Czy to oznaka zużytego sprzęgła?
Strona 1 z 1
Witam. Proszę o poradę. Kupiłem sobie nowe sprzęgło AISIN i chciałem wymienić, bo szarpie mi samochodem ale nie podczas ruszania tylko jak puszczam gaz jadąc na biegu i jak zwalnia to nie płynnie tylko szarpie nim. Jeden mechanik powiedział, że to sprzęgło a drugi, że to nie sprzgło tylko może przegub. I już sam nie wiem czy mam go wymieniać czy nie?
- Od: 12 sty 2008, 14:09
- Posty: 27
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.
janciowf chodzi ci o jazde na pierwszym biegu np przy podjazdach w korku. Jedziesz z małą prędkością, obroty około2000 i kiedy puścisz gaz to samochód jakby chciał stanąć w miejscu i po chwili jedzie normalnie (wolniej)
Jeśli jest to to o czym piszę to nie jest to wina sprzęgła ani poduszek na 100% więc te opcje możesz już wykluczyć. Kiedyś też to próbowałem usunąć ale kiedy zacząłem chodzić od mechanika do mechanika to zdecydowałem się do tego przyzwyczaić
Niestety na razie tylko tyle mogę pomóc 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Ok. Dzięki panowie. Już doszedłem do tego. Poprostu jak silnik nie ma dużych obrotów to tak szarpie. Ale to każdy benzyniak, bo przejechałem się kilkoma furami i tak było w każdym. Pozdro
-----------------------------
Moja MADZIA
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46448[url][/url]
-----------------------------
Moja MADZIA
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46448[url][/url]
- Od: 12 sty 2008, 14:09
- Posty: 27
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 626GE 2.0i 16V FS 92r.
Ja też to mam. Sporo ostatnio w korku jeżdżę i szlag mnie trafia. Szarpie jak ruszam na małym gazie. Muszę się produkować by płynnie zmieniać biegi. Przeguby mam nowe. Taką jazdą to ja szybciej spalę sprzęgło.
Jak mogę sprawdzić poduszki pod silnikiem? Tylko mechanik ,oże to ocenić? A może to poduchy pod skrzynią biegów?
Jak mogę sprawdzić poduszki pod silnikiem? Tylko mechanik ,oże to ocenić? A może to poduchy pod skrzynią biegów?
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Kawał breszki itp. napierasz na poduszkę. Jak zobaczysz nawet najmniejsze pęknięcie lub skruszenie się gumy to poducha jest do wymiany. Sam przez to przechodzę.Ryba81 napisał(a):Jak mogę sprawdzić poduszki pod silnikiem?
Aha element amortyzujący poduszki zawsze musi być w osi otworu na śrubę. Nic nie może być opuszczone, niesymetrycznie ułożone, "rozlazłe" itp.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Standardowe objawy padniętych poduszek to mocne szarpanie autem przy gwałtownym przyspieszaniu oraz szybkim puszczeniu pedału gazu na niskich biegach. Zerwana poduszka pod skrzynią biegów powoduje klopoty ze zmianą biegów, samoczynne wyskakiwanie biegu podczas jazdy. Poduszki można sprawdzić w 2 osoby w prosty sposób, jedna osoba zapina bieg 1 lub R i przy zaciągniętym hamulcu ręcznym próbuje ruszyć, druga obserwuje silnik czy nie próbuje wyskoczyć spod maski
drugi sposób działający w autach z silnikiem umieszczonym poprzecznie, wystarczy jedna osoba: przy zgaszonym silniku włączyć bieg 1 lub R i przy otwartej masce bujać auto do przodu i do tyłu.
- Od: 17 lis 2008, 10:48
- Posty: 37
ok. dzięki. dzisiaj sprawdzę. Biegi wchodzą dobrze, ale te pod silnikiem sprawdzę.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Po pierwsze znalazłem tylko jedną poduaszkę w Xedosie, tą na wierzchu. Reszty nie widzę. Ruszając na ręcznym nie zauważyłem wyskakiwania silnika. Chyba mechanik musi to zobaczyć. Objawy mówiące o zepsutej poduszce pod silnikiem są.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
janciowf napisał(a):Po dokładnych oględzinach i jeździe to mi szarpie jak np. jade na dwójce w korku i mam ok.1500 obrotów na minute. Także to są chyba za małe obroty i dlatego szarpie autem.
szarpac to ma prawo od 600rpm.
Zrob tak wbij 2 i tak z 3tys i puść gaz , zobaczys ze plynnie schodzi do tych 600rpm.
Jeszcze szarpanie moze byc spowodowane zlym ustawienie zapłonu
Elo,
Ja mam podobny problem, i zastanawiają mnie dość duża tolerancja obrotu półosi w skrzyni przy zgadzonym silnku i wrzuconym biegu. Jeden mechanik zasugerował mi że jak w tarczy sprzęgła wytłuką się sprężyny skrętne to tak może być. Może to sprzęgło.
--
Pozdr.
Hubi
Ja mam podobny problem, i zastanawiają mnie dość duża tolerancja obrotu półosi w skrzyni przy zgadzonym silnku i wrzuconym biegu. Jeden mechanik zasugerował mi że jak w tarczy sprzęgła wytłuką się sprężyny skrętne to tak może być. Może to sprzęgło.
--
Pozdr.
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
hubizx napisał(a):zastanawiają mnie dość duża tolerancja obrotu półosi w skrzyni przy zgadzonym silnku i wrzuconym biegu
Mnie tez to zastanawia bo tak mam. Czy ktoś wie czy to normalne?:)
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
U mnie też tak sie dzieje na 1 lub na 2 biegu,w korku to bardzo się odczuwa.DamianMX6 napisał(a):Może mi ktoś wyjaśni co ma poducha pod silnikiem do szarpania autem przy 1500 obr. bo jakoś moja wyobraźnia tego nie potrafi wyświetlić.
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6