Kłopot z ABS
Strona 1 z 1
jestem posiadaczem mazdki mx 6 z 93 roku . Miałem kilka samochodów z ABS ale nigdy nie spotkałem się z takimi objawami działania systemu tzn. przy suchej nawierzchni hamowanie jest jak najbardziej poprawne i skuteczne ale gdy pojawi się gorsza przyczepność nawet przy dość spokojnym hamowaniu natychmiast ABS jest załączany , a jak doszedł śnieg o lodzie nie wspomnę jadę jak na łyżwach . Czy takie zachowanie jest normalne ? Czy może jest to spowodowane systemem napędu na przednie koła ? Czy istnieje możliwość regulacji systemu ABS . Dzięki za podpowiedzi .
- Od: 25 lis 2003, 21:13
- Posty: 89
- Skąd: wawa
- Auto: mx 6 1993 2,0 16V
W kazdym aucie najmniejszy poslizg powoduje zalaczenie ABSu – takie jest jego zadanie. Moze masz po prostu zbyt lyse opony.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Ok, rozumiem, ze po prostu jest za bardzo czuly. Z tego co zernalem pobieznie w serwisowke, chyba jest tam regulacja cisnienia, przy ktorym zalacza sie ABS, ale nie jestem tego pewien. Wszedzie jest napisane, aby wymienic cala pompe.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Jak pisalem – nie jestem pewien. Bede robil swoj ABS to zerkne.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
NIE MA.
Monitorowanie prędkości kół celem zapobieżenia ich zatrzymania ma miejsce jedynie w poniższej sytuacji:
1) wciśnięty pedał hamowania
2) VSS > 10 km/h
3) ER (Engine Running...Alt Signal)
NIC WIĘCEJ SIĘ NIE LICZY
Monitorowanie prędkości kół celem zapobieżenia ich zatrzymania ma miejsce jedynie w poniższej sytuacji:
1) wciśnięty pedał hamowania
2) VSS > 10 km/h
3) ER (Engine Running...Alt Signal)
NIC WIĘCEJ SIĘ NIE LICZY

Czyli jasne – uklad nieregulowan.
Tylko w takim razie, gdzie szukac przyczyny takie zbyt czulego dzialania ukladu? Sam jestem tego ciekaw, gdyz mialem jedno takie auto, ale szybko sie go pozbylem. Tez podobnie jak u toms'a reagowal nazbyt szybko i czesto, tzn. po najmniejszym zblokowaniu kol – reakcja natychmiastowa. W madzie bym doszedl – mam caly uklad w zapasie.
Tylko w takim razie, gdzie szukac przyczyny takie zbyt czulego dzialania ukladu? Sam jestem tego ciekaw, gdyz mialem jedno takie auto, ale szybko sie go pozbylem. Tez podobnie jak u toms'a reagowal nazbyt szybko i czesto, tzn. po najmniejszym zblokowaniu kol – reakcja natychmiastowa. W madzie bym doszedl – mam caly uklad w zapasie.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Przyczyn może być naprawdę wiele.
Np. ruchomy sensor rotor na CVJ, lub źle działający VSS...ale bez rozwarcia ani zwarcia.
Za duże ciśnienie w klasycznej częsci układu ham. jest raczej mało prawdopodobne. Niedomagania serwa idą raczej w tę drugą stronę.
Np. ruchomy sensor rotor na CVJ, lub źle działający VSS...ale bez rozwarcia ani zwarcia.
Za duże ciśnienie w klasycznej częsci układu ham. jest raczej mało prawdopodobne. Niedomagania serwa idą raczej w tę drugą stronę.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6