Ruszyłem sruby regulujące ale za żadne skarby nie moge ruszyc srub mocujacych alternator i pompe
Wymiana pasków klinowych
1, 2
Czy jest jakis tajemniczy sposób zeby ruszyc alternator (przy pierwszym pasku) i pompe wspomagania (2 pasek) bez ruszania glównych śrub mocujacych
Ruszyłem sruby regulujące ale za żadne skarby nie moge ruszyc srub mocujacych alternator i pompe
Ruszyłem sruby regulujące ale za żadne skarby nie moge ruszyc srub mocujacych alternator i pompe
- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Masz na mysli tę długą mocującą ? Kto tak to dokręcił? Dobra nasadka i po sprawie.Quidam napisał(a):Ruszyłem sruby regulujące ale za żadne skarby nie moge ruszyc srub mocujacych alternator i pompe
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Masz na mysli tę długą mocującą ? Kto tak to dokręcił? Dobra nasadka i po sprawie.Quidam napisał(a):Ruszyłem sruby regulujące ale za żadne skarby nie moge ruszyc srub mocujacych alternator i pompe
Do alternatora to ja nie wiem jak mam się zasadzić , przecież umieszczenie tej śruby jest chore

Chyba żr to nie to

Na gorze jest śruba do regulacji, a na dole od "środka" silnika jest ta mocująca. Dobrze kombinuje?

Przy pompie wspomagania tylko lekko "drgnie". Głowka jest troche wyrobiona wiec boje sie żeby do konca jej nie obrobić
Niestety jak nie uda mi sie tego jutro ruszyc to bede musial odholowac do jakiegos magika
no bo mlotkiem w oba ustrojstwa nap....... nie bede
- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Dobre podejscie będziesz miał od spodu auta.Quidam napisał(a):Do alternatora to ja nie wiem jak mam się zasadzić
Do takich srub ( obrobionych ) najlepsza jest nasadka 6-kątna ( mozna nawet lekko nabic ją ) nie ma bata -musi puscic....dasz radę.Quidam napisał(a):Przy pompie wspomagania tylko lekko "drgnie". Głowka jest troche wyrobiona wiec boje sie żeby do konca jej nie obrobić
Jakoś musieli alternator zamocowaćQuidam napisał(a):przecież umieszczenie tej śruby jest chore


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Quidam Ty chcesz poluznić pasek żeby go sciągnąć tak?? Jeżeli tak to przy alternatorze z boku masz masz śrube mocującą którą musisz poluźnić a od tyłu alternatora masz do regulacji moim zdaniem najlatwiej ją kręcić leżąc pod samochodem ja tak zawsze robie
A jeżeli chodzi o pasek wspomy to tak samo masz śrube mocującą z boku po lewej oczywiście
tą też masz poluźnić a od przodu masz regulacje 
A jeżeli chodzi o pasek wspomy to tak samo masz śrube mocującą z boku po lewej oczywiście
- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
misiek06 napisał(a):Quidam Ty chcesz poluznić pasek żeby go sciągnąć tak?? Jeżeli tak to przy alternatorze z boku masz masz śrube mocującą którą musisz poluźnić a od tyłu alternatora masz do regulacji moim zdaniem najlatwiej ją kręcić leżąc pod samochodem ja tak zawsze robie
A jeżeli chodzi o pasek wspomy to tak samo masz śrube mocującą z boku po lewej oczywiścietą też masz poluźnić a od przodu masz regulacje
regulacja to byłby mały pikus, jeden pasek sie zerwał i sciągnął drugi
więc musze załozyć dwa paski
- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Do takich srub ( obrobionych ) najlepsza jest nasadka 6-kątna ( mozna nawet lekko nabic ją ) nie ma bata -musi puscic....dasz radę.Jaksa napisał(a):Dobre podejscie będziesz miał od spodu auta.Quidam napisał(a):Do alternatora to ja nie wiem jak mam się zasadzićQuidam napisał(a):Przy pompie wspomagania tylko lekko "drgnie". Głowka jest troche wyrobiona wiec boje sie żeby do konca jej nie obrobić
ok jutro zrobie 2 podejście
- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Dasz radę o ile masz dobre klucze...Quidam napisał(a):ok jutro zrobie 2 podejście
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Quidam napisał(a):więc musze załozyć dwa paski
hehe no dobra musisz zalożyć dwa paski ale to przecież robi sie tak samo jak i regulacje tylko musisz wiecej pokrecić
Jaksa napisał(a):W FS jeszcze jest sporo miejsca pod machą , najlepiej wymontowac jest alternator w KL ce z klimą



- Od: 21 lut 2005, 15:39
- Posty: 295
- Skąd: Głogów
- Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc
misiek06 napisał(a):Quidam napisał(a):więc musze załozyć dwa paski
hehe no dobra musisz zalożyć dwa paski ale to przecież robi sie tak samo jak i regulacje tylko musisz wiecej pokrecić
Ale nie problem jest ruszyć srube regulujacą. Śruby mocujace nie daja sie ruszyć

- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Wszystko się odkręca ( ludzie to przykręcająQuidam napisał(a): Śruby mocujace nie daja sie ruszyć
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wszystko się odkręca ( ludzie to przykręcająQuidam napisał(a): Śruby mocujace nie daja sie ruszyć) Jak nie dajesz rady to moze podskocz do jakiegos "szybkiego serwisu "
( dzisiaj pracują ) Jak pasek od alternatora + pompa wodna jest na miejscu to mozna smiało jechac ( bez wspomagania kiery )
Niestety tak jak pisałem oba paski spadły.
ale dalem rade , pompa od wspomagania dała sie ruszyc bez odkręcania sruby mocującej. Poluzowalm srube "do naciągania" i przy odkręcaniu nakrętki bardzo ladnie pompa sie nastawiła
Poprostu wsześniej balem sie odkręcac na chama, bo myślalem że może japońce wymyślili jakis prosty patent blokujacy

- Od: 8 mar 2004, 14:33
- Posty: 77
- Skąd: ..........
- Auto: Mazda
Czasami jest to jedyne wyjscie.Quidam napisał(a):Poprostu wsześniej balem sie odkręcac na chama
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Które śruby trzeba odkręcić (czy poluzowac?) żeby zdjąć pasek wspomagania (wersja z klimą)?
Poluzowałem tą blokującą przy regulacji (przy pompie wspomagania), poluzowałem tą przykręcająca pompę do bloku silnika, ruszałem regulacyjną, ale efektu nie zauważyłem, paska zdjąć nie dałem rady. Coś tam trzeba jeszcze odkręcić?? (GE FS)
Drugie pytanko przy okazji – czy pompy wspomagania w FS i FP są takie same?
Poluzowałem tą blokującą przy regulacji (przy pompie wspomagania), poluzowałem tą przykręcająca pompę do bloku silnika, ruszałem regulacyjną, ale efektu nie zauważyłem, paska zdjąć nie dałem rady. Coś tam trzeba jeszcze odkręcić?? (GE FS)
Drugie pytanko przy okazji – czy pompy wspomagania w FS i FP są takie same?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):czy pompy wspomagania w FS i FP są takie same?
tak
stuk napisał(a):Poluzowałem tą blokującą przy regulacji (przy pompie wspomagania), poluzowałem tą przykręcająca pompę do bloku silnika,
odkecasz dosyć sporo tą od regulacji, i jeżeli pompa nie chce iść możesz ją delikatnie stukać młotkiem przez kawałek drewna w kierunku do silnika, powinna spokojnie iść u mnie sie to dało zrobić bez młotka.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Sołtys dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedno pytanko – czy do zdjęcia całej pompy wspomagania trzeba odkręcić jej koło pasowe czy da się ją zdjąć razem z kołem?
Rozeznaję temat, bo coś mi świszczy pod maską, a podejrzenie pada na pompę, bo oprócz świstu także szumi, a ucho wskazuje mi na pompę. Nie podejrzewam paska tylko sama pompę, niemniej chcę zdjąc najpierw pasek i zobaczyć. Jak potwierdze diagnozę, to będę odkręcał całą pompę.
A jeszcze jedno – po wymianie pompy ile płynu potrzeba na uzupełnienie? Mam litrową butelkę hipolu – starczy?
Rozeznaję temat, bo coś mi świszczy pod maską, a podejrzenie pada na pompę, bo oprócz świstu także szumi, a ucho wskazuje mi na pompę. Nie podejrzewam paska tylko sama pompę, niemniej chcę zdjąc najpierw pasek i zobaczyć. Jak potwierdze diagnozę, to będę odkręcał całą pompę.
A jeszcze jedno – po wymianie pompy ile płynu potrzeba na uzupełnienie? Mam litrową butelkę hipolu – starczy?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):czy do zdjęcia całej pompy wspomagania trzeba odkręcić jej koło pasowe czy da się ją zdjąć razem z kołem?
odkręcasz tylko tą śrube od bloku silnika i zabezpieczenie od regulacji i wyciągasz całą pompę, koła pasowego nie trzeba ruszać.
stuk napisał(a):Mam litrową butelkę hipolu – starczy?
może braknąc ale hipol jest tani kilka złotych za litrową butelkę.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
kupiłem okazyjnie mazdę 626, 1993 r. 2.0 w benzynie i z automatyczną skrzynią biegów. Nie działa w niej alternator i na dodatek strasznie silnik się grzeje, bo pompa wody nie działa. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ma to coś wspólnego z alternatorem???
-
oskarose
Witamy nowego kolegę.
Miło, że się nam przedstawiłeś i wysiliłeś się aby znaleźć odpowiedni dział dla swojego pytania
Miło, że się nam przedstawiłeś i wysiliłeś się aby znaleźć odpowiedni dział dla swojego pytania
Wysoka temperaura w układzie chłodzenie nie ma nic wspólnego z alternatorem. Napisałeś, że nie działa pompa wody i niejako sam odpowiedziałeś sobie na pytanie dotyczące "grzania się".
–> temat przenoszę
–> temat przenoszę
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6