626 GE 2.5 v6 – Jak polepszyć osiągi silnika
Czasami trzeba sie zastanowic czy ladowanie kwoty 8-10tys na sam silnik nie mija sie z celem, podniesiesz osiagi to za tym idzie poprawa prowadzenia, hamulców, a to kolejne koszty i tak przybywa kolejnych elementow, nie mowiac o fakcie ze modzenie w aucie z przednim napedem i pchaniem takiej kasy dla mne mija sie z celem. Wolalbym kupic cos z wiekszym potencjalem i na starcie majacym juz jakies sensowne osiagi. Ale to moje zdanie i kazdy podchodzi do tego inaczej
- Od: 5 lut 2012, 23:50
- Posty: 15
- Auto: Mazda Xedos 9
witaj co do zwiekszenia mocy to ingerencja w uklad wydechowy czli kolektor 6-2-1 usuniecie katalizatora jakis fajny dedykowany koncowy tlumik,sportowa wkladka filtra powietrza,kolo zamachowe od K8 mysle ze po takim zabiegu bedzie spora roznica
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
skrzynia od 2.0 lub 1.8
krótsze biegi i lepsze wkręcanie sie silnika
krótsze biegi i lepsze wkręcanie sie silnika
cichy_86 napisał(a):skrzynia od 2.0 lub 1.8
krótsze biegi i lepsze wkręcanie sie silnika
niestety przelozenia tych skrzyn sa dluzsze niz w kl jezeli przelozenia to od k8
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
a 1.8 to nie K8
ja do 2.0 fs wsadzilem 1.8 fp w celu ekonomii mniej spala:P
A tak na marginesie majac 4 silniki 1.8 2.0 2.0v i 2.5v i wsadzimy do nich np ;p skrzynie od poloneza gdzie w polonesie predkosc 100km/h jest przy 3000rpm to czy na kazdym z wyzej wymienionych silnikach predkosc bedzie taka sama ?
V-6 ogolnie ma krotkie biegi i chyba po to by podwyzszyc moment:) na kolach i moc .
Skrzynie od r-4 do v-6 nie da rady ponoc zamontowac ze wzgledu na polozenie rozrusznika w innym miejscu;) ale kto powiedzial ze nie mozna zdemontowac i poprzekladac zebatek:D
a wiec tanim kosztem mozesz zrobic tak ;p
1 uklad dolotowy stozek
2 uklad wydechowy kompletny poczawszy od kolektora 6-2-1 stumienice przelotowy srodkowy i do tego pol przelot koncowy
3 zmienic skrzynie biegow na krotkie przelozenia doda ci na przyspieszeniu ale spalanie wzrosnie na trasie znacznie
4 swiece, kable, naladowac aku
5wyczyszcic wtryskiwacze w firmie (200PLN) za 6 szt. ale jak nowka rozpylaja:)
6 stosowac dodatki do czyszczenia ukladu paliwowego raz na jakis czas
7 przepalac autko
8 posprzatac go ze zbednych smieci (masa = przyspieszenie) :}
9 lac wysoko oktanowe paliwo wzbogacone uszlachetniaczami takie jak np V-power racing itp ;p
10 wywalic LPG (masa )
11 Jak cisniesz na trasie powyzej 150 to poprawic aerodynamike pojazdu czyli wymienic lusterka na bardziej oplywowe antenki wywalic i wstawic wbudowana pozaslepiac niepotrzebne otwory.
12 dopasowac opony szerokoscia do masy auta i praw fizyki czyli w tym przypadku nie przekraczac 215szerokosci a nie mniejsze niz 195.
13 wystrojenie na kompie(ok 5 koni)
14 zmienic walki dolotowe wydechowe
---------------------------------
to powinno do 200koni dociagnac:) koszta duze:P
ogolnie odczowalne bedzie to ze bedziesz szybciej do 100 o 1.1-5 sek i na trasie troche szybciej .. Sens ? brak
jezeli chesz miec dzwiek i elastyczny silnik warto.
A tak na marginesie majac 4 silniki 1.8 2.0 2.0v i 2.5v i wsadzimy do nich np ;p skrzynie od poloneza gdzie w polonesie predkosc 100km/h jest przy 3000rpm to czy na kazdym z wyzej wymienionych silnikach predkosc bedzie taka sama ?
V-6 ogolnie ma krotkie biegi i chyba po to by podwyzszyc moment:) na kolach i moc .
Skrzynie od r-4 do v-6 nie da rady ponoc zamontowac ze wzgledu na polozenie rozrusznika w innym miejscu;) ale kto powiedzial ze nie mozna zdemontowac i poprzekladac zebatek:D
a wiec tanim kosztem mozesz zrobic tak ;p
1 uklad dolotowy stozek
2 uklad wydechowy kompletny poczawszy od kolektora 6-2-1 stumienice przelotowy srodkowy i do tego pol przelot koncowy
3 zmienic skrzynie biegow na krotkie przelozenia doda ci na przyspieszeniu ale spalanie wzrosnie na trasie znacznie
4 swiece, kable, naladowac aku
5wyczyszcic wtryskiwacze w firmie (200PLN) za 6 szt. ale jak nowka rozpylaja:)
6 stosowac dodatki do czyszczenia ukladu paliwowego raz na jakis czas
7 przepalac autko
8 posprzatac go ze zbednych smieci (masa = przyspieszenie) :}
9 lac wysoko oktanowe paliwo wzbogacone uszlachetniaczami takie jak np V-power racing itp ;p
10 wywalic LPG (masa )
11 Jak cisniesz na trasie powyzej 150 to poprawic aerodynamike pojazdu czyli wymienic lusterka na bardziej oplywowe antenki wywalic i wstawic wbudowana pozaslepiac niepotrzebne otwory.
12 dopasowac opony szerokoscia do masy auta i praw fizyki czyli w tym przypadku nie przekraczac 215szerokosci a nie mniejsze niz 195.
13 wystrojenie na kompie(ok 5 koni)
14 zmienic walki dolotowe wydechowe
---------------------------------
to powinno do 200koni dociagnac:) koszta duze:P
ogolnie odczowalne bedzie to ze bedziesz szybciej do 100 o 1.1-5 sek i na trasie troche szybciej .. Sens ? brak
jezeli chesz miec dzwiek i elastyczny silnik warto.
Wydaje mi się, że prędkość będzie taka sama przy 3000 obr na różnych silnikach i przy takiej samej skrzyni.
W pkt 11 to już przesadzasz
W pkt 11 to już przesadzasz
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
pkt 11 testowane na polonezie caro gosciu pozaslepial wszystko co mozliwe zmienil lusterka i spalanie spadlo o 1l a co do samych lusterek lotus nie mogl wycisnac 300 km po modach w silniku zdjeli lusterka to polecial 311 a tak to cisnol 280 ;] wiec jak by nie bylo to aerodynamika ma znaczenie moze przesadzam ale wiesz te ulamki sekund polecam
lektore nizej a wtedy zobaczysz ze lusterka to potezne zwalniacze
http://www.itcmp.pwr.wroc.pl/~znmp/dyda ... hodzik.pdf
lektore nizej a wtedy zobaczysz ze lusterka to potezne zwalniacze
http://www.itcmp.pwr.wroc.pl/~znmp/dyda ... hodzik.pdf
jak kiedyś złożyłem lusterka i sprawdzałem v-max to nic nie odczułem Na pewno dają opór bo wystarczy wystawić rękę przy 200 i się zobaczy
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
a nie lepiej poszerzyć kanały w głowicy, kolektor KL-ZE, wałki KL-ZE i sterownik? taniej i też jest 200KM'
Czy 110km/h na 2 biegu to jest krótkie przełożenie?
Czy 110km/h na 2 biegu to jest krótkie przełożenie?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
cichy_86 napisał(a):a 1.8 to nie K8
cichy_86 napisał(a):a 1.8 to nie K8
to trzeba bylo dopisac od v6 1,8 lub 2,0 v6 myslalem ze chodzi o rzedowke czyli fs fp
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
tak to ja robie jak chce autko odkurzyc otwieram szyber dach okna i zawirowania odkurzaja wszystko co mozliwe przy 180 juz niezly efekt:Dkamilspider napisał(a):wystarczy wystawić rękę przy 200 i się zobaczy
bez ingerencji w silnik można poprawić predkość maksymalna motując 5 bieg od fs/fp zabieg stosunkowo łatwy do wykonania i tani
Uploaded with ImageShack.us
dla przykładu taka prędkość przy takich obrotach ma FS czego nie można powiedzieć o KL
ww.youtube.com/watch?v=BIoEvgzEjFw
na tym filmiku widac że 190km/h ma przy ok 5600obr/min
Uploaded with ImageShack.us
dla przykładu taka prędkość przy takich obrotach ma FS czego nie można powiedzieć o KL
ww.youtube.com/watch?v=BIoEvgzEjFw
na tym filmiku widac że 190km/h ma przy ok 5600obr/min
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
damian626 napisał(a):dla przykładu taka prędkość przy takich obrotach ma FS czego nie można powiedzieć o KL
w żadnej ze skrzyń k-serii nie ma takich przełożeń co fs/fp. jak dobrze pamietam w k-serii przy 3krpm jest 90km/h, a w FS coś koło 110KM/h.
Jakby ktoś chciał to mam skrzynie od fp/fs to moge odsprzedać piąty bieg.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Ori skrzynia z KL jest ok i nic bym nie kombinował
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
voytecku napisał(a):Panowie,
Ktora skrzynia w koncu bedzie optymalna do tego silnika, K8, KF czy KL (z 4,5 z FS), bo juz sie troche
pogubilem?
Pozdrawiam,
voytecku.
KL z 5 od fs
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6