[b]Witam wszystkich,
mam 25 lat i wielkiego doła........
Od pół roku jestem posiadaczem ślicznej madzi 626 2.0i- w automacie...
Mam problem..(
Zapalam – ok
Ruszam – ok
Wchodzą biegi:1,2,3 – ok
[u]Po krótkim czasie jazdy na najwyższym biegu, automat jakby tracił łączność z resztą. Mimo, iż obroty wzrastają, nie przekłada się to na prędkość auta. Automat jakby "odpuszczał"– po chwili auto zachowuje się jakby było na neutralnym biegu. Dodaje gazu i nic. Zaczyna migać HOLD.
Najlepsze jest to, że kiedy zgaszę i odpalę na nowo silnik – SYTUACJA SIĘ POWTARZA –? Gdybym się uparł, to mógłbym jeżdzic autem, ale co 300-500metrów, musiałbym gasić i odpalać auto ponownie.
Co jest grane? Olej sprawdzam często – jest ok, przyczyna tkwi gdzieś indziej.
Pomóżcie bracia, bo naprawdę zacząłem lubić swoją Madzię, ale ona chyba chce odejść.
P.S. Czy ASB jest połączona ze wspomaganiem kiero.? Jeśli tak, to jakie są między nimi zależnosci?
Migający "HOLD"
1, 2
Ewidentnie masz problem z ASB.
Jeśli odczekasz chwilę, to skrzynia troche ostygnie ... a przeważnie jest tak, ze gdy skrzynia jest zimna to chodzi dobrze.
Masz poślizg, co wróży już koniec skrzyni
Jaki kolor ma olej ? Kiedy ostatni raz był wymieniany filtr + olej ? Jaki przebieg ?
IMO – wybrałbym się na test ciśnienia skrzyni i zacząłbym już szukać używanej skrzyni do swapu ...
Hold migający –> sygnalizacja usterki ASB. Wejdź na www.mazdaspeed.pl –> obsługa ... am znajdziesz jak odczytać błędy z ASB.
Moim zdaniem nie.
Jeśli odczekasz chwilę, to skrzynia troche ostygnie ... a przeważnie jest tak, ze gdy skrzynia jest zimna to chodzi dobrze.
Masz poślizg, co wróży już koniec skrzyni
Jaki kolor ma olej ? Kiedy ostatni raz był wymieniany filtr + olej ? Jaki przebieg ?
IMO – wybrałbym się na test ciśnienia skrzyni i zacząłbym już szukać używanej skrzyni do swapu ...
Hold migający –> sygnalizacja usterki ASB. Wejdź na www.mazdaspeed.pl –> obsługa ... am znajdziesz jak odczytać błędy z ASB.
cac2zz napisał(a): Czy ASB jest połączona ze wspomaganiem kiero.?
Moim zdaniem nie.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
[b]
nie pocieszyłeś mnie wcale...
zdecydowanie za dużo
, teraz mogę jedynie
...
DZIĘKI WIELKIE ZA ODOWIEDŹ
!!
Co do danych o jakie prosiłeś to:
– przebieg ok 240tys
– olej wymieniany był w zeszłym roku
– sprawdzałem kolor oleju w przekładni – jest brunatny...
Czy naprawdę twoja diagnoza jest definitywna i niepodważalna..?
Jeśli tak, to co byś radził, bo nie mam pojęcia od czego zacząć

zdecydowanie za dużo


DZIĘKI WIELKIE ZA ODOWIEDŹ

Co do danych o jakie prosiłeś to:
– przebieg ok 240tys
– olej wymieniany był w zeszłym roku
– sprawdzałem kolor oleju w przekładni – jest brunatny...
Czy naprawdę twoja diagnoza jest definitywna i niepodważalna..?
Jeśli tak, to co byś radził, bo nie mam pojęcia od czego zacząć
- Od: 29 mar 2006, 19:41
- Posty: 12
- Skąd: Pleszew
- Auto: mazda626 2.0i,89r,automat-hold
cac2zz napisał(a):– sprawdzałem kolor oleju w przekładni – jest brunatny...
Powinien być czerwony.
cac2zz napisał(a):Czy naprawdę twoja diagnoza jest definitywna i niepodważalna..?
Nie – to tylko domysły. Nikt na 100% bez rozebrania ASB nie powie Ci co w niej siedzi.
cac2zz napisał(a):Jeśli tak, to co byś radził
Wizyte w serwisie ASB (wymiana oleji lub/i pomiar ciśnienia).
A na teraz radziłbym odczytanie bledów.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
A ja mam coś takiego ze skrzynia,trudno to cholera opisać:) ale:jak przyspieszam to wchodzi dwojka a potem jest cos takiego jakby nie chciala wejsc trojka tylko tak przeskakuje co chwilka z 2000 obr na 1900 obr 2000 obr 1900 obr takie krociutkie i szybkie przelaczanie,nieiwiem czy to sie slizganie czy co.Wyglada to tak jakbym mial z 10 biegow:)A czasami ale rzadko potrafi rzucic autem,tak zatrzesc.I nie dzieje sie to zawsze,np. potrafie przejechac 100km i jest OK,a czasami przejade kilka km i caly czas tak sie dzieje.Sadze ze to napewno skrzynia bo coz by innego mialo na takie zachowanie wpływ:(
Mam jeszcze cos takiego,ze jak stoi na N (luz) obroty ma wyregulowane, to co chwila nagle mu spadaja i zaraz wracaja do 800,az czuc takie "kopnięcie" jak trzymam delikatnie na gazie.
Mam jeszcze cos takiego,ze jak stoi na N (luz) obroty ma wyregulowane, to co chwila nagle mu spadaja i zaraz wracaja do 800,az czuc takie "kopnięcie" jak trzymam delikatnie na gazie.
- Od: 3 lut 2006, 23:34
- Posty: 6
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 626 90r. 2.0i GD,automat
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6