Zapieczone klocki Lucas

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mayer » 26 lip 2005, 22:18

kiedyś była dyskusja na temat klocków i tak jak zawsze miałem pochlebne zdanie o lukasach tak teraz stanowczo odradzę. Założyłem u siebie troszkę miałem wrażenie że zbyt ciasno wchodzą, ale nic to daję radę, tarcze stare więc klocki nie zużywały się zbyt równo i po kilku tysiącach km ( robie długie trasy) poczułem przy prędkości 140 i wzwyż ( :D zimny łokieć...) smród spalenizny. Co się okazało? przy nierównym scieraniu klocków Lukasy na obu kołach miały tendencje do blokowania się przy tarczy klinowały się na zacisku. Efekt – jeszcze 200 km autobany a pewnie poszłyby mi z dymem opony albo i cała reszta . Przy prędkości 120km/h auto było nie do zatrzymania.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez Waluś » 26 lip 2005, 22:29

mayer napisał(a):przy nierównym scieraniu klocków

co to znaczy nierówne scieranie ?? To znaczy że jeden klocek ten od strony tłoczka bardziej sie ścierałod tego po zewnętrznej części tarczy ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez mayer » 26 lip 2005, 22:34

NIE. Mam porobione juz tarcze i bardziej ścieraja mi się klocki od środka tarczy. Wiem tarcze do wymiany...
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tomekrvf » 27 lip 2005, 09:23

Sprawdz zaciski a nie zwalaj winy na klocki
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mayer » 27 lip 2005, 15:06

Zaciski sprawdzone, tłoczek pracuje ładnie, prowadnice chodzą bez zarzutu. po cofnięciu tłoczka klocuszki trzeba było wyjąć młotkiem..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tomekrvf » 27 lip 2005, 15:34

No to moze przed montazem tzreba bylo dokladnie wyczyscic jarzmo zacisku tam gdzie pracuja klocki. Tez zalozylem lucasy GDB1139 na przod i heble sa ok. Poprzednio bylo cos z wybitym KCP czy KCH na blachach i byly totalnie do kitu
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mayer » 28 lip 2005, 15:27

Jaksa , przed założeniem nowych klocków ZAWSZE poświęcam zaciskowi hamulcowemu sporo czasu ze szczotką drucianą i papierkiem ściernym, następnie miejsce styku dostaje smar miedziowy. nie ma mowy na byle jaką wymianę . Czyszczenie obejmuje również blaszki i sprężynki.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 15:50

No to co? Spuchly blachy? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 28 lip 2005, 17:51

Panowie,jak wszystko jest zrobione tak jak nalezy to nie ma bata musi być ok. Musiałes cos nie tak zrobic /sprawdzic....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 28 lip 2005, 19:59

Jaksa napisał(a):Panowie,jak wszystko jest zrobione tak jak nalezy to nie ma bata musi być ok. Musiałes cos nie tak zrobic /sprawdzic....

W 100% racja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mayer » 29 lip 2005, 23:29

jak mówiłem wg mnie na zimnym zacisku nowe klocki wchodziły zbyt ciężko stawiały dość wyczuwalny opórktóry sobie zbagatelizowałem. Temperatura musiała spowodować rozszerzenie materiału i zablokowanie klocka albo cholera wie co. Założyłem klocki Ferodo i problem zniknął.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6