Remont hamulców – O czym należy pamiętać ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Smirnoff » 29 paź 2004, 14:43

No ja pytam własnie jak się hamuje z prędkości np 150kph do np 50kph czy do 0 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez hazell » 29 paź 2004, 14:46

Opisze wszystko :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez michas » 28 gru 2004, 09:57

hazell napisał(a):Mini foto relacja z wymiany hamulcow


witam,
mam pytanko odnośnie demontażu zacisku:
... a mianowicie mam zapieczony zacisk. Na fotach 8 i 9 jest rozebrany zacisk, niestety u mnie nie moge tego zrobić ponieważ jest zapieczony na amen w dolnej części na tym "pręcie".
(część ruchoma zacisku, porusza sie tylko w pozycji góra-dół na gwińcie dolnego bolca. Ruch lewo-prawo nie jest możlwy)

Czy jest jakiś domowy sposób na demontaż, może jest jakaś zawleczka
o której nic nie wiem?

Z tego co wiem to powinien zejść bez problemu (przy ewntualnej lekkiej pomocy młotka).
(Na forum jest sporo info o zaciskach ale niestety nie doszukałem sie odpowiedzi na moje pytanko:(
pzdr.

P.S. już wiem dlaczego w Rykach na lotnisku nie mogłem przekroczyć bariery 180km/h :) i do tego miałem problemy z wychamowaniem. :] (hamulec prawy tył zapieczony w pozycji częściowego hamowania i praktycznie nie działał)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 08:26
Posty: 66
Skąd: Wawa
Auto: MX6 2.0 16V

Postprzez hazell » 28 gru 2004, 15:12

Chyba mówisz o dolnej prowadnicy. U mnie też była cholernie zapieczona, że ani drgnęła więc zwyczajnie zbiłem ją młotkiem. Ale nie mogę Ci polecić tej metody jako fachowej ponieważ nie wiem czy powinno sie tak robić.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 28 gru 2004, 19:59

Hazell,jak widze miałes sporo roboty z tymi zaciskami....wymieniłes zestawy naprawcze? ( widziałem na przodzie uszkodzoną osłonkę tłoczka ) Brawo :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez hazell » 29 gru 2004, 15:19

Ni cholery nie wymieniłem... Gadaliśmy o tym u Ciebie :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Jaksa » 29 gru 2004, 18:38

hazell napisał(a):Ni cholery nie wymieniłem... Gadaliśmy o tym u Ciebie
Ciekawsze roboty robi się dwa razy..... :P <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cobrajas » 6 sty 2005, 10:29

Ale widze że piasty niepoczyszczone... więc ciekawsze roboty robi się i 3 razy, bo inaczej tarcze się pokrzywią :)
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez hazell » 6 sty 2005, 15:23

O przepraszam, piasty i prowadnice klocków zostały oczyszczone przed założeniem. Jak dotąd wszystko jest w porządku, nie ma żadnych problemów z hamulcami.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez rysiekbr » 30 sty 2006, 16:53

Znalazłem ten wątek, ale w moich przeglądarkach zamiast zdjęć w poście hazell'a
mam tylko ikonki. Czy ktoś inny może potwierdzić że widzi zdjęcia, czy może te zdjęcia zostały usunięte ? Jeżeli tak, to czy są jeszcze gdzieś dostępne ?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2005, 15:50
Posty: 10
Skąd: Maków Podhalański
Auto: 626 GE FS '93 LPG, MX-3 B6'92

Postprzez nemi » 30 sty 2006, 16:59

rysiekbr napisał(a):Czy ktoś inny może potwierdzić że widzi zdjęcia

ja potwierdzam, ze nie widze :P
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez hazell » 30 sty 2006, 16:59

Foto wstawię w najbliższym czasie, skończyło mi się miejsce na serwie i muszę przełożyć (pewnie na imageshack...)
Zaciski zregenerowałem w wakacje, wszystko jak na razie hula. Tarcze się niestety krzywią ale tu już nie poradzę, następne będą lepsze. W międzyczasie były przetaczane ale starczyło na ok 1.5k...
Na wiosnę zregeneruję zaciski tylne.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez rysiekbr » 30 sty 2006, 18:07

>> Foto wstawię w najbliższym czasie

Super, czekam z niecierpliwością :)
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2005, 15:50
Posty: 10
Skąd: Maków Podhalański
Auto: 626 GE FS '93 LPG, MX-3 B6'92

Postprzez grzmot » 30 sty 2006, 20:33

a ja mam takie pytanko ja tez od niedawna mam swoja madzie
i sprawa jest taka ze moj reczny jest strasznie slabiutki
w jaki sposob go usprawnic :)?

ups juz sobie znalazłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6