Wymiana Lozysk w alternatore czy pompie wodnej

Postprzez Tygrysek21krk » 8 lut 2008, 19:39

Panowie ma takowy problem zaworki ze klekoczą to fakt ale u mnie jest jeszcze inny stuk puk w miarę rosnących obrotów stuk puk sie narasta i po ponad 2500obr/min wycisza sie odgłosy dochodzą albo z Alternatora albo z pompy wodnej.Wykluczamy zawory oczywiście .Teraz mam takowe pytanko czy w warunkach domowych jest możliwa w obu tych podzespołach łożysk ponieważ za niedługo ponownie wracam do kraju ta biedna Mazdunia i nie chciał bym kolejnej niespodzianki i czy ktoś sie już podejmował takowej naprawy??.Z góry dzięki za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez dcc69 » 8 lut 2008, 19:53

Wymiana łozysk w alternatorze jak najbardziej.
Problem mysle ze będzie z dobraniem takowych własnie elementów lub jesli będą to mogą być drogie ale tak do końca nie wiem.
Co do pompy. Hm.
Chyba gra nie warta świeczki. Cos mnie się wydaje ze w Polonezach i Fiatach było tak ze mozna było wymieniac łozyska łatwo na osce.Nową pompę z uszczelkami kupisz za 120 zł.
Ale jesli brakuje juz kasy na naprawy to mozna odkrecic i popatrzec jak to wygląda.
A wyglądać moze nie zaciekawie taka pompa po kilku latach pracy.
Łopatki w kamieniu kazde obskrobanie moze spowodowac ich uszkodzenie.
No ale potzreba matką wynalazków.Moze taki element zamoczyc w wodzie z odkamieniaczem?? <jupi>
Ja proponowałbym Tobie zakup nowych elementów.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez rudzik6 » 22 lut 2008, 20:06

A czy można wymienić łozysko/ka w pompie wspomagania? U mnie wyje dosyć głosno. jakie to łozysko w silniku FS 2.0 ?

Wiesiek
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez Tygrysek21krk » 23 lut 2008, 00:26

Ok u Mnie problem sie chyba juz wyjasnil jest to niestety stukot hydraulicznego napinacza
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez kemot » 23 lut 2008, 02:50

Hmmm.Sam posiadam tę mazdę z tym silnikiem i nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego.Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat???
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Tygrysek21krk » 23 lut 2008, 12:07

Przeczytaj dokladnie ten temat http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29092 tam jest wszystko idealnie opisane
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 12:25

kemot napisał(a):nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego

ależ oczywiście że posiadasz :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kemot » 23 lut 2008, 12:46

posiadam silnik 1.8 16V 105km.Niedawno wymieniałem rozrząd i was zaskoczę ale nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego.Jedynie to rolka prowadząca i napinacz ze sprężyną i nic więcej.Więc o czym mowa???
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 13:03

kemot napisał(a):nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego

posiadasz
napinacz jest hydrauliczny – działa na ścisk, a w środku jest olej. Czysta hydraulika.
Wszystkie silniki tej rodziny (i nie tylko) go mają.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kemot » 23 lut 2008, 13:18

osobiście trzymałem i kupowałem ten napinacz.Kosztował mnie 210 ponoć oryginał.Ale jego budowa nie przypominała napinacza hydraulicznego.Podam link do aukcji z owym napinaczem http://allegro.pl/item314576341_rozrzad ... gates.html
Więc jak jest on hydrauliczny czy nie????według mnie nie :)ale może nie jestem aż tak bardzo dokształcony.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 13:32

rolka napinająca + sprężyna to napinacz.
Wszystko jest kwestią nazewnictwa. :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kemot » 23 lut 2008, 13:36

hehe.A gdzie ten olej w tym napinaczu :P pozdrawiam.Sprawa wyjaśniona :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Grzyby » 23 lut 2008, 13:36

w środku :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kemot » 23 lut 2008, 13:39

mam nadzieje że w moim przypadku to zalali syntetykiem i to do pełna ;)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6