Zawieszające się obroty

Postprzez DamianMX6 » 25 cze 2009, 21:06

Mam problem i może mi ktoś coś podpowie.

Problem dotyczy zawieszających się obrotów tak w okolicy 1100-1200.
Wygląda to tak.

Silnik zimny odpala bez problemu, po zagrzaniu zaczyna się właśnie tak dziać że jak się zatrzymuję to obroty spadają – najczęściej zatrzymują się około 1100 i czasami po kilku czasem po kilkunastu sekundach normalnie spadają dalej aż do właściwych a czasem wcale do nich przez długi czas nie wracają.
Czasem pomaga "trącenie" pedałem gazu ale tylko czasem. A jak dam mu trochę mocniej po garach to już na dobre spadają tylko do tych 1100 i tak zostają.
Najlepsze jest to że czasem wyjadę i przez kilka kolejnych zatrzymań na światłach spadają do 1100 trzymają się tam tak ze trzy sekundy a potem spadają dalej aż do odpowiednich.


Co zrobiłem do tej pory
– wyczyściłem przepustnicę i wyregulowałem
– sprawdziłem wszystko pod względem szczelności
– odpowietrzyłem układ chłodzenia
– wymieniłem wszystkie czujniki związane z temperaturą silnika
– sprawdziłem linkę gazu

ponieważ spalanie wzrosło o około 50% i zjawisko ma charakter niestabilny, chodzi mi po głowie jeszcze jeden pomysł związany z przepływomierzem jako winowajcą. Tym bardziej że jak go zdemontowałem to coś jakby lata w środku (jakby mała śrubka albo kawałek plastiku).

Czy jakieś mądre głowy mogą mi jeszcze coś doradzić?.

Poza zawieszającymi obrotami problemów brak. Temat o podobnym tytule jeden znalazłem ale i inny samochód, zjawisko i nic właściwie dla mnie nie wnosi więc zdecydowałem się napisać nowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Fryzjer » 4 lip 2009, 01:56

heh, ja mam podobne objawy, w temacie prądu juz wszystko ogarnąlem (kable, kopulka, paluch, swiece itp.) i nie pomoglo.

poki co obstawiam przepustnice, bo mimo ze byla czyszczona to w srodku jest tak niemilosierny syf, że poprostu chce wpakować inną (oczywiscie uprzednio oczyszczoną). mam nadzieje że to pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2009, 22:59
Posty: 261
Skąd: Gdańsk/Ithaca,NY USA
Auto: MX-6 93' KL(F) , rower rockrider 5.2 2012

Postprzez Hazu » 4 lip 2009, 07:07

DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.

W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.

Ja mam przepustnicę nigdy nie czyszczoną i nie regulowaną i przy 243 tyś przebiegu wszystko nadal jest OK.

Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 6 lip 2009, 14:01

Hazu napisał(a):DamianMX6 a sprawy szczelności dolotu, szczelności podciśnień, właściwego poziomu płynu w układzie sprawdziłeś.

W moim moim coś takiego ale wtedy było to spowodowane, wydaje mi się, uszkodzonym selenoidem – ssał lewe powietrze.

Nie syczy nic Ci przypadkiem pod maską?


Hazu, poziom płynu sprawdzony i odpowietrzony układ.
Już nawet wymieniłem ten grzybek na listwie wtryskiwaczy odpowiedzialny za ciśnienie paliwa ale bez zmian.

Dodam że zaczęło się to po wymianie uszczelki pod kolektorem i co ciekawe objawia sie to po dynamiczniejszej jeździe. Jak cały czas jadę spokojnie to po zatrzymaniu raczej spadają jak należy. Jak dam w palnik to po zatrzymaniu najczęściej spadają do 1000-1100 i tak trwają, trwają .................................... i spadają do prawidłowych.

Już byłem pewien że winowajcą mieszania w obrotach jest linka gazu ale radość była przedwczesna, niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez lukasz85 » 31 sie 2009, 01:19

witam . mam ten sam problem co damianmx6 . jakies propozycje co do pozbycia sie tego problemu ??
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez monter24 » 4 wrz 2009, 01:28

Spróbuj dokręcić śrubę wolnych obrotów po prostu mocniej. Oczywiście wszystkie regulacje robimy w trybie serwisowym po to aby komputer zapamiętał ustawienia. Też przerabiałem ten temat. Obroty wieszały mi się na poziomie 1100 RPM. Wyczyściłem przepustnice i w trybie serwisowym bardzo mocno skręciłem obroty. U mnie pomogło więc warto spróbować, bo czasami po lekkim dokręceniu problem z wieszaniem znika :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Postprzez gregorg » 4 wrz 2009, 06:53

Tak można ją wkręcić ale nie za dużo bo obroty za bardzo spadną poniżej środkowej kreski.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez monter24 » 4 wrz 2009, 09:56

Obroty w trybie serwisowym mają wynosić 650. U mnie jest to poniżej środkowej kreski :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2007, 20:06
Posty: 62
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Mazda xedos 6 2.0 V6 z LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6