektor siły hamowania jeżeli jest ABS?
2/ Jakie mogą być u mnie najbardziej prawdopodobne przyczyny słabych hamulców z tyłu?
3/ Od czego powinien zacząć mechanik a czego nie powinien ruszać bo po co?
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez stefan » 25 paź 2006, 09:21

HALO JEST TAM KTO?!! :| Czy nikt nie wie czegoś o hamulcach ze swojej praktyki?

:( W marcu kiedy kupiłem mazdę zobaczyłem z tyłu nowe tarcze i nowe klocki :D więc czekałem aż się dotrze ale się nie doczekałem. Moje pytania:
1/ Czy w moim aucie jest korektor siły hamowania jeżeli jest ABS?
2/ Jakie mogą być u mnie najbardziej prawdopodobne przyczyny słabych hamulców z tyłu?
3/ Od czego powinien zacząć mechanik a czego nie powinien ruszać bo po co?[/quote]
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez hazell » 25 paź 2006, 09:47

stefan napisał(a):2/ Jakie mogą być u mnie najbardziej prawdopodobne przyczyny słabych hamulców z tyłu?

Stojące zaciski – trzeba zregenerować, oczyścić, nasmarować, odpowietrzyć, wyregulować.
stefan napisał(a):3/ Od czego powinien zacząć mechanik a czego nie powinien ruszać bo po co?

Od sprawdzenia zacisków.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6