Problem z przewodem Intercooler=>turbina (nieszczelny)

Postprzez tarsar » 21 lip 2006, 13:23

Witam,

no własnie – jest problem z nieszczelnością tego przewodu – skutek od 2000obr/min nie ciągnie tak jak powinien.
Co zrobić?

A. kupić nówkę sztukę w ASO (za xxxx pieniędzy?)

B. szukać używki (choć na razie nigdziei nie znalazłem – ponoć chodliwe)

C. Jest szansa podpasować od czegoś innego?

D. Zalepić czymś tą pękniętą.



Comprex`owcy do tablicy! :)

z góry dzięki
:)
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez Jaksa » 21 lip 2006, 15:32

Moim zdaniem

tarsar napisał(a):szukać używki


tarsar napisał(a):Zalepić czymś tą pękniętą
Zły pomysł – robiłem juz tak ( dobre na dojazd do domu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tarsar » 21 lip 2006, 19:09

Podziękował <faja>

A czy ta rura jest na tyle specyficzna, że od czegoś innego nie dopasuje?

Wygląda na nieskomplikowaną...
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez Waluś » 21 lip 2006, 19:56

tarsar napisał(a):D. Zalepić czymś tą pękniętą.


Jaksa napisał(a):Zły pomysł

dokładnie. Jeszcze nie wymyślili kleju wytrzymującego takie ciśnienia i podciśnienia które występują w przewodach hehe
tarsar napisał(a):B. szukać używki

najlepsze wyjście choć

tarsar napisał(a):podpasować od czegoś innego?

to też jest pewnie możliwe, choć nie takie proste
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 21 lip 2006, 20:46

Moj znajomy podpasował sobie od Renaulta Magnum – nie wiem dokładnie ale tak mowił.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tarsar » 21 lip 2006, 22:52

Jaksa napisał(a):Moj znajomy podpasował sobie od Renaulta Magnum – nie wiem dokładnie ale tak mowił.


Hehe akurat mój Starszy jeździ Magnumą :)

Chodzi dokładnie o ten przewód – jest to pierwszy gumowy przewód , który wychodzi z intercoolera – ma długość ok.10cm średnicę ok.8cm .

A co charakterystyczne ma kształt bałwana (coś jakby odbój gumowy a`la "bawole jaja" <lol> ) – czyli takie pierścienie,które umożliwiają tej rurze pracę podczas dawania gazu.

Następnie ten przewód "bałwan" wchodzi do jakiejś innej metalowej rury.

Jaksa – jeśli ten przwód dorabiał , to z którego elementu to wykonał , albo co mogę innego wymyślić , bo niestety obdzwoniłem wszystkie Comprexy w tym kraju na części i <dupa>
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez tarsar » 25 lip 2006, 14:41

No i znalazłem wreszcie 626 Copmrexa na części i facet mówi,że ma tą rurkę.

Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor... :|
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez nemi » 25 lip 2006, 14:52

tarsar napisał(a):Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor... ysz

Pierwszy raz o czymś takim słyszę <jelen>. Może to przez to, że młody jestem, ale jakoś mi się nie chce wierzyć.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez tarsar » 25 lip 2006, 19:01

nemi napisał(a):
tarsar napisał(a):Co prawda jest to od 626 Combi Comprex –> chyba nie powinno być problemu z montażem w Comprex GE? Niby to ten sam motor...

Pierwszy raz o czymś takim słyszę <jelen>. Może to przez to, że młody jestem, ale jakoś mi się nie chce wierzyć.


Widocznie tak <głaszcze> . Przeciez byly 626 Combi na bazie modelu GD,produkowane bodaj do 95 96roku. I mialy motory 2.0i 8v 90PS oraz wlasnie Comprexa z 626GE. Chce sie tylko upewnic czy to ten sam jak w GE (jestem pewien na95% ze to idento).
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez Jaksa » 25 lip 2006, 19:44

Motor GE GV Comprex jest taki sam ale intercooler jest inny ( nie wiem jak z dolotami , moze te rury są takie same , ale GV ma inny kaloryfer na 100% )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Darkman » 26 lip 2006, 10:30

tarsar

mam podobny problem z comprexem. Powyzej 2000 obrotów i prędkościach 100-120 km/h strasznie muli i rośnie temperatura. Nie zauwazylem zeby ten przewod byl gdzieś nieszczelny. Jak do tego doszedłeś?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez tarsar » 26 lip 2006, 11:47

Myślę,że u Ciebie problem leży gdzie indzej. A po dokładnych oględzinach poznałem po tym, że było lekko okopcone od strony pęknięcia tego przewodu- na pierwszy i drugi rzut oka można nie stwierdzić niczego.
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez xANDy » 26 lip 2006, 21:01

z tego co mówili – to w comprexie wystarczy dziurka wymiaru szpilki i auto zostawia moc gdzieś...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Darkman » 27 lip 2006, 10:05

tarsar

dzięki wielkie. przeszukałem wszystkie gumowe łączniki i okazało się że gumowa rurka, która jest między filtrem powietrza, a kolektorem turbiny był pęknięty na dolnej stronie. Niestety można zapomnieć o kupnie takiego czegoś w sklepie ... na szrotach też bryndza ... więc poradziłem sobie zaklejeniem tego mocną taśmą. Wyskoczyłem na miasto i o niebo lepiej! Najwyraźniej te modele bez powietrza nie dają rady. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2005, 22:56
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 93r.

Postprzez tarsar » 1 sie 2006, 14:44

Przewód zdobyty i zamontowany :)
No i ten od GV Combi pasuje do GE Comprex. Czyli różnica polega tylko na intercoolerze jak pisał Jaksa.
Nie ma mazdy,nie ma jazdy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2005, 15:16
Posty: 35
Skąd: Gorlice
Auto: fc 1.8 16V

Postprzez Jaksa » 1 sie 2006, 16:31

No widzisz <spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6