Jaka moc silnika?

Postprzez Gość » 24 wrz 2005, 22:09

Witam! Właśnie zakupiłem mazdę 626 turbodiesel z intercoolerem z 1994r. Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni mechanicznych. Według tego co jest wpisane w dowód 89kW to wychodzi 121 KM. Tyle to ono na pewno nie ma. Wiem, że są mazdy 626 z takim silnikiem o mocy 101 KM ale czy były już wtedy produkowane?
Gość
 

Postprzez Jaksa » 24 wrz 2005, 23:21

Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez rjry » 30 paź 2005, 10:04

Jaksa napisał(a):
Zephirus napisał(a):Chciałbym sie dowiedziec ile to auto ma koni
Comprex czyli RF-CX nie jest TDI i ma 75 KM posiada spręzarkę mechaniczną napędzaną paskiem od lub przez ( jak kto woli ) alternator.


Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz. Comprex – zgoda to sprężarka tyle że nie mechaniczta a dynamiczna! Sprężanie powietrza odbywa się za pomocą rozpędzonych spalin a koło pasowe służy tylko do otwierania/zamykania kanałów przy pomocy wirującego bębna
Początkujący
 
Od: 26 paź 2005, 23:07
Posty: 11
Auto: MAZDA 626 Comprex

Postprzez sołtys » 30 paź 2005, 11:34

rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

<lol>

jaksa ale ci sie dostało ;)



ten kompreks ma na bank 75KM i ani deka wiecej a 101 czy 121KM to już piękna fantazja tyle to TDI VW z tych lat nie osiągały a ogólnie wtedy były to najlesze dielse w tamtych czasach.

115 to ma moje 2.0 benzyna a nie diesel.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 30 paź 2005, 19:34

rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.
Dobrze ze kolega wie lepiej. ;) <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 13 gru 2005, 18:15

Tak 75 KM ma Comprex.
Max to leci 180 km/h
przyspieszenie do 100 km/h 14 sek.
Krótkie dwa pierwsze biegi <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez nemi » 13 gru 2005, 18:33

navroth napisał(a):Krótkie dwa pierwsze biegi

tak jak u mnie :(
1. do 60
2. do 100 i ani deka więcej :P


rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

hehehe
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez navroth » 13 gru 2005, 18:38

nemi napisał(a):1. do 60
2. do 100 i ani deka więce


To i tak luksus w naszych to
1) 20 :|
2) 80 max
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez xANDy » 13 gru 2005, 22:36

Sprężarka jest "dynamiczna" a pasek służy wyłącznie synchronizacji! Ten pasek co widać NIE JEST paskiem napędowym!
Oficjalnie motor ma 75KM, ale w praktyce ciągnie jakby miał 90KM – własnie dzięki temu, że sprężarka nie obciąża silnika (2%). Stosunkowo mało konkretne doładowanie (niby tylko parę koni) ale przez to, że nie odbiera mocy z silnika – daje odczucie większej ilości kuców pod maską. PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez navroth » 14 gru 2005, 14:25

xANDy napisał(a):PS. ja mam 101 KM o do setki mam 13,5 sek...


To nasze 14 sek. nie wygląda tak dramatycznie źle <jupi> <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Riki » 14 gru 2005, 15:36

rjry napisał(a):Oj coś mi się wydaje, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.

<lol> ;)


navroth napisał(a):To i tak luksus w naszych to
1) 20 ysz
2) 80 max


To ja mam RF7 i na jedynce prawie 40km/h a na 2 prawie 80km/h :P
a do jesli chodzi o przyspieszenie do setki to moj sie nie zalicza do tej klasy <lol> :P powyzej 17sek....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 14 gru 2005, 18:40

Comprex daje oficjalnie 11 koni doładowania. (z 64 –>75)
Wszyscy wiedzą, że zachowuje się jednak tak, jakby było ich z 90 – to (między innymi) owoc "nieodbierania mocy" silnikowi przez sprężarkę. Gdyby teraz zrobić (na nowszych materiałach) nowocześniejszą sprężarkę typu comprex, która miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150. Szkoda, że zarzucono tę gałąź rozwoju sprężarek.
Nawiasem mówiąc nowsze sprężarki (klasyczne) starają się przede wszystkim zmniejszyć moc odbieraną silnikowi i pewnie nigdy nie osiągną pod tym względem skuteczności comprex'a (który odbiera 2% mocy motoru...)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez navroth » 14 gru 2005, 19:11

xANDy napisał(a):miałaby fizycznie 100 koni, to jeździłoby się nią jak 120-150


To moze Gstr :) by zrobił taką do Mazdy 6 ;) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez xANDy » 14 gru 2005, 23:04

Niestety – nie odmienimy biegu historii...
Nowej też nie napiszemy. Pozostaje nam to, co jest.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez gstr » 15 gru 2005, 00:43

Największy problemem z doładowaniem typu Comprex to liczba innych podzespołów które wpływają na jego poprawne działanie.

W zwykłym turbo sprawa jest prosta i banalna. W uproszczeniu są dwa wiatraki, jednym kręcą spaliny – a drugi napędzany od pierwszego – wdmuchuje powietrze. Skutkiem czego energia idąca ze spalinami jest zabrana.

Comprex w teorii tą samą energię zabiera nieco lepiej (?) – bo oddaje ciśnienie w postaci fali uderzeniowej. 15 lat, gdy zwykłe turbo miały mniejszą sprawność może to miało jakieś znaczenie.

Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex a na dodatek jest mniejsze i nie komplikuje wszystkiego pod maską. A Comprex'a nie specjalnie da się ani zmniejszyć ani uprościć.

Cóż... Comprex to trochę jak Hillary Swank. Kochasz nie za urodę ale za to, że jest trochę inna :) W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez ad_a » 15 gru 2005, 01:15

gstr napisał(a): W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.


powiem ze mam podobne uczucie
czasami jezdze samochodem zony, 1,8 benzyna.. i po przesiadce z powrotem do tego Comprexa.. doceniam jedo urok.. mimo.. ze ma 75KM i klekocze jak to na ropniaczka przystalo.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2004, 21:34
Posty: 62
Skąd: Białystok/Wrocław
Auto: 626 Comprex 97'

Postprzez Jaksa » 15 gru 2005, 01:26

gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.
Grzesiu,zapraszam na jazdę DiTD.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez navroth » 15 gru 2005, 08:23

gstr napisał(a):W każdym razie ja po 160.000 km Comprex'em nie potrafię jeździć już niczym innym.


Ja to jeszcze na bajku czasami polece do roboty :D
Tylko bardzo mi przeszkadza, ze nie ma w nim comprexa tylko nogami muszę te turbo robić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez xANDy » 15 gru 2005, 10:14

Jaksa napisał(a):zapraszam na jazdę DiTD....

Hurtem do Jaksy!!! – darmowa przejażdżka!!
gstr napisał(a):Dzisiaj turbo ma sprawność nie gorszą od Comprex

Hmm – dzisiaj turbinka – nawet w wersji z najlepiej zmienną geometrią łopatek wciąż odbiera silnikowi sporo mocy, działa właściwie jak tłumik. To nie jest 2% ale przynajmniej z 10.
Swoistą przewagą comprex'a nad "klasyczną" turbinką jest jego wpływ na moment obrotowy, który jest największym dobrodziejstwem. Fajne jest też to, że nie trzeba wychładzać comprex'a przy wyłączaniu silnika...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lipton » 27 lut 2006, 19:55

a czy jest możliwość podkręcenia troszkę comprexsa, cudów się nie spodziewam ale nigdzie nie mogę znalezć informacji na ten temat
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 21:09
Posty: 10
Skąd: Opole
Auto: mazda 626 2.0 Comprex 93'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6