Problemy z układem ABS (626 GE)
ABS działa... ale wydaje dziwny dźwięk. Jak hamuję na śniegu i zaczyna działać to tak jakby jakaś sprężynka pstryknęła. To normalne? W innych autach nie słychać czegoś takiego. Miałem też taki problem, że jak zawróciłem na ręcznym to zapaliła się lampka absu, oczywiście przestał działać, a po zgaszeniu silnika pompa cały czas chodziła :/ pomogło dopiero wyjęcie bezpiecznika, odpalenie auta, włożenie go i jak na razie wszystko jest ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
U mnie problem chyba podobny...
Na desce swieci mi sie kontrolka TCS i ABS i napis "TCS"
Po podlaczeniu pod kompa i odczytaniu kodow blyskowych kontrolki ABS wychodzi mi blad 53 i 54 czyli podobno bledy przekaznika pompy/silnika ABS
Gdzie moge taki przekaznik znalezc pod maska?
Na desce swieci mi sie kontrolka TCS i ABS i napis "TCS"
Po podlaczeniu pod kompa i odczytaniu kodow blyskowych kontrolki ABS wychodzi mi blad 53 i 54 czyli podobno bledy przekaznika pompy/silnika ABS
Gdzie moge taki przekaznik znalezc pod maska?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
u mnie ten przekaźnik jest przy skrzynce bezpieczników przy silniku, ale na forum gdzieś to było. W sumie są to 2 przekaźniki w 1 puszce w osłonce gumowej. Moim problemem okazały się osmolone styki, a nawet 1 upalony... trochę dłubania i na razie działa. Przy okazji wrzucę foto jak nie zapomnę.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
O czlowieku, kupe czasu bys mi zaoszczedzil i kasy (bo juz mi kazali pompe abs wymieniac ale mi cos nie halo skoro czasami tcs podziala dluzsza chwile) i moze zycie bys mi uratowal jakbys mi wytlumaczyl albo jakas fotke podeslal ktory to przekaznik i gdzie on jest
czekam z niecierpliwoscia, z nowa nadzieja ze jeszcze tej zimy abs zadziala 
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
- Od: 4 kwi 2009, 01:06
- Posty: 64
- Skąd: Toruń
- Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG
musisz poszukać przy skrzynce po prostu bo u mnie był ten przekaźnik wyciągnięty i jest z boku akumulatora. gdzieś na forum pisali że to jest pod skrzynką bezpieczników
http://zapodaj.net/adf5a2946d34.jpg.html
jak widać na fotce prawie trup, ale udało się uratować, tylko ciekawe na jak długo
http://zapodaj.net/adf5a2946d34.jpg.html
jak widać na fotce prawie trup, ale udało się uratować, tylko ciekawe na jak długo
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Od kilku dni mam mały ale dręczący problem, zwłaszcza iż zbliża się zima. Zaświeciła mi się kontrolka od ABS. I faktycznie ABS przestał działać, więc ciekawy co się stalo przejrzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie dobre. Następnie podłączyłem słynną diodę w złącze diagnostyczne żeby zobaczyć czy są jakieś błędy w systemie ABS. I wyskoczyło mi błąd 11, 12, 13, 14 a to oznacza uszkodzone wszystkie czujniki obrotów koła, i z przodu i z tyłu. Dziwi mnie to aby z minuty na minute od tak sobie wszystkie czujniki przestały działać, gdzie mogę szukać usterki? Może ktoś ma jakiś pomysł?
- Od: 26 maja 2011, 18:03
- Posty: 31
W tamtych dniach nie, ale przy ABS nie grzebałem ani razu, jedyne co jest po części z tym związane to ze 2 miesiące temu wymieniałem klocki hamulcowe z przodu. A kontrolka zaświeciła się od tak sobie, nic nie grzebane było wcześniej, wyskoczyła kilka dni temu
- Od: 26 maja 2011, 18:03
- Posty: 31
A czy to taki problem najpierw wykasować błędy ? ,trzeba pamiętać o tym że błędy mogły być zanotowane wczesniejsze przy różnych naprawach gdzie często zapomina odpiąć akumulatora a rozpina się czujniki ,później włączenie zapłonu skutkuje złapaniem błędu .Czyli najpierw wykasuj błędy a później po zapaleniu kontrolki sprawdź jeszcze je raz bo padnięcie wszystkich czujników jest mało prawdopodobne
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a): problem najpierw wykasować błędy ? ,trzeba pamiętać o tym że błędy mogły być zanotowane wczesniejsze przy różnych naprawach gdzie często zapomina odpiąć akumulatora a rozpina się czujniki ,później włączenie zapłonu skutkuje złapaniem błędu .Czyli najpierw wykasuj błędy a później po zapaleniu kontrolki sprawdź jeszcze je raz bo padnięcie wszystkich czujników jest mało prawdopodobne
Kolego ja już to robiłem wcześniej, dwa razy resetowałem auto i 2 razy sprawdzałem czy błędy nadal są i jednak nieznikły. A ja wcześniej nie odpinałem żadnych czujników od ABS
- Od: 26 maja 2011, 18:03
- Posty: 31
na pewno kasowałeś błędy abs-u ? ,opisz jak to robisz? ,a wiesz jak działa samo-diagnoza w przypadku mazdy ? ,jak i kiedy są notowane błędy? ,masz auto od nowości ? -to tyle na razie pytań
,przyjedź do mnie to Ci go naprawię
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):na pewno kasowałeś błędy abs-u ? ,opisz jak to robisz? ,a wiesz jak działa samo-diagnoza w przypadku mazdy ? ,jak i kiedy są notowane błędy? ,masz auto od nowości ? -to tyle na razie pytań,przyjedź do mnie to Ci go naprawię
Odłączam klemre masy od akumulatora i naciskam pedał hamulca i trzymam go około 30-40 sekund, po czym ponownie zakładam klemre i odpalam auto.
Ja tą mazde mam około 4 miesięcy więc nie mam jej od nowości
A przyjechać kolego do ciebie raczej nie dam rady bo dzieli nas jedno (ponad 300 km
- Od: 26 maja 2011, 18:03
- Posty: 31
no widzisz ,w ten sposób w życiu nie wykasujesz błędów abs-u a spinasz się jakbyś wszystko wiedział
ale i tak Ci pomogę
,zrób tak po ostatnim wymiganym kodzie gdy będą miały się powtórzyć od nowa kody naciśnij pedał hamulca 10 razy -trzeba to robić dosyć szybko i wtedy powinny wykasować się błędy , następnie przejedź się i jak zapali się kontrolka ,wymigaj od nowa błędy ,aha 300km to wcale nie jest tak daleko 
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
czujnik prędkości,szybkości -licznik prędkości działa prawidłowo i na pewno to 15 ?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Sprawdze jutro po pracy jak zdąże ale na wydaje mi się że 15, chyba że coś źle odczytałem. Licznik działa prawidłowo, jedyne co to pare dni temu podświetlenie licznika mi zbuntowało się bo słabo świecie, pewnie jedna dioda się spaliła ale to nie ma żadnego znaczenia
- Od: 26 maja 2011, 18:03
- Posty: 31
pomierz od razu rezystencje czujników powinna być w granicy 1,30-1,40 kohm o ile dobrze pamiętam -przyjrzyj się też samym czujnikom ,oczyść je i ewentualnie zębatki
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6