Grzałka w kolektorze ssącym – problemy, pytania, Comprex

Postprzez pejo100 » 23 lut 2010, 22:12

Ja na mrozie świece grzeje 2-3 razy i wtedy pali bez problemu.
pejo100
 

Postprzez zadra » 26 sty 2011, 00:05

Witam.
W związku z tym,że w założonym przeze mnie temacie dot. kontroli ciśnienia doładowania w dolocie nie uzyskałem odpowiedzi (może znający się forumowicze tego nie czytali ) zakładam kolejny dotyczący bezpośrednio tematu który mnie aktualnie interesuje, licząc na większy odzew znawców.
Myślę,że temat rezystora grzejnego zainteresuje niejednego comprexiaża.

Interesuje mnie w jaki sposób odbywa się sterowanie pracą rezystora grzejnego zamontowanego w kolektorze dolotowym silnika RF-CX?

Miejsce zamontowania rezystora:
URL=http://img210.imageshack.us/i/czujnikodmazdy.jpg/]Obrazek[/URL]

Rezystor grzejny:
Obrazek


Kiedy powinien załączyć się przekaźnik, jak długo powinien pracować, skąd jest wysyłany sygnał sterujący przekaźnikiem sprzężonym z rezystorem.

przekaźnik:
Obrazek

W moim przypadku:
swieca(rezystor) jest sprawna – grzeje się.
Przekaźnik pracuje przekazując napięcie na świece, niestety tylko wtedy,gdy podamy zewnętrzny sygnał 12V na cewkę przekaźnika.
Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić na ślad gdzie mogę szukać przyczyny braku napięcia sterującego przekaźnikiem?
Myślę,że jest zabezpieczony jakim bezpiecznikiem – gdzie go szukać(wszystkie u mnie są O.K.)

Mam też pewną wątpliwość.
Czy rezystor uruchomiony na chwilę przed odpaleniem auta może mieć jakiś "zbawienny" wpływ na zachowanie się silnika auta.
Podczas sprawdzania pracy grzałem świecę przez ok 2min.
po 30s świeca była cieplejsza od ręki, po minucie bałem się ją dotykać, po dwu minutach była oczywiście dużo cieplejsza niż wcześniej, ale aby poczuć jej żar musiałem bardzo mocno zbliżyć dłoń do jej ścianki.
Nie zaobserwowałem aby zaczęła świecić jak standardowe świece żarowe, mimo,że w garażu zrobiłem "ciemnicę" okrutną i nic nie widziałem.
Czy tak "słabo" jak się mi wydaje grzejący rezystor może w znaczący sposób podgrzać w dolocie powietrze którego przecież jest dosyć dużo i z "jakimś" tam przepływem (nie wiem ile powietrza jest potrzeba na jeden cykl spalania – obrót wału) biorąc pod uwagę fakt,że podczas odpalania Rezystor jest prawie zimny.

Dodatkowo chciałbym zapytać o element który znalazłem przy wiązce przewodowej w okolicy przekaźnika rezystora grzejnego.
Od czego jest ta "dioda". Jaką pełni funkcję? Jeśli można ją pomierzyć "standardowym" elektrycznym sposobem elektrycznym, to u mnie jest niesprawna (nie pamiętam czy u mnie puszcza w obie strony, czy nie puszcza w ogóle, mogę sprawdzić na życzenie)

Dioda:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Za wszelkie wskazówki dziękuję.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 26 sty 2011, 00:35

mi się wydaje ze ma on nikły wpływ na skuteczność odpalania. Jeśli by jakoś szczególnie pomagał to nie rezygnowali by z niego w późniejszych rocznikach 626 IV ja mam 96 rocznik i nie ma u mnie tego rezystora
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 26 sty 2011, 00:49

Nie mniej jednak jest zainstalowany z jakiegoś powodu, i jeśli to możliwe chciałbym, aby pracował prawidłowo – stąd moje zainteresowanie.
Myślę,że mogły wychodzić równocześnie wersje z i bez zamontowanego czujnika w zależności na jaki rynek auto było przeznaczone.
Czy mógłbyś sprawdzić,czy u Ciebie jest ta "dioda" z ostatniego zdjęcia?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 26 sty 2011, 20:45

ok zobaczę jak będę miał chwile czasu tylko jak możesz to napisz mniej więcej gdzie mam jej szukać bo tutaj widzę że jest w okolicach przekaźnika a nie mam napisane gdzie jest ten przekaźnik:D
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 26 sty 2011, 21:11

Przekaźnik zamontowany jest po lewej stronie chłodnicy patrząc na auto od strony przedniego zderzaka w kierunku kabiny.szukaj przekaźnika przy górnej krawędzi chłodnicy.
Jakieś 20..30cm poniżej niego (jeśli dobrze pamiętam) znajdziesz tą "diodę" – szukaj przy wiązce przewodów z której wychodzą kostki od przekaźnika.
Dioda wpięta jest również poprzez konektorki d instalację auta.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 8 lut 2011, 21:41

Sprawdziłem dzisiaj i mam przekaźnik i tą diodę również ale nie sprawdzałem czy to dział i gdzie idą kable od tego przekaźnika bo na pewno nie mam tego rezystora chyba że jest gdzieś indziej zamontowany?
wiec nie powinno być tego przekaźnika chyba że odpowiada on jeszcze za coś innego.

A i u mnie przekaźnik i dioda są zamontowane obok siebie na dole chłodnicy znalazłem je całkiem przypadkiem jak robiłem coś innego bo na początku myślałem że nie mam ich wcale.


i jeszcze przeglądnąłem allegro i zdjęcia silników z różnych roczników i rocznik nie ma znaczenia ponieważ widziałem modele zarówno z 96 r jak i z 97 które maja ten rezystor ale zauważyłem przy tym coś innego że auta posiadające ten rezystor nie posiadają innego elementu który jest zamontowany u mnie ( u Ciebie też tego nie widzę) tzn na allegro są same auta z tym rezystorem.

poniżej zamieszczam zdjęcie tego elementu znalezione gdzieś w necie bo nie mam jak teraz zrobić zdjęcia swojemu silnikowi

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 9 lut 2011, 01:56

wygląda znajomo, ale nie wiem z czym to "połączyć".
Na zdjęciu wydaje mi się,że jest rezystor grzejny ale po lewej stronie kolektora dolotowego.
Nie widać dokładnie, ale cóż innego mogłoby być z tymi dwoma kabelkami wkręcone w aluminiową rurę?

Może u Ciebie jest podobnie? też po lewej stronie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 10 lut 2011, 18:14

faktycznie możne to być rezystor ale u mnie z tej strony kolektora też niema żadnego rezystora :/
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 20 lis 2011, 18:54

Witam.

Podbijam temat.
Czy ktoś znalazł odpowiedź dotyczącą funkcjonowania rezystora grzejnego w dolocie powietrza comprex'a?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Mali141 » 2 gru 2011, 22:26

Witam
W moim Comprexie również posiadam ten "rezystor" – choć szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się co to jest, myślałem, że to jakis czujnik. Mogę podpowiedzieć Ci tylko tyle, że ten przekaźnik przy chłodnicy o którym była mowa steruje świecami żarowymi. Niestety mój problem jest nieco gorszy, gdyż poszedł mi prąd "po instalacji" i owy przekaźnik kompletnie stracił sterowanie na rzecz ciągłej pracy wentylatora chłodnicy... Nie zauważyłem jednak diody, gdzieś mi umknęła ;) W wolnej chwili spróbuje zasterować ten przekaźnik i sprawdzę co z tym "rezystorem". Nie jest on raczej odpowiedzialny za ogrzewanie powietrza z oczywistego względu.
Mali141
 

Postprzez Sputnik1 » 3 gru 2011, 19:51

Tak w ogóle to zauwazyłem ze jest bardzo a to bardzo mało tych jak to nazwał muunek "comprexiarzy"
Niewiem ale moim zdaniem trzeba było by tam próbnik żarówkowy badz miernik podpiać, bo nie wiem jak u Was ale u mnie juz po uruchomieniu silnika z kilka razy coś sie załacza pradożernego, myslałem ze sa to swiece zarowe które są w głowicy ale teraz to już nie wiem czy są to te swiece czy moze ten rezystor grzejny w kolektorze.
Poza tym chciałem zapytać bo juz niechce wszukać ani zakładac nowych watków czy jest dostepna ksiazka cos ala "sam naprawiam"
I jeszcze mam pytanie w jaki sposób są regulowane tu zawory , czy luzy są kasowane hydraulicznie czy co jakiś czas tyrzeba przeprowadzic regulacje.

Jescze tak na marginiesie to zastanawiam sie czy te comprexy już na złomie wyladowały czy co bo jakoś ich bardzo mało jest......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez Mali141 » 5 gru 2011, 21:45

Patrząc na ceny części można wyciągnąć wniosek, że podzieliły los poprzednich modeli. A szkoda, bo mi się fajnie tym jeździ, pomimo, iż trafiłem na strasznie dobity egzemplarz (ahhh to kupowanie w nocy ;) ). Zaczęło się od uszczelki pod głowicą, wymiana chłodnicy, termostatu, tylnych tarcz hamulcowych, klocków oraz blaszek (a czekają jeszcze przednie), regeneracji tylnych zacisków hamulcowych, wymiany linki hamulca ręcznego oraz linki otwierania maski, stycznika świec żarowych, obu przednich amortyzatorów, paska compresora (strzelił) oraz rozbiórki samej sprzężarki celem wyciągnięcia fragmentów "sznurka" z łożyska, wymiana swożnia lewego wahacza, prawej końcówki kolumny (drążka), wymiany skrzyni biegów (mechanizm różnicowy strzelał) i zapewne wielu innych, których nie pamiętam – w przeciągu kilkunastu tysięcy kilometrów ;)

Ja tymczasem jutro zamawiam sterownik (komputer) świec żarowych.

I mam jeszcze jedno pytanie na temat, który męczy mnie od początku. Otóż zauważyłem, że prawy przedni reflektor świeci dużo gorzej od lewego – żarówki są identyczne – zarówno na światłach mijania jak i drogowych. Nie ma kurzu, szkła są czyste. Nie znalazłem na żadnym żadnego oznaczenia ale mam wrażenie, że to jakaś kiczowata podróbka (pomimo, iż wizualnie są identyczne). Nie dość, że świeci po prostu słabiej, to na światłach mijania na krawędzi światła dużo bardziej rozprasza się "na kolory" (w lewym prawie tego nie widać). Spotkał ktoś się z takim problemem kiedyś?
Mali141
 

Postprzez TyLuH » 6 gru 2011, 22:29

Jeżeli chodzi o reflektory – to mi po dzwonie takie rzeczy zaczęły się dziać :) mimo, że wszystko kupowałem kompletami to mam podobnie. A teraz jeszcze doszedł nowy bajer. Jadąc nocą, gdy nacisne podnoszenie np.2 przednich szyb, widać jak mijania lekko przygasają :) (takie efekty specjalny) ale z tego co mi się wydaje to raczej MALO WIELE naturalna sprawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez zadra » 6 gru 2011, 22:47

nacisne podnoszenie np.2 przednich szyb, widać jak mijania lekko przygasają


Podnośniki szyb pobierają dużo więcej prądu niż się nam wydaje i powodują chwilowy spadek napięcia w obwodach co widać po przygasających światłach.
Czyżby akumulator prosił już o rentę inwalidzką? :P
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3318 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sputnik1 » 7 gru 2011, 18:47

Przyczyną niejednkowego swiecenia może być słaba styczność kabli masowych, w miejscach gdzie są przykrecane do podwozia nalezało by ich dobrze wyczyscić oraz popsukać jakimś srodkiem do elektryki, smar miedziany w sprayu jest dobry na takie rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez TyLuH » 7 gru 2011, 20:17

muun – on już kombatant..ale znając życie z 2 sezony jeszcze dźwignie :) btw. w kabelkach jestem cienki, ale bylem przekonany, ze podczas jazdy to alternator się tym zajmuję.

Sput – orientujesz się, gdzie takich rzeczy mogę szukać(masa) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:02

Witam,

na zdjeciu zaznaczylem 2 elementy:
Obrazek
1 – gwintowany otwor, jakby cos bylo tam kiedys wkrecone, a teraz tego nie ma.
2 – wtyczka.

z bliska:
Obrazek
Obrazek

Czego brakuje i od czego ta wtyczka?

Czy to jest ten element?
http://allegro.pl/mazda-626-ge-2-0d-94r ... 89831.html
"CZUJNIK GRZAŁKA KOLEKTORA"

Jakie on ma zastosowanie i jakie sa konsekwencje jazdy bez niego?

Pozdrawiam.
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 8 lis 2012, 00:09

brakuje dłużej świecy żarowej podgrzewacza powietrza w kolektorze gdzieś chyba mam zapasowy może podeśle ci zdjęcie jak znajdę

u większości ona nie działa bo pojawia się problem z zasilanie przekaźnika ginie prąd sterowania
można śmiało wkręcić zaślepkę i jeździć dalej w późniejszych rocznikach z niej zrezygnowano i nawet otworu nie było
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 00:14 przez biniloluk, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:13

EDIT: wlasnie doczytalem, dzieki.
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 00:16 przez k-meal, łącznie edytowano 2 razy
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6