Pasek klinowy

Postprzez Gość » 17 lut 2007, 15:27

Witam! Mam mazde 626 2.0 diesel ze sprężarką comprex. Chciałem wymienić pasek od alternatora i wału bo był zużyty, musiałem odkecic napinacz bo inaczej nie szło wyciągnąc paska. Odczepiłem jeszcze jakiś węzyk z którego wyleciało trochę oleju, napiąłęm również paski od wspomagania. Po wykonaniu tych czynności śilnik stuka niemiłosiernie i dymi. nic nie ryłem przy pasku rozdządu. Mozliwe zę to wina tego oleju tylko węzyk wchodzi gdzieś pod silnik i później go nie widać (miejsce pod paskami wspomagania ). Możłiwe ze się coś zapowietrzyło ale teraz jak to odpowietrzyć... sam nie wiem. Prosze o radę może ktos tez ma tą wersję, pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 18 lut 2007, 23:44 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
Gość
 

Postprzez Jaksa » 17 lut 2007, 19:14

strat napisał(a):napiąłęm również paski od wspomagania
To akurat nie ma wpływu na pracę silnika – to druga strona motoru .

Myslę ze zle są napięte paski ktore wymieniałes....
strat napisał(a):Po wykonaniu tych czynności śilnik stuka niemiłosiernie i dymi
.....bo sprezarka nie moze wywalic spalin – za małe ma obroty. Tak w ogole wszystko o comprexie jest tutaj na forum – wystarczy dobrze i spokojnie poszukać.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gość » 17 lut 2007, 19:39

To znaczy pasek od comprexu ( tam gdzie jest napinacz półautomatyczny czy jkaoś tak) wymieniał mechanik. Ja własnoręcznie wymieniłem tylko ten drugi pasek idący od wału poprzez napinacz ( zwykły przykręcony na dwóch śrubach do silnika ) do alternatora. W sumie ten pasek jest mocno napięty, szczerze miałem problem z rzeykręceniem napinacza spowrotem z założonym tym paskiem. Wina oleju to raczej nie jest bo kupiłem i uzupełniłem jego poziom... no chyba ze jest tam jeszcze jkaiś inny olej niz silnikowy. Czytałem o tym comprexie na forum ale to nie chodzi o pasek comprexu.... Aha tak na marginesie to dla zobrazowania tych "stuków" napiszę ze chodzi jak traktor....
Gość
 

Postprzez Sebas » 17 lut 2007, 21:30

bo sprezarka nie moze wywalic spalin – za małe ma obroty. Tak w ogole wszystko o comprexie jest tutaj na forum – wystarczy dobrze i spokojnie poszukać.

Dokładnie wystarczy paski naciągnąć mocniej

Mozliwe zę to wina tego oleju tylko węzyk wchodzi gdzieś pod silnik i później go nie widać


To samo się odpowietrzy (nie ma znaczenia) ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Sebas » 17 lut 2007, 21:35

A jeszcze jedno popraw temat i uzupełnij profil

Temat: pasek klinowy
Opos tematu 626 GE RF-CX

I przeczytaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31504
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez marek63hd » 18 lut 2007, 00:00

strat napisał(a): Czytałem o tym comprexie na forum ale to nie chodzi o pasek comprexu....
Jesteś w błędzie,właśnie chodzi o pasek comprexa.Jaksa dobrze Ci powiedział.Napięcie paska comprexa ma bardzo duży wplyw na pracę silnika.I tak jak Sebas 1236 powiedział,poszukaj na forum,jest bardzo dużo o tym temacie.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Solo » 18 lut 2007, 17:38

Kłaniam się,

strat popraw temat.
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Gość » 18 lut 2007, 23:53

Sorry miałem problemy z dostępem do neta w każdym razie już zmieniłem opis i temat. A wracając do sprawy to dzięki za rady spróbuję ponaciągać paski. Chciałęm jeszcze o coś spytać bo w sumie coś nowego zauwazyłem. Mianowicie z kumplem zastanawialiśmy się nad tym fantem i po przeczytaniu kilkunastu temató na tym forum doszliśmy do wniosku ze zakłdajać ten pasek mogłem rozzynchronizować wał z comprexem bo kiedy zakładałem pasek to zeby go naciągnąć pchałem samochód przez co wał sie kręcił i pasek wszedł na miejsce. Mało tego zauważyłem ze z tej dużej grubej rury od comprexa przy filtrze leci dym.... jeśłi to rzeczywiście rozsynchronizowany wał i comprex to jak to naprawić/zsynchronizować?
Gość
 

Postprzez Jaksa » 19 lut 2007, 10:38

strat napisał(a):rozzynchronizować wał z comprexem
To nie rozrząd :P tu nie ma zadnych znaków , po prostu wszystko musi byc dobrze naciągniete i nie moze miec deka poslizgu – układ dolotowy tez musi byc szczelny aby silnik pracował poprawnie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sylwek_626 » 29 lip 2007, 08:31

Panowie , proszę o udzielenie odpowiedzi na moje pytania , szukałem lecz nie znalazłem na forum.

Dwa paski klinowe , znajdujące się po prawej stronie motoru mniej wiecej nad zaworem startowym – do czego służą (wiem do obracania :) ) Wyczytałem że to paski od wspomagania i pompy (info w poście od " Netto ") Jednak ostatnio jeden szlak trafil , jeżdiłem szukałem , wreszcie kupiłem ale tylko jeden (niestety) wymieniłem oczywiście zostawiając tylko nówke.
Czy mogę jeżdzić na tym jednym z pare dni ? Słyszałem że GATES to dobra firma , a nigdzie w moim pieknym mieście nie mają nowek 6464MC więc zamówiłem gdzieś z Polski .
I ostatnie pytanko , czy fabrycznie były zawsze paski w/w firmy czy jakieś inne ?
Pozdrawiam licząc na odpowiedz.
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Jaksa » 29 lip 2007, 11:15

Sylwek_626 napisał(a):Wyczytałem że to paski od wspomagania i pompy
Dobrze czytałeś :)
Sylwek_626 napisał(a):Czy mogę jeżdzić na tym jednym z pare dni
Spokojnie , w GD był jeden i było ok. <lol>
Sylwek_626 napisał(a):czy fabrycznie były zawsze paski w/w firmy czy jakieś inne
Fabryczne/oryginalne są Bando.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sylwek_626 » 29 lip 2007, 21:05

Jak zawsze Jaksa szybka i fachowa odpowiedź – dzięki :) Tylko po co w GE RF-CX dwa paski dali ? dla bezpieczeństwa?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Sebas » 29 lip 2007, 22:15

Sylwek_626 napisał(a):dla bezpieczeństwa?

Tak jak się zerwie to ginie wspomaganie kierownicy i wspomaganie układu hamulcowego (tak zwana pompa serwa) czyli brak hamulcy ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Jaksa » 29 lip 2007, 22:22

Mysle ze nie o to chodzi , w GD był jeden i kręcił kółkami ,moze chodzi o uslizgi? nie mam zielonego pojecia – pompy w srodku są tak samo zbudowane.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebas » 29 lip 2007, 22:38

Raczej nie chodzi o poślizg przynajmniej się z tego cieszę ze mam 2 (ostatnio jeden mi pękł przy 140) :|
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez astarot20 » 9 lut 2012, 22:26

odświeżam temat

Apropo pasków wspomagania kierownicy i hamulca czy wymiar tych pasków w oryginale to 13X850 tak jak w sklepach mówią ? Czy tak jak w przypadku paska alternatora zamienniki mają złe wymiary ?
Bo te co mam wymieniałem 1,5 roku temu i nie wyglądają już za dobrze ;/
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 11 lut 2012, 01:57

Nie pamiętam dokładnie wymiarów, lecz wydaje mi się,że są to dokładnie takie same paski jak od alternatora.

Ja długo jeździłem na zamiennikach – nie miałem żadnych problemów
Nie ma sensu szukać oryginałów, wał napędza tylko dwie słabo obciążone pompy...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3316 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6