Tuleja wahacza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez daniel626LBN » 22 kwi 2006, 19:38

ostatnio zobaczyłem ze ścina mi oponę. OD razu pojechałem na diagnostykę żeby ustawić zbieżność powiedzieli ze najpierw trzeba wymienić tuleje przedniego prawego wahacza ale mi w zawieszeniu nic nie stuka, łączniki powymieniane cichutko mazda płynie po drodze wiec nie wiem czy powiedzieli tak żeby mnie na kasę naciągnąć czy można ustawić zbieżność bez tego ?? ?? wprawdzie tuleja się rusza jak jest wyrobiona ale słyszałem że jak nic nie słychać to że wcale aż tka wyrobiona nie jest żeby wpływała na ustawiona zbieżność. Pytanie 2 to czy przy wymienianiu uszczelniaczy w GE FP 1.8 trzeba zdejmować głowice ??
Ostatnio edytowano 13 sty 2014, 00:13 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ortografia!
Szukam pracy zwiazanej z jeżdzeniem......
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:54
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 GE 1993 1,8 SGi

Postprzez Hazu » 22 kwi 2006, 21:52

daniel626LBN napisał(a):mazda płynie po drodze

:D
jak ci to nie przeszkadza to olej to i "pływaj" sobie dalej aż na jakieś drzewko "wpłyniesz" hahaha


daniel626LBN napisał(a):ostatino zobacyzłem ze scina mi opone


daniel626LBN napisał(a):wprawdzie tuleja sie rusza


Jak myślisz w którym położenu koła należy ustawiać zbieżność- przeciez koło ci się rusza do tyłu i do przodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Waluś » 23 kwi 2006, 06:26

wymień tuleje
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 23 kwi 2006, 09:56

Witaj,
daniel626LBN napisał(a):Pytanie 2 to cyz przy wymienianiu uszczelniacyz w GE FP 1.8 trzeba zdejmowac głowice pytajnik

strata kasy na uszczelniacze. Wiem co trapi Twój silnik (nie będę mówić głośno bo i tak wszyscy wiedzą :P) i zaufaj, że wymiana nic nie pomoże, a jak wymienisz na zamienniki, to się dopiero zacznie :]. Niestety – stoją pierścienie olejowe.


A tuleje – wymień.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Bartek1986 » 23 kwi 2006, 13:05

daniel626LBN napisał(a):Pytanie 2 to cyz przy wymienianiu uszczelniacyz w GE FP 1.8 trzeba zdejmowac głowice pytajnik



PIERśCIENIE !!!!!!!!!!!!!! sam kiedyś tez myślałem że to uszczelniacze... ( nie ma sensu ich wymieniac... ) wymienisz sobie razem z pierscionkami :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez wojtek75 » 30 kwi 2007, 13:39

Do wymiany mam komplet tulei wachacza przedniego w Mazdzie 626 GE 92r. Proszę o podanie ile musze ich kupic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Mariusz 1972 » 5 maja 2007, 21:14

Dwie. Przednią i tylną. Różnią się wyglądem i ceną.
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2007, 17:43
Posty: 25
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r

Postprzez Rekin » 15 lis 2007, 18:07

Też muszę wymienić tuleje wahacza , proszę o namiary gdzie je zamówić najlepiej potrzebuję 4 sztuki 2 na lewy 2 na prawy wahacz .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez dcc69 » 15 lis 2007, 19:04

Sorka.
Odpisałem dla daniel626LBN. A po fakcie zobaczyłem ze on pisał juz dawno.
:D
Ale jesli juz to Rekin proponuję Smirnoff'a.
Tanio i super towar !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Widelec » 15 lis 2007, 19:13

...
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 23:57 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Rekin » 15 lis 2007, 19:37

Juz pakupiłem znalazłem gośćia na allegro , kurze zpomiałem o smirnoffie !!
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez radost » 19 sie 2008, 22:08

Odkopuje temat... Poległem przy wymianie tulei (przedniej) wachacza przedniego :( . Problem jest taki, że śruba tulei jest zapieczona z wewnętrzną metalową częścią tulei. Podczas odkręcania środek się obraca razem ze śrubą (guma się ścięła). Kompletnie nie wiem jak to ugryść! Nakrętka tej śruby jest fabrycznie przyspawana do uchwytu tulei. Spaw wyrwany przy próbie wykręcenia śruby bo całość się napręża w jedną stronę. Szły już młoty pięciokilowe, kliny pod łeb śruby, wspawywana i wyrywana kilkakrotnie nakrętka. Na razie poaległem, muszę pogłówkować. Jak ktoś miał podobny problem lub zna temat to proszę o podpowiedzi.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Hazu » 19 sie 2008, 22:57

Ja juz przerobiłem ten temat:

Po pierwsze musisz zaopatrzyć sie w nową śrubę może być używka. (innego wyjścia nie ma )

Ja najpierw ściołem łeb sruby kontówką
a następnie przewierciłem śrubę razem z tuleją w pobliżu nakrętki w taki sposób aby ją przeciąć.

po tym jak przewiercisz już wahacz wyjdzie.

To samo miałem z tyłu na śrubie do regulacji zbieżności metoda ta sama zdała egzamin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radost » 20 sie 2008, 06:38

Jak tak na spokojnie pomyślałem to też doszedłem do wniosku, że tylko cięcie śruby zostało. Ja dzisiaj pożyczę z pracy taką wyrzynarę z brzeszczotem od przodu. Mam nadzieję, że dojdę po obu stronach tulei. A śrubę to chyba dobiorę pierwszą leprzą o podwyższonej twardości, to chyba fi 10 skoro klucz 17.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez BIGer » 20 sie 2008, 13:39

u mnie tez sruby sie nie odkrecaly, musialem wycinac kawal blachy z nadkola , i dopiero tam moglem dac nowa nakretke,stara nakretka byla tak skorodowana ze szok.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Diasior81 » 7 paź 2013, 19:58

BIGer napisał(a):u mnie tez sruby sie nie odkrecaly, musialem wycinac kawal blachy z nadkola , i dopiero tam moglem dac nowa nakretke,stara nakretka byla tak skorodowana ze szok.


Witam chciałem odświeżyć temat mam ten sam problem z śrubą mocującą tylną tuleję wahacza, na zdjęciu poniżej zaznaczyłem tą śrubę. Z cytowanego postu wnioskuję że trzeba wyciąć kawałek nadkola aby dojść do nakrętki, a czy jest możliwość dojść do niej od strony kabiny wycinając kawałek podłogi ??
Proszę o pomoc jak ktoś robił już coś takiego.

Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 12:30
Posty: 17
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r. Kombi

Postprzez szumki44 » 7 paź 2013, 21:07

zerkniemy w manualu :P za wiele nie pokazali :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dyszel » 7 paź 2013, 21:21

Szumki, co twoja wypowiedź wnosi do tematu? Jakieś fatum na te śruby, po wielkich mordęgach odkręciłem nieszczęsne śruby mocujące ten uchwyt tulei, potem po wyczyszczeniu gwintów, zaaplikowaniu dużej ilości WD-40 zabrałem się do ponownego skręcania i ... kwas. Jedna poszła w palcach i dokręciłem mocno kluczem, druga poszła w palcach centymetr, potem klucz w rękę i idzie coraz ciężej... aż przy końcu zaczęła się obkręcać.... No to dawaj z powrotem, wykręciłem, patrze cały gwint na śrubie zjechany :| Podłożyłem trzy grube podkładki i udało się złapać ocalałą częścią gwintu (tą która szła w palcach). Po dociągnięciu zwykłą oczkową 17 udało się dość mocno przykręcić, przy okazji wymiany 2 strony sprawdzę czy nie puściło. U mnie o tyle sprawa prosta że można przegwintować na większy wymiar, ale jak zerwie się nakrętka to nie mam pomysłu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez szumki44 » 7 paź 2013, 21:45

manual1.jpg
ja bede zwalac caly dol :) silnik podwiesze z gory bo u mnie grubsza robota .

Sadzilem ze w manualu cos konkretnie napisza ale napisali ze odkrecamy z dolu i nic wiecej :). Do takiej roboty uzywa sie udaru :) i klucza dyno .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Diasior81 » 10 paź 2013, 18:35

W sobotę biorę się za temat jak go rozgryzę to dam znać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2008, 12:30
Posty: 17
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: Mazda 626 2.0 16V 2001r. Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6