Witam.
Chciałem się podzielić z Wami moim szczęściem. Przed chwilą wróciłem z przejażdżki moim Compreksiem. Chciałbym podkreslić,że była to przejażdżka pierwsza w tym roku...
W Grudniu postawiłem Mazdę na "klockach" aby w miarę szybko usunąć drobne problemy eksploatacyjne. Niestety problemy finansowe i notoryczny brak czasu zmieniły opcję "w miarę szybko" na opcję "oby w tym roku"..
Prace objęły przede wszystkim kompleksową regenerację zacisków wszystkich kół z wymianą klocków(oczywiście);
Kompleksową regenerację alternatora
Wymianę łożysk w napinaczach
Wymianę pasków klinowych
Wymianę chłodniczki oleju
Kontrolę i przedmuchanie sprężarki(tak przy okazji;)
Czyszczenie zaworu startowego
Czyszczenie intercoolera z wymianą łaczników gumowych mocowania
Również przy okazji wyszczotkowałem zewnętrzne ścianki elementów dolotu i aluminiowych kolanek dolotu (troszkę bezbarwnego lakieru zabezpieczyło powierzchnie przed utlenianiem).
Te kilka naprawionych własnoręcznie elementów osprzętu silnika dało mi dziś powód do olbrzymiej radości z uruchomienia i prawidłowego ich funkcjonowania.
Prace jak na moje możliwości zakrojone były na szeroką skalę i kilkakrotnie rzucając kluczami mówiłem sobie, że mam już dość, ale jednak UDAŁO SIĘ wszystko poskładać.
teraz muszę tylko wyczyścić tapicerkę wewnętrzną, zamontować fotele kierowcy i pasażera(dzisiaj jechałem siedząc na "zydelku" i przedrzeć się do jakiejś stacji diagnostycznej na przegląd techniczny(wyszedł w lutym).
Kilka spraw jeszcze zostało: montaż osłony pod silnikiem, wymiana opon na letnie, zakup akumulatora i coś tam jeszcze; ale najważniejsze dla mnie jest,że: alternator pracuje prawidłowo(ładowanie przy napięciu 14,5V) – oraz wreszcie właściwie funkcjonująca lampka na kokpicie,
Sprawne wszystkie hamulce z ręcznym włącznie
Cicho pracujące łożyska napinaczy pasków – nowe paski alternatora, klimy i wspomagania.
brak wycieku oleju z uszkodzonej przez mechaników chłodniczki oleju
Pewność,że cały dolot jest drożny i pełnoprzelotowy!!
Mam nadzieję,że zdążycie przeczytać tego posta i cieszyć się ze mną, zanim moderator wyciepnie mój temat do kosza, bo to ani miejsce, ani czas na chwalenie się drobnymi sukcesami..
Planuję w najbliższym czasie wstawić zdjęcia sesji rozbieranej alternatora i zaworu startowego bo nie mogłem nic zdjęciowego odnaleźć do pomocy.
Pozdrawiam
Dobranoc
M
Moja mazda znowu na chodzie!!
Strona 1 z 1
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...


Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Gratulacje 
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
Na wstępie gratulacje za kawał roboty – mi niestety brakuje wiedzy i umiejętności, żeby aż tak "rozgrzebać" i złożyć auto...
Mam natomiast problem z moją Mazdą i skoro tyle przy swojej zrobiłeś to może "na świeżo" pamiętasz jak to jest popodłączane – chodzi o zasilanie i sterowanie zasilaniem świec żarowych, opisałem problem w tym wątku: viewtopic.php?f=88&t=135425
Mam natomiast problem z moją Mazdą i skoro tyle przy swojej zrobiłeś to może "na świeżo" pamiętasz jak to jest popodłączane – chodzi o zasilanie i sterowanie zasilaniem świec żarowych, opisałem problem w tym wątku: viewtopic.php?f=88&t=135425
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Niestety Elektryki nie ruszałem, nie jestem w stanie Ci pomóc bardziej, niż koledzy w Twoim temacie.
Nadmienię tylko, iż możesz wyprowadzić sterowanie świecami pod przełącznik w kabinie i podawać sygnał na przekaźnik ręcznie. To niewielka rzeźba, ale trzeba pamiętać o wyłączeniu grzania po odpaleniu silnika.
Nadmienię tylko, iż możesz wyprowadzić sterowanie świecami pod przełącznik w kabinie i podawać sygnał na przekaźnik ręcznie. To niewielka rzeźba, ale trzeba pamiętać o wyłączeniu grzania po odpaleniu silnika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Tak czyściłem.
Zalałem ropą, mieszałem we wszystkich kierunkach(wyjścia zakleiłem folią, żeby nie chlapało.
Po wylaniu z wnętrza czynność powtarzałem do momentu, aż ropa wylana ze środka była czysta.
Następnie ciepła woda z detergentem i podobnie – aż do momentu gdy ze środka wylewałem czystą wodę.
Na końcu sama ciepła woda, aby pozbyć się detergentu.
Należy IC dobrze wysuszyć/przedmuchać powietrzem i można zakładać.
Zalałem ropą, mieszałem we wszystkich kierunkach(wyjścia zakleiłem folią, żeby nie chlapało.
Po wylaniu z wnętrza czynność powtarzałem do momentu, aż ropa wylana ze środka była czysta.
Następnie ciepła woda z detergentem i podobnie – aż do momentu gdy ze środka wylewałem czystą wodę.
Na końcu sama ciepła woda, aby pozbyć się detergentu.
Należy IC dobrze wysuszyć/przedmuchać powietrzem i można zakładać.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6