Problem z automatem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadziol » 19 lis 2008, 23:54

delarossa napisał(a):wentylator włącza się zaraz po odpaleniu w trybie serwisowym, a chyba nie powinien?


tak jest w trybie KOEO czyli zapłon załączony-silnik wyłączony;PCM wysterowywuje na sek.wentylator chłodnicy i zaraz potem klimy
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 20 lis 2008, 00:05

czyli TPS ustawiam na włączonym silniku czy wyłaczonym? Podczas KOEO tak jak piszesz wentyle po 1s chodza, natomiast podczas KOER wentylator kręci cały czas, mam rozumiec że to źle ustawiony TPS?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 20 lis 2008, 10:52

TPS ustawiasz przy zał.zapłonie,bez zwory gniazda diagnostycznego;ustaw napięcie wyjściowe przy zamkniętej przepustnicy na ok.0,5V
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 20 lis 2008, 22:44

zwory żadnej nie widzę, mam osprzęt forda, tj Gniazda DIAGNOSTIC i EEC, kody odzytuje poprzez zwarcie w gnieździe EEC pojedynczego wtyku z jednym ze styków 6 stykowej wtyczki. Gdyby ktoś podesłał mi manuala byłbym strasznie wdzięczny!
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez tadziol » 21 lis 2008, 09:17

delarossa napisał(a):kody odzytuje poprzez zwarcie w gnieździe EEC pojedynczego wtyku z jednym ze styków 6 stykowej wtyczki.

o tej zworze mówię,to jest wprowadzenie eec w tryb diagnostyczny
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez delarossa » 5 gru 2008, 20:12

Dzisiaj zrobiłem mały eksperyment, otóż podpiąłem przepływomierz, mimo że silnik sie strasznie ksztusił udało mi się przekroczy magiczne 2500 by wszedl na gaz i zaczal pracowac normalnie.. Po tym zabiegu po raz pierwszy poczułem działanie lock-up! przy 90 mam 2200 rpm:) wcześniej było około 2600.. Mam nadzieje że problem ze skrzynią zdiagnozowalem, mam tylko jedno pytanie, co może byc przyczyną tego że się ksztusi z podpietą przepływką? Wcześniej pisałem że oglądałem przepływomierz i były widoczne dwa poziome druciki, jest opcja że przepływomierz jest sprawny a ksztusi się z innego powodu? Przypomne że po odpięciu przepływomieza przestaje. Zauważyłem że kiedy go wepnę cichną popychacze, pewnie wpływa w jakis sposób na zapłon..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 19 gru 2008, 22:50

załozyłem sprawny przepływomierz, jest Lock-Up, wszystko pieknie ale tylko na benzynie, na gazie nie ma lock-up, i wywala mi błąd 181 "uboga mieszanka przy częściowo otwartej przepustnicy" i 653 który nie wiem co oznacza.. Wydaje mi się że to kwestia potencjometra kąta polozenia przepustnicy.. Czuje że jadąc na gazie muszę głębiej depnąć żeby uzyskać ten sam efekt co na benzynie.. Jezdze cały czas na benzynie, mam już dodatkową chłodnicę, założe, zmienię olej w skrzyni raz jeszcze i zobaczymy co dalej, puki co nie miałem okazji przetestować na trasie, ale przy około 75km/h zapina lockup i czuć to wyraźnie. błędów skrzyni od dawna ni mam, ale nie przekraczam odległości 50km bez przerwy, w niedzielę jadę w góry, zobaczymy..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 6 kwi 2009, 10:21

Szkoda że juz sprzedana..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-62 ... dZViewItem

Może mi ktoś powiedzieć w skrócie jak takie cudo ściągnąć do Polski i ile to moze kosztować, bede wdzięczny za wszystkie wskazówki!
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 1 cze 2009, 12:03

przejezdzilem na tej skrzyin 15tyś i kupilem używkę, za 600zł z konwertorem, ma padnięte elektrozawory, druga w częściach gratis, konwertor regenerowany w holandii, jeszcze na gwarancji, dzisiaj po nią jadę..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez delarossa » 8 cze 2009, 21:04

Nikt się nie wypowiada..Napisze ciąg dalszy mojej przygody.. Skrzynia zmieniona, przed wlożeniem odkrecilem pompe żeby kuknać jaki stan skrzynie wewnątrz, wszystko naprawde wporzadku, koszyczki jak nowe, zebatki nie wytarte, na tarczkach sporo okladziny, jedyne co bylo nie tak to panwka na wałku od pompy, wymieniłem ja ponieważ miałem drugą skrzynię na części i tam była dobra.. Skręcone do kupy, zalany olej, weszlo mi 7l.. wyjazd z garazu, proba – GRA:) no to w trase, 400km cięgiem, pierwsze 100km bez błędów, później błąd – temperature was excesive.. jedziemy dalej, wszystko chula aż miło, parkuję, idę na wesele do kuzyna, po południu wstaję z bólem głowy, wsiadam, D wytaczam się z podwórka i.. i zaczyna rwac, sprawdzam olej – spieniony, mysle co jest do ...? dolewam pol litra, wsiadam, nie jedzie, gasze, zapalam, ujezdzam 10m i stop, nie ma nawet wstecznego.. gasze, odpalam.. to samo.. błędy – vss i tyle, ale to przez to pewnie ze skrzynia sie kreci a kola stoja.. zostawilem samochod i wrocilem z ojcem, panowie macie jakiś pomysł, w miejscu gdzie zostawilem madzię jest dostęp do kanału, może uda sie wrocic bez lawety?
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6