Zawieszenie przód i tył 626 GE – problemy, pytania, koszty.
w xedosie 6 były krótsze wahacze o ile pamiętam ,ciekawie jak to będzie wyglądać w przypadku 626 ,najlepiej porównać rozstaw kół
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kompletnie bez sensu.m.wol napisał(a):a co sądzicie o założeniu używanych oryginalnych amorków?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Z góry przepraszam za odkopywanie tematu ale skoro go znalazłem nie będę zakładał nowego tylko się podepnę.
Jako że od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 626 hatchback 2.0 z 93r mam kilka pytań bo i mechanik ze mnie marny
co przyznaje bez bicia.
Madzie dostałem w "spadku" i muszę ją troszkę wyremontować, po blacharce przyszła kolej na tylne zawieszenie, otóż gdy jadę po nierównym strasznie bije mi w tylnym lewym kole, okazało się że amortyzator wyzionął ducha, i tutaj moje pytanie – wymieniam 2+2 sprężyny – co byście polecili by nieco usztywnić "zadek" ? jeździłem nią troszkę wcześniej i była strasznie miękka, a w zakrętach czasami zdarzało się że tył chciał mnie wyprzedzić
dzięki za dobre rady
EDIT:
zastanawiam się nad Bilstein B6 + sprężyny Eibach E5523-240 – ma to sens ?
Jako że od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 626 hatchback 2.0 z 93r mam kilka pytań bo i mechanik ze mnie marny
Madzie dostałem w "spadku" i muszę ją troszkę wyremontować, po blacharce przyszła kolej na tylne zawieszenie, otóż gdy jadę po nierównym strasznie bije mi w tylnym lewym kole, okazało się że amortyzator wyzionął ducha, i tutaj moje pytanie – wymieniam 2+2 sprężyny – co byście polecili by nieco usztywnić "zadek" ? jeździłem nią troszkę wcześniej i była strasznie miękka, a w zakrętach czasami zdarzało się że tył chciał mnie wyprzedzić
dzięki za dobre rady
EDIT:
zastanawiam się nad Bilstein B6 + sprężyny Eibach E5523-240 – ma to sens ?
LeeAdama napisał(a): co byście polecili by nieco usztywnić "zadek" ?
z założenia amory gazowe są twardsze od olejowych. a to, że Ci aż tak pływał na zakrętach, to pewnie już amorki były wywalone, tylko jeszcze nie stukały.
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
LeeAdama – temat już pewnie nie aktualny ale co tam:
1. stukało ci górne mocowania amortyzatora – takie gumy w kielichach – nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa lub druga opcja tuleje na wahaczach
2. żeby się nie kładła na boku i tył ci nie uciekał – sprawdź stabilizator, prawdopodobnie gumy mocujące umarły i łączniki stabilizatora
1. stukało ci górne mocowania amortyzatora – takie gumy w kielichach – nie wiem jak to profesjonalnie się nazywa lub druga opcja tuleje na wahaczach
2. żeby się nie kładła na boku i tył ci nie uciekał – sprawdź stabilizator, prawdopodobnie gumy mocujące umarły i łączniki stabilizatora
Mogę koledze powiedzieć ile u mnie wyszło :
– amorki tył kayaba 250 zł sztuka
– poduszki amora tył 110 zł sztuka (stare sparciałe) kupione na allegro bo w sklepie tylko Sachs po 250zł sztuka
– wahacze tył nie wymieniane od kupna
– amorki przód tokico kupione w promocji 160 sztuka normalnej ceny nie znam
– uzbrojony wahacz przód 130 zł sztuka (wymieniony cały x2 bo same tulejki i sworzeń ok 150 zł + robota)
poduszki na przód w jakiejś przystępnej cenie były ale okazało się, że stare jeszcze przelatają
– amorki tył kayaba 250 zł sztuka
– poduszki amora tył 110 zł sztuka (stare sparciałe) kupione na allegro bo w sklepie tylko Sachs po 250zł sztuka
– wahacze tył nie wymieniane od kupna
– amorki przód tokico kupione w promocji 160 sztuka normalnej ceny nie znam
– uzbrojony wahacz przód 130 zł sztuka (wymieniony cały x2 bo same tulejki i sworzeń ok 150 zł + robota)
poduszki na przód w jakiejś przystępnej cenie były ale okazało się, że stare jeszcze przelatają
- Od: 20 kwi 2008, 12:34
- Posty: 57
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.
za wahacze na przód (z osprzętem) + łączniki stabilizatora + końcówki drążków kierowniczych z przesyłką zapłaciłem coś ok 320zł
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
desp napisał(a):A ja się zapytam – wymieniłeś już, jaki wyszedł ci koszt? Bo rozumiem, że pytałeś z zamiarem wymiany?
Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale nie zauważyłem wcześniej
– 2 amorki KYB – tutaj dziękuję koledze z forum (Qlesh), za poratowanie – 200zł
– osłony+odboje sachs – 100zł od Smirnoffa – POLECAM !
– 2 poduszki z łożyskami KYB – 420zł
– łącznik stabilizatora – 45zł
Robocizna:
– wymiana amorków 2x45 zł
– i tutaj kiepska sprawa... wspawanie nowych górnych mocowań amortyzatorów – starych praktycznie już nie było – 350 zł
tyle było z tyłem robione
pozdr
Mam do Was prośbę. Możecie mi napisać z czego się składa tylne zawieszenie i co najczęściej się wymienia. Na przeglądzie koleś powiedział, że są do wymiany tylne tuleje- nie zdążyłem się podpytać o które chodzi dokładnie. Wydaje mi się, że chodziło o wahacze. Ile jest tych tulejek z lewej i prawej strony? Czy zrobię to u siebie na kanale? Pozdrawiam i liczę na pomoc.
- Od: 30 kwi 2010, 21:56
- Posty: 122
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.
Witam!
Przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie czy pomiędzy górnym mocowanie amortyzatora a sprężyną ma być jakaś guma? Pracownik sklepu motoryzacyjnego twierdzi że tam nie ma być żadnej gumy ,ale gdy rozbierałem amory to tam była guma która jest strasznie popękana i nie wiem skąd teraz nową dostać i czy w ogóle będzie potrzebna?
Przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie czy pomiędzy górnym mocowanie amortyzatora a sprężyną ma być jakaś guma? Pracownik sklepu motoryzacyjnego twierdzi że tam nie ma być żadnej gumy ,ale gdy rozbierałem amory to tam była guma która jest strasznie popękana i nie wiem skąd teraz nową dostać i czy w ogóle będzie potrzebna?
ja mam
i w kazdym aucie mialem z japonskich
wiesz moze chodzi o to zeby sprezyna nie tarla o mocowanie amora ktore pozniej moze skorodowac i po prostu rozpizdzic sie:) ja gume na tasme izolacyja kleilem zeby nie spadala podczas montowania:D z tylu
a co do gumy to kup np gruby waz ogrodowy czarny i przetnij na pol
jak juz bys mial prowizore robic
... Ale dostac powinienes dostac napewno w lepszych sklepach:)
No właśnie chciałbym tam coś założyć jakie lepsze sklepy proponujecie? Pytałem w IC i nie mają :/
A u niedziałka pytałeś? Tylko nie wiem czy klient detaliczny ma mozliwość zakupu. W IC mogą mieć tylko nie wiedzą jak tego szukać, nie wszyscy są tam aż tak obrotni.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Pytanko odnośnie wahacza.
Ktoś, gdzieś, kiedyś
pisał, że wahacze pasują od kia. Znalazłem wizualnie identyczne montowane w KIA Clarus K9A. Numer częsci 0K2A1-34-300 KIA. Czy ktoś może potwierdzić czy pasują? Przydały by się jakieś dane techniczne odnośnie rozmiarów.
edit:
znalazłem taką oto stronę rosyjską
http://mazdatver.ru/table_art.php?artbd=0K9A634300
Z tego wynika, że pasuje.
Ktoś, gdzieś, kiedyś
edit:
znalazłem taką oto stronę rosyjską
http://mazdatver.ru/table_art.php?artbd=0K9A634300
Z tego wynika, że pasuje.
- Od: 13 kwi 2009, 17:00
- Posty: 17
- Skąd: Lublin
- Auto: Galant 6A13
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6