626 GE 2.5 v6 – Jak polepszyć osiągi silnika

Postprzez szumki44 » 11 gru 2012, 01:00

Siemka jestes ze slupska ja z ustki :) dawaj na browara to przegadamy ^_^ temat:) <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Solar » 13 gru 2012, 20:11

Czasami trzeba sie zastanowic czy ladowanie kwoty 8-10tys na sam silnik nie mija sie z celem, podniesiesz osiagi to za tym idzie poprawa prowadzenia, hamulców, a to kolejne koszty i tak przybywa kolejnych elementow, nie mowiac o fakcie ze modzenie w aucie z przednim napedem i pchaniem takiej kasy dla mne mija sie z celem. Wolalbym kupic cos z wiekszym potencjalem i na starcie majacym juz jakies sensowne osiagi. Ale to moje zdanie i kazdy podchodzi do tego inaczej ;)
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 23:50
Posty: 15
Auto: Mazda Xedos 9

Postprzez damian626 » 23 gru 2012, 00:56

witaj co do zwiekszenia mocy to ingerencja w uklad wydechowy czli kolektor 6-2-1 usuniecie katalizatora jakis fajny dedykowany koncowy tlumik,sportowa wkladka filtra powietrza,kolo zamachowe od K8 mysle ze po takim zabiegu bedzie spora roznica
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez cichy_86 » 23 gru 2012, 01:02

skrzynia od 2.0 lub 1.8
krótsze biegi i lepsze wkręcanie sie silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez damian626 » 23 gru 2012, 01:43

cichy_86 napisał(a):skrzynia od 2.0 lub 1.8
krótsze biegi i lepsze wkręcanie sie silnika :)

niestety przelozenia tych skrzyn sa dluzsze niz w kl jezeli przelozenia to od k8
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez cichy_86 » 23 gru 2012, 11:59

a 1.8 to nie K8 :P hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez szumki44 » 24 gru 2012, 18:56

ja do 2.0 fs wsadzilem 1.8 fp :D w celu ekonomii :) mniej spala:P
A tak na marginesie majac 4 silniki 1.8 2.0 2.0v i 2.5v i wsadzimy do nich np ;p skrzynie od poloneza :D gdzie w polonesie predkosc 100km/h jest przy 3000rpm to czy na kazdym z wyzej wymienionych silnikach predkosc bedzie taka sama ?

V-6 ogolnie ma krotkie biegi :) i chyba po to by podwyzszyc moment:) na kolach i moc .
Skrzynie od r-4 do v-6 nie da rady ponoc zamontowac ze wzgledu na polozenie rozrusznika w innym miejscu;) ale kto powiedzial ze nie mozna zdemontowac i poprzekladac zebatek:D

a wiec tanim kosztem mozesz zrobic tak ;p
1 uklad dolotowy stozek :)
2 uklad wydechowy kompletny poczawszy od kolektora 6-2-1 stumienice przelotowy srodkowy i do tego pol przelot koncowy
3 zmienic skrzynie biegow na krotkie przelozenia :) doda ci na przyspieszeniu ale spalanie wzrosnie na trasie znacznie :)
4 swiece, kable, naladowac aku :D
5wyczyszcic wtryskiwacze w firmie (200PLN) za 6 szt. ale jak nowka rozpylaja:)
6 stosowac dodatki do czyszczenia ukladu paliwowego raz na jakis czas
7 przepalac autko
8 posprzatac go ze zbednych smieci (masa = przyspieszenie) :}
9 lac wysoko oktanowe paliwo wzbogacone uszlachetniaczami takie jak np V-power racing itp ;p
10 wywalic LPG (masa :P )
11 Jak cisniesz na trasie powyzej 150 to poprawic aerodynamike pojazdu czyli wymienic lusterka na bardziej oplywowe antenki wywalic i wstawic wbudowana pozaslepiac niepotrzebne otwory.
12 dopasowac opony szerokoscia do masy auta i praw fizyki :D czyli w tym przypadku nie przekraczac 215szerokosci a nie mniejsze niz 195.
13 wystrojenie na kompie(ok 5 koni)
14 zmienic walki dolotowe wydechowe
---------------------------------
to powinno do 200koni dociagnac:) koszta duze:P
ogolnie odczowalne bedzie to ze bedziesz szybciej do 100 o 1.1-5 sek i na trasie troche szybciej .. Sens ? brak :D

jezeli chesz miec dzwiek i elastyczny silnik warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 24 gru 2012, 19:32

Wydaje mi się, że prędkość będzie taka sama przy 3000 obr na różnych silnikach i przy takiej samej skrzyni.
W pkt 11 to już przesadzasz :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 25 gru 2012, 01:14

pkt 11 :P testowane na polonezie :D caro :D gosciu pozaslepial wszystko co mozliwe :D zmienil lusterka i spalanie spadlo o 1l :D a co do samych lusterek lotus nie mogl wycisnac 300 km po modach w silniku zdjeli lusterka to polecial 311 :D a tak to cisnol 280 ;] wiec jak by nie bylo to aerodynamika ma znaczenie :D moze przesadzam ale wiesz te ulamki sekund <spoko> polecam
lektore nizej :P a wtedy zobaczysz ze lusterka to potezne zwalniacze

http://www.itcmp.pwr.wroc.pl/~znmp/dyda ... hodzik.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 25 gru 2012, 12:23

jak kiedyś złożyłem lusterka i sprawdzałem v-max to nic nie odczułem :P Na pewno dają opór bo wystarczy wystawić rękę przy 200 i się zobaczy :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ProboszczV6 » 25 gru 2012, 12:45

a nie lepiej poszerzyć kanały w głowicy, kolektor KL-ZE, wałki KL-ZE i sterownik? taniej i też jest 200KM'
Czy 110km/h na 2 biegu to jest krótkie przełożenie?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez damian626 » 25 gru 2012, 13:08

cichy_86 napisał(a):a 1.8 to nie K8 :P hahaha
cichy_86 napisał(a):a 1.8 to nie K8 :P hahaha

to trzeba bylo dopisac od v6 1,8 lub 2,0 v6 <glupek2> myslalem ze chodzi o rzedowke czyli fs fp <lol> :D :D
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez szumki44 » 25 gru 2012, 20:44

kamilspider napisał(a):wystarczy wystawić rękę przy 200 i się zobaczy
tak to ja robie jak chce autko odkurzyc :P otwieram szyber dach :D okna i zawirowania odkurzaja wszystko co mozliwe przy 180 juz niezly efekt:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez damian626 » 26 gru 2012, 13:52

bez ingerencji w silnik można poprawić predkość maksymalna motując 5 bieg od fs/fp zabieg stosunkowo łatwy do wykonania i tani
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
dla przykładu taka prędkość przy takich obrotach ma FS czego nie można powiedzieć o KL

ww.youtube.com/watch?v=BIoEvgzEjFw

na tym filmiku widac że 190km/h ma przy ok 5600obr/min <spoko>
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez noxes » 26 gru 2012, 14:08

damian626 napisał(a):dla przykładu taka prędkość przy takich obrotach ma FS czego nie można powiedzieć o KL

w żadnej ze skrzyń k-serii nie ma takich przełożeń co fs/fp. jak dobrze pamietam w k-serii przy 3krpm jest 90km/h, a w FS coś koło 110KM/h.
Jakby ktoś chciał to mam skrzynie od fp/fs to moge odsprzedać piąty bieg.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 27 gru 2012, 12:22

Trzymać się tematu.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez voytecku » 27 gru 2012, 22:11

Panowie,
Ktora skrzynia w koncu bedzie optymalna do tego silnika, K8, KF czy KL (z 4,5 z FS), bo juz sie troche
pogubilem? :)

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez kamilspider » 27 gru 2012, 22:12

Ori skrzynia z KL jest ok i nic bym nie kombinował ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez damian626 » 27 gru 2012, 22:16

voytecku napisał(a):Panowie,
Ktora skrzynia w koncu bedzie optymalna do tego silnika, K8, KF czy KL (z 4,5 z FS), bo juz sie troche
pogubilem? :)

Pozdrawiam,
voytecku.

KL z 5 od fs :D
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez Szyna » 28 gru 2012, 01:20

damian626 napisał(a):KL z 5 od fs :D

<spoko> i nic więcej sprawdzony sposób.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6