po wymianie aparatu zaplonowego – kod bledu 3;

Postprzez brunobsd » 15 lis 2007, 12:50

Witam,
moze ktos mi pomoze.
Zaczelo sie od awaryjnego zatrzymkania na A4 – zgasl silnik i przepalony bezpieczniki od zaplonu (IG KEY). Po zmostkowaniu bezpiecznika nie dalo sie juz auta odpalic. W warsztacie po demontazu aparatu zaplonowego stwierdzono spalenie cewki zaplonowej (faktycznie bylo czuc smrod spalenizny), Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat (kompletny, tylko ze uzywany). Samochod odpalil, niestety pojawil sie nastepny problem:
na wolnych obrotach auto przerywa (od 1000 do 2000 obr/min), powyzej 2000obr/min zapala sie kontrolka check engine i jest w miare ok. Po zczytaniu okazalo sie ze kod bledu 3 oznacza usterke czujnika polozenia walka rozrzadu. I teraz moje pytanko: czy ten czujnik jest w module zaplnowym (tak mi powiedzieli w warsztacie), czy gdzies na silniku. I jak to sie ma do wymiany aparatu zaplonowego. Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu, ale czy to rozwiaze problem??
Please, pomocy.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 11:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 13:58

brunobsd napisał(a):Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu

warto zapłacić połowę wartości auta? :)

Btw. jaki masz w końcu silnik?
W temacie masz wpisane FS a w profilu 2.0i KL? 2.0 to FS, a KL to 2.5

brunobsd napisał(a):Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat

Nie jestem przekonany.
Jakie masz oznaczenie na aparacie zapłonowym? S – ile?
Na starym i nowym tak samo?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brunobsd » 15 lis 2007, 15:16

brunobsd napisał(a):Opcja przed ktora teraz stoje to kupno nowego aparatu


Grzyby napisał(a):warto zapłacić połowę wartości auta? :)

powiedzmy ze z niemiec sciagne nowy za 1400pln, tylko co dalej?

Grzyby napisał(a):Btw. jaki masz w końcu silnik?
W temacie masz wpisane FS a w profilu 2.0i KL? 2.0 to FS, a KL to 2.5

Sorry jednak FS

brunobsd napisał(a):Udalo mi sie w miare szybko kupic identyczny aparat

Grzyby napisał(a):Nie jestem przekonany.
Jakie masz oznaczenie na aparacie zapłonowym? S – ile?
Na starym i nowym tak samo?

S3 T2t57971 FP13 to jest pelne oznaczenie i wszystko sie zgadza

A jak to w koncu jest z tym czujnikiem polozenia walu rozrzadu – gdzie jest umiejscowiony?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 11:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez buba74 » 15 lis 2007, 16:56

Na początek... sprawdzałeś ustawienie wyprzedzenia zapłonu??
Z tym czujnikiem to śliska sprawa...jak dobrze pamiętam rozchodzi sie pewnie o okrągłą blaszkę umiejscoiwioną w aparacie zapłonowym..całkiem możliwe, ze jest odwrotnie założona...niestety jest to możliwe...poza tym innych czujników nie ma w FS.... pzynajmniej w tym co mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez brunobsd » 15 lis 2007, 17:43

buba74 napisał(a):Na początek... sprawdzałeś ustawienie wyprzedzenia zapłonu??
Z tym czujnikiem to śliska sprawa...jak dobrze pamiętam rozchodzi sie pewnie o okrągłą blaszkę umiejscoiwioną w aparacie zapłonowym..całkiem możliwe, ze jest odwrotnie założona...niestety jest to możliwe...poza tym innych czujników nie ma w FS.... pzynajmniej w tym co mam...

Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 11:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Piter » 15 lis 2007, 21:48

witamm

chłopaki ja moam podobny problem z kontrolką check w mazdzie 626 cronos i proszę wytłumaczcie mi jak sprawdzac kody bledów tylko prosilbym szczegółowo poniewaz jestem swiezy i od nie dawna mam swoją mazde i niechciałbym sobie gorzej popsuc

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 paź 2006, 03:50
Posty: 10

Postprzez Grzyby » 15 lis 2007, 23:01

Piter napisał(a):proszę wytłumaczcie mi jak sprawdzac kody bledów tylko prosilbym szczegółowo

tu masz wszystko Jak sprawdzić kody błędów
Gdybyś użył szukajki to byś sam znalazł :)
Dodam jedynie że w Cronosie nie potrzebujesz diody – kody wybłyskuje właśnie kontrolka CHECK
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bodek » 15 lis 2007, 23:06

Grzyby, nie wytrzymam, muszę zapytać – masz wszystkie piny w złączu diagnostycznym?? Też mam CRONOS'a i wszystkich pinów nie ma. Nie moge sprawdzić błędów za pomocą metod tu opisywanych ponieważ – nie mam czego zewrzeć :|

Co Ty zwierasz że odczytujesz błędy (tylko nie kojarzyć ze zwier.........)

Pozdrawiam !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 00:05

Bodek napisał(a):masz wszystkie piny w złączu diagnostycznym?

czy wszystkie to nie wiem ale te które są potrzebne do kodów mam :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez buba74 » 16 lis 2007, 10:23

brunobsd napisał(a):Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem

Proponuję ustawić na -10st i najważniejsze...zapłon ustawia się w TYBIE TESTOWYM. Jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego. W moim FS tego nie ma, nie wiem jak jest w Cronosie, jest na 100% w silnikach V6 (nie we wszystkich ale jest). O czujniku położenia wałka (Wałków!!) rozrządu nie słyszałem. Jedyne miejsce to aparat zapłonowy. W srodku na wałku głównym aparatu znajduje sie okrągła blaszka z 5 nacięciami. 4 reguralne nacięcia i jedno przesunięte....źle założone powoduje złą pracę całego układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez brunobsd » 16 lis 2007, 12:05

buba74 napisał(a):
brunobsd napisał(a):Zaplon zostal ustawiony na 12 stopni wiec jest chyba OK.
Myslisz ze blaszka w srodku moze miec cos wspolnego z czujnikiem? Slyszalem ze czujnik to jest raczej umiejscowiony gdzies na silniku, wiec juz sam nie wiem

Proponuję ustawić na -10st i najważniejsze...zapłon ustawia się w TYBIE TESTOWYM. Jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego. W moim FS tego nie ma, nie wiem jak jest w Cronosie, jest na 100% w silnikach V6 (nie we wszystkich ale jest). O czujniku położenia wałka (Wałków!!) rozrządu nie słyszałem. Jedyne miejsce to aparat zapłonowy. W srodku na wałku głównym aparatu znajduje sie okrągła blaszka z 5 nacięciami. 4 reguralne nacięcia i jedno przesunięte....źle założone powoduje złą pracę całego układu.

dzieki za pomoc. jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12, ale to on byl 'fachowicem' nie ja :) raczej jednak nie przechodzil w tryb testowy :( a jest jakis szybkki sposob zeby w niego wejsc?
jesli chodzi o blaszki to zostalem juz czesciowo na to naprowadzony wiec rozkrecilem stary aparat i jest dokladnie tak jak piszesz – faktycznie istnieje mozliwosc ze przy zakladaniu aparatu mogli mi nie zsynchronizowac polozenia tych dwoch blaszek wzgledem siebie. zaraz chyab sie zbiore w sobie i wyjde na snieg zeby to rozebrac i sprawdzic; oby to bylo to i zadzialalo
a tak btw to mysle juz powoli o zminanie samochodu (accord) ;P
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 11:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 12:27

brunobsd napisał(a):jest jakis szybkki sposob zeby w niego wejsc?

tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez buba74 » 16 lis 2007, 14:05

Grzyby napisał(a):tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.

Dokładnie.
brunobsd napisał(a):jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12

:| :| :| :| No jak zrobił +12 to szczęścia zdrowia pomyślności....

brunobsd napisał(a):tych dwoch blaszek wzgledem siebie

Jakich dwóch?? jednej okrągłej z 5 nacięciami...chyba, ze masz inny aparat zapłonowy.
Tak na marginesie jeżeli nie wiesz jak to "ugryść" to si e do tego nie zabieraj...bo teoria teorią.. a praktycznie sie trzba na tym znać i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 14:13

buba74 napisał(a):chyba, ze masz inny aparat zapłonowy


brunobsd napisał(a):S3

Z tego co kojarzę to najpopularniejszy jest S5
Ja miałem S1 – teraz S5 (po przeróbce)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brunobsd » 16 lis 2007, 14:24

buba74 napisał(a):
Grzyby napisał(a):tak – zewrzeć odpowiednie styki w gnieździe DIAGNOSIS.
Tylko że o trybie serwisowym było na forum już milion razy – użyj szukajki.

Dokładnie.
brunobsd napisał(a):jesli chodzi o zaplon to nie wiem jak gosc mie ustawil czy na +12 czy -12

buba74 napisał(a): :| :| :| :| No jak zrobił +12 to szczęścia zdrowia pomyślności....
nie wiem bo nie ptrzylem mu na rece jak to robil wiec pisze tylko to co wiem


brunobsd napisał(a):tych dwoch blaszek wzgledem siebie

buba74 napisał(a): Jakich dwóch?? jednej okrągłej z 5 nacięciami...chyba, ze masz inny aparat zapłonowy.

No wlasnie dwoch blaszek: jedna z 4 nacieciami i jedna z 1 nacieciem,ktora ustawiana jest wzgledem tej drugiej. aparat zaplonowy jaki mam juz pisalem.

buba74 napisał(a):Tak na marginesie jeżeli nie wiesz jak to "ugryść" to si e do tego nie zabieraj...bo teoria teorią.. a praktycznie sie trzba na tym znać i tyle.

no coz dzieki za slowa otuchy i wiare w moje mozliwosci :D
pomimo tego zabralem sie za to i o dziwo udalo sie. Znaczy specjalisci ktorzy mi zakladali aparacik po prostu nie zwrocili uwage na polozenie tej drugiej blaszki z jednym 'zebem' wzgledem tej pierwszej i ot caly problem. teraz dziala piknie tylko chyba kwestia ustawienia zaplonu jeszcze pozostala bo na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)
Oczywiscie oficjalnei dziekuje wszystkim zaangazowanym bo bez was bym sie chyba do tego nawet nie zabral
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 11:29
Posty: 11
Skąd: szczecin
Auto: 626 2.0i GE FS 1994

Postprzez Grzyby » 16 lis 2007, 14:29

brunobsd napisał(a):na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)

też było – sprawdź ilość płynu w chłodnicy (ew. odpowietrz układ – szczegóły są na forum)


brunobsd napisał(a):teraz dziala piknie

<spoko>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez buba74 » 16 lis 2007, 14:40

brunobsd napisał(a):no coz dzieki za slowa otuchy i wiare w moje mozliwosci
pomimo tego zabralem sie za to i o dziwo udalo sie. Znaczy specjalisci ktorzy mi zakladali aparacik po prostu nie zwrocili uwage na polozenie tej drugiej blaszki z jednym 'zebem' wzgledem tej pierwszej i ot caly problem. teraz dziala piknie tylko chyba kwestia ustawienia zaplonu jeszcze pozostala bo na wolnych obrotach troche mi faluje (500-750 obr/min)
Oczywiscie oficjalnei dziekuje wszystkim zaangazowanym bo bez was bym sie chyba do tego nawet nie zabral

Ja w zczególny sposób potrafię dodawać otuchy. <diabełek>
Najważniejsze, ze już jest OK
Falowanie.... jeżeli ustawienie zapłonu nie pomoze to jeszcze ustaw TPS ... z tym że w FS nie ustawia się tak samo jak opisane najczęściej na forum, przy pomocy szczelinomierza... :D w razie czego wiem jak...tylko nie wiem czy powiem... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6