Źle odbijające sprzęgło 626 GE

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szumki44 » 13 lis 2011, 01:28

idz i zmien plyn :) badz odpowietrz uklad wysprzeglika. ja po wymianie skrzyni odpowietrzylem wysprzeglik i jest bajka. wczesniej zalapywalo odrazu po rozgrzanym slabiej , czasem sie slizgalo , zmienilem plyn w hamulcach oraz w sprzegle ,podcisnieniowo czy tam mowiac maszynka ;) i jest oki. moze to pomoze. powiem na koniec ze zacznij od banalnych rzeczy i najtanszych bo to one czesto szwankuja.
Pozatym idzie mroz i moze lekko zwilgocialy plyn byc i zmienia parametry pracy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kyluz » 13 lis 2011, 09:24

tadziol napisał(a):prod
tadziol napisał(a):producent?

Tarcze brembo kolocki ferodo
szumki44 wymienie płyn może tamten jaki lipny był.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez szumki44 » 13 lis 2011, 11:13

u mnie sprzeglo bierze ok od samego poczatku z zimnego startu do nagrzania :) po wymianie plynu jak mowilem. problem mam nadal z hamulcami zimne gorzej hamuja cieple lepiej ale to moja wina bo kazalem ojcu zmienic tarcze z klockami i kupil jakies za 40 zl tarcze i klocki w podobnej cenie ^_^ wiec cos hamuje . Czekam na zestaw od m6 . Wiec idz najtansza droga. Zacznij od plynu i odpowietrzenia dokladnie ukladu, pozniej mozesz sprawdzic suwmiarka ile wysprzeglik pracuje na zimnym i na cieplym silniku ( teoretycznie powinno byc tak samo bo to osobny uklad jak by nie bylo tylko plyn bierze ze zbiorniczka hamulcowego wspolnie ) co do hamulcow to rozne kwestie moga byc:

Jak autko ci stoi 2 dni to masz osadz rdzy minimalny wiec hamulce sa zyletki na starcie pozniej sie scieraja i lekko gorzej hamuja przy tym samym nacisku , wiec trzeba mocniej wcisnac pedal, pozniej po rozgrzaniu tez traca sile hamowania . Jak przestygna znow lepiej hamuja.

Sprawdz tez jakie klocki masz do tarcz. Tarcze masz gladkie ? Nawiercane sport ? i klocki do jakich tarcz
czy zestaw pracuje na zimnym (lepiej hamuje) czy na rozgrzanym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez szumki44 » 13 lis 2011, 11:14

tadziol napisał(a):w mojej padlinie sprzęgło szarpie na zimnym,że trudno ruszyć,bo nagrzaniu jest spokój.
jak myślisz co powinienem zrobić? bo ja wiem
Kupic nowe auto hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez tadziol » 13 lis 2011, 13:34

szumki44 napisał(a):
tadziol napisał(a):w mojej padlinie sprzęgło szarpie na zimnym,że trudno ruszyć,bo nagrzaniu jest spokój.
jak myślisz co powinienem zrobić? bo ja wiem
Kupic nowe auto hahaha

i to jest prawidłowa odpowiedź <spoko>
może nie zaraz nowe,bo to dopiero truchła są hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kyluz » 13 lis 2011, 14:56

szumki44 napisał(a):u mnie sprzeglo bierze ok od samego poczatku z zimnego startu do nagrzania :) po wymianie plynu jak mowilem. problem mam nadal z hamulcami zimne gorzej hamuja cieple lepiej ale to moja wina bo kazalem ojcu zmienic tarcze z klockami i kupil jakies za 40 zl tarcze i klocki w podobnej cenie ^_^ wiec cos hamuje . Czekam na zestaw od m6 . Wiec idz najtansza droga. Zacznij od plynu i odpowietrzenia dokladnie ukladu, pozniej mozesz sprawdzic suwmiarka ile wysprzeglik pracuje na zimnym i na cieplym silniku ( teoretycznie powinno byc tak samo bo to osobny uklad jak by nie bylo tylko plyn bierze ze zbiorniczka hamulcowego wspolnie ) co do hamulcow to rozne kwestie moga byc:

Jak autko ci stoi 2 dni to masz osadz rdzy minimalny wiec hamulce sa zyletki na starcie pozniej sie scieraja i lekko gorzej hamuja przy tym samym nacisku , wiec trzeba mocniej wcisnac pedal, pozniej po rozgrzaniu tez traca sile hamowania . Jak przestygna znow lepiej hamuja.

Sprawdz tez jakie klocki masz do tarcz. Tarcze masz gladkie ? Nawiercane sport ? i klocki do jakich tarcz
czy zestaw pracuje na zimnym (lepiej hamuje) czy na rozgrzanym.


Gdzie jest ten cały wysprzęglik? TArcze mam lustro. klocki ledwo podtarte. Kloci sie nie ścierają tak szybko. Zato tarcze masakra!. Tarcze mam zwykły wentyl nic wiecej.
Tak jak pisałem <czytaj> na zimnym mam żyletkę a na ciepłym kluchę. Teraz gdy jest zimno to elegancko hamuje.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez tadziol » 13 lis 2011, 17:39

zamontuj sobie inne klocki i zobacz czy będzie OK.
ja kiedyś kupiłem do siebie cały zestaw TRW/LUCAS i piszczały jak cholera,zamieniłem klocki stronami,spokój przez 5 km i dalej piszczały.
wymieniłem na badziew z JC i spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szumki44 » 14 lis 2011, 00:25

JC to mega go...wno :) ja mam caly zestaw JC tarcze i klocki ;) klocki sie topia .... ale jeszcze cos tam hamuje...
Mniej wiecej tak to wyglada :) idzie od zbiorniczka plynu ham.. jedna rurka ;) do pompy z pompy do skrzyni :) znajdziesz bez problemu.
Odpowietrza sie podobnie jak uklad hamulcowy. dokladnie odpowietrz i sprawdz.
Czesto przy zmianie plynu osoby zapominaja o tym wysprzegliku i z czasem moze byc tak jak u ciebie.
Pokaze ci :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mx6sc » 14 lis 2011, 15:04

co do hamulcy
1 to upewnij się że żaden z hamulcy nie trzyma
2 czy klocki to czarne czy może jakieś bardziej "wyrafinowane"?
3 tak czy siak wymień płyn bo powinno się go wymieniać minimum raz na 5 lat lub po mocnym przegrzaniu
4 po wymianie płynu odpowietrz cały układ i sprzęgło i problem powinien zniknąć
z tego co piszesz to pewnie wygląda to ta że sprzęgło jest zapowietrzone i tu nie rozgrzanie tylko kilkukrotne użycie go ma wpływ na poprawę a hebelki jak któryś będzie trzymał i grzał płyn to będzie coraz gorzej hamować
pozdrawiam Marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez rumpelek » 28 cze 2012, 08:57

mam dokładnie takie same objawy. Przy dłuższych trasach jest to denerwujące, bo po wciśnięciu sprzęgła nie wraca ono do swojej normalnej pozycji i muszę je podnieść czubkiem buta (w trakcie jazdy ręką jest niewygodnie i niebezpiecznie ;–) )
sprzęgło działa normalnie, tzn. bez zgrzytów itd. normalnie wysprzęgla. Więcej, kiedyś zrobiłem eksperyment kiedy to sprzęgło wróci do swojej normalnej pozycji, jeśli go nie "podniosę". I jeździłem tak z tym sprzęgłem dobre 10 min. po mieście, aż w końcu podniosłem je butem, bo bałem się, że może nie wysprzęgla do końca i tylko sobie kłopotu narobię, ale generalnie chodziło sprzęgło dobrze z tym, że jego głębokość to była minimalna...

Pytanie jak kolega rozwiązał problem ?! czy to wysprzęglik czy może jednak coś innego ?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2010, 20:27
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GG 2004 2.0 136KM

Postprzez kamilspider » 28 cze 2012, 12:01

Możliwe, że wystarczy tylko odpowietrzyć sprzęgło, ale tym sposobem co jest tu podany to całkowicie zapowietrzyłem sprzęgło :D Najlepiej odkręcić odpowietrznik i czekać... czekać... lub ręką naciskać na ramię sprzęgła przy skrzyni (tak żeby się cofało) i odpowiednio odkręcać i zakręcać odpowietrznik. U mnie to już chyba nie był płyn hamulcowy tylko jakaś smoła <lol> O dziwo wszystko działało, a cała heca się wzięła przez to, że po prostu chciałem zmienić wszędzie płyn hamulcowy.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 29 cze 2012, 12:09

ja przerobilem pompke do roweru zeby odsysala :) wrzucielm wentyl rowerowy po to aby plyn sie nie cofal i bylo ciagle podcisnienie :D do tego pojemniczek ze skala i mam przyrzad do odysania .. Podlaczam pod odpowietrznik i ssie :D czasem docisne sprzeglo kilka razy zeby powietrze wydmuchac:) ... Zdjecie zamieszcze pozniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez zibi626 » 29 cze 2012, 15:31

Pompka sprzęgła – nie masz przy niej mokro? płyn w zbiorniczku jest?Jak brakuje to powinna świecić kontrolka hamulca..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez szumki44 » 30 cze 2012, 10:08

Czesta wada jaka robia wszyscy mechanicy to zmiana plynu hamulcowego tylko w ukladzie hamulcowym, a powinno sie zmieniac calosc wraz ze sprzeglem. Proces banalny tak samo jak hamucle sie to odpowietrza. Najlepiej podcisnieniowo.. Ps na twoim miejscu wyjol bym jeszcze wysprzeglik rozebral go na czesci i zlozyl spowrotem na nowym smarze i zestawie naprawczym jak wyzej pisali :) I dla ciekawosci co malo prawdopodobne zobacz mocowanie samego pedala :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez cronos2500 » 26 lip 2012, 07:44

A moj problem polega na tym,ze pedal po dluzszej jezdzie robi sie twardy i zaczyna slizgac sie sprzeglo. Po odpowietrzeniu problem zanika na jakis czas i wraca. Wysprzeglik uzywka drugi,bez poprawy. Moze pompka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Szyna » 26 lip 2012, 09:37

A po co używany ? Nie warto kupić nowego wtedy wiesz na pewno ze to nie on ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3351 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez seba0307 » 26 lip 2012, 18:55

Witam. Moja Madzia po dodaniu gazu podczas jazdy dziwnie się zachowuję, a mianowicie gdy wciskam pedał gazu to obrotu idą drastycznie w górę a licznik prawie się nie rusza. Czy to mogą być tarcze od sprzęgła?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2010, 19:40
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6, 2.0, V6, 144KM, 1996r.

Postprzez cronos2500 » 4 sie 2012, 10:55

Moj problem rozwiazany. Wystarczylo wyregulowac pedal sprzegla,poniewaz pompka miala caly czas wcisniety tloczek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

PostTen post został usunięty przez Szyna 21 wrz 2012, 23:08.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6