626 nie odpala, dziwnie tyka

Postprzez Czereza » 14 paź 2010, 04:50

Witam serdecznie.

Mam mazde 626 2.0 GLX 115km 1994r. Pojechałem sobie po pracy nad kanał na chwile relaksu. Siedziałem w aucie i słuchałem muzyki przez jakieś 30 min z wyłączonym silnikiem. Gdy chciałem odjechać napotkała mnie przykra niespodzianka. moja księżniczka nie chciała odpalić. Objawy są co najmniej dziwne: wszystkie kontrolki się świecą, imobilajzer zewnętrzny działa, jednak gdy próbuje odpalić słyszę tylko dziwne tykanie; dobiega ono z pomiędzy silnika a puszki z bezpiecznikami. Zamiast klasycznego dźwięku słychać coś w stylu "cyk cyk cyk cyk". Co mogło się stać? Czy to wina dużej wilgotności powietrza i robi się jakieś spięcie, czy może rozrusznik padł? Aku to na pewno nie jest bo kolega podłączył swój i nic to nie zmieniło.

z góry dziękuje za jakieś wskazówki i pozdrawiam wszystkich
Czereza
 

Postprzez roccomistrz » 14 paź 2010, 09:08

Jeśli akumulator w porządku to może Ci się szczotki w rozruszniku zawiesiły. Postukaj czymś w rozrusznik (tylko z wyczuciem). Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez Czereza » 14 paź 2010, 10:27

oki dzieki wielkie, ale niestety nie mam pojęcia który element pod maska to rozrusznik

pozdro
Czereza
 

Postprzez Ania69 » 14 paź 2010, 21:20

Rozrusznik masz na polaczeniu silnika i skrzyni od strony szyby czolowej
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez prezes83 » 15 paź 2010, 11:08

Ciężko się do niego dostać... a żeby go postukać trzeba się nagimnastykować :)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez bazyl wspaniały » 16 paź 2010, 10:04

Padł Ci akumulator i tyle.
To tykanie to automat rozrusznika. Przy zawieszonych szczotkach nie ma tykania bo nie jest obwód el zamknięty (tak jakby wogóle rozrusznika nie było), jak już to upalone styki w przekaźniku rozrusznika (automatem potocznie zwany) bądź inne złącza poluzowane, z klemami akumulatora włącznie. Klemy mogły również zaśniedzieć.
Ale jak dla mnie to akumulator stracił pałera ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mareczek » 16 paź 2010, 12:37

akumulator ci padl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez sawmaster » 18 paź 2010, 21:48

a może zwykłe przeczyszczenie i dokręcenie klem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2008, 23:51
Posty: 36
Auto: Ford probe 2.0 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6