Mam taki problem;
nie było termostatu, założyłem nowy termostat zalałem płynem, odpowietrzyłem, dwa dni było dobrze a potem zaczęły się schody.Obecnie rano ładnie szybko podgrzewa się silnik, przez jakiś czas trzyma temperaturę na połowie wskaźnika (wentylator się włącza co jakiś czas) i potem gwałtownie rośnie temperatura, jak włączę klimę (pracują oba wiatraki na chłodnicy) to schładza płyn i temperatura spada. Wygląda to tak jakby termostat się ponownie zamknął a temperatura szybko wzrosła, zanim otworzy się ponownie to wskaźnik dochodzi prawie do czerwonej kreski. Poprzedni właściciel jeżdził dwa lata bez termostatu ponieważ został wyjęty przez jeszcze wcześniejszego właściciela (podejrzewam że jakaś przyczyna musiała być).
Wymieniłem korek do chłodnicy na nowy bo dwa dni po założeniu termostatu padł i nie otwierał dolotu do zbiornika wyrównawczego, więc nie pobierał z niego płynu co skończyło się tym że nadmiar płynu wlewał się ze zbiornika wyrównawczego a po jego zapełnieniu na ulicę.
Na razie myślę o wyjęciu termostatu ponownie i obserwację ale myślę że będzie tak jak było wcześniej czyli bez problemu. Ja osobiści przejechałem bez termostatu około 8000 km. i poza objawem że się dłużej rozgrzewał nie miałem problemów nawet w lecie w Krakowskich korkach temperatura nie przekraczała połowy podziałki.
Termostat inicjuje otwarcie przy 82 stopniach C.
Może ktoś ma pomysł gdzie może być problem, gdzie go szukać, nie chciałbym wydawać ponownie 70 zł na nowy termostat co może nie przynieść żadnego pozytywnego skutku.
pozdrawiam
Jacek
Problemy z układem chłodzenia po założeniu termostatu.
Strona 1 z 1
Miałem dokładnie identyczną sytuację.
Kupiłem auto bez termostatu. Po założeniu nowego sytuacja była identyczna – przez chwilę oki a potem gwałtowny wzrost temperatury (ratowało ogrzewanie na full + klima).
Po tygodniu takiej męki kupiłem termostat innej firmy (oczywiście na 82 stopnie) i od tamtej pory nie mam problemów.
Pytanie za 100 pkt. czy termostat nie został odwrotnie zamontowany? BO chyba się da.....
problem zacznie się jak zrobi się zimniej – wiecznie niedogrzany silnik = wysokie spalanie + brak ciepła w aucie.
Kupiłem auto bez termostatu. Po założeniu nowego sytuacja była identyczna – przez chwilę oki a potem gwałtowny wzrost temperatury (ratowało ogrzewanie na full + klima).
Po tygodniu takiej męki kupiłem termostat innej firmy (oczywiście na 82 stopnie) i od tamtej pory nie mam problemów.
Pytanie za 100 pkt. czy termostat nie został odwrotnie zamontowany? BO chyba się da.....
wajacek napisał(a):Na razie myślę o wyjęciu termostatu ponownie i obserwację ale myślę że będzie tak jak było wcześniej czyli bez problemu.
problem zacznie się jak zrobi się zimniej – wiecznie niedogrzany silnik = wysokie spalanie + brak ciepła w aucie.
dziękuję za szybką odpowiedź,
Termostat został raczej dobrze zamontowany (spręzyną w kierunku silnika).
Jeśli to jednak wina termostatu to jaki (producent; model; numer częsci) kupić ?
Niestety nie mam już pudełka i nie wiem jaki mam zamontowany.
Pozdrawiam
Jacek
Termostat został raczej dobrze zamontowany (spręzyną w kierunku silnika).
Jeśli to jednak wina termostatu to jaki (producent; model; numer częsci) kupić ?
Niestety nie mam już pudełka i nie wiem jaki mam zamontowany.
Pozdrawiam
Jacek
Ostatnio edytowano 29 paź 2007, 17:06 przez wajacek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 wrz 2007, 22:58
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi
wajacek napisał(a):Jeśli to jednak wina termostatu to jaki (producent; model; numer częsci) kupić ?
Nie podpowiem – to było 4 lata temu i po prostu nie pamietam
witaj a może masz zamulony cały układ chłodzenia i dlatego ktoś wymyślił wyjęcie termostatu a nowy
może nie puszcza
może nie puszcza
- Od: 1 cze 2010, 19:11
- Posty: 50
- Skąd: ZWOLEŃ
- Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT
nie wiem,czy u Ciebie jest taki termostat co w moim comprexie z 1993r.
jeśli tak, to możesz założyć termostat od nissana – w japomoto kosztuje on 27zł, w ich katalogu opisany był jako D21000.
jest to termostat jednoprzepustowy (wyjęty z mazdy miał dwa zaworki – ten od nissana ma jeden, centralny ).
Jeśli się nie mylę, to temp. otwarcia 82 st C
jeżdzę na razie kilka dni, ale jest wyraźna poprawa – rozgrzewa się(auto) w 3-4 min, temperatura na wskaźniku jest troszkę wyższa niż wcześniej (odrobinę poza połową skali), silnik nie przegrzewa się.
P.S. Dobrze mieć kogoś kto zna się na rzeczy i podpowiada takiemu laikowi jak ja – sam bym na to nie wpadł, że termostaty można brać od różnych aut i nie zawsze ten droższy(57zł) jest lepszy od tańszego(27zł)
I tu właśnie chciałbym podziękować mojemu aktualnemu mechaniorowi z ul Dolnej 24 w Poznaniu
jeśli tak, to możesz założyć termostat od nissana – w japomoto kosztuje on 27zł, w ich katalogu opisany był jako D21000.
jest to termostat jednoprzepustowy (wyjęty z mazdy miał dwa zaworki – ten od nissana ma jeden, centralny ).
Jeśli się nie mylę, to temp. otwarcia 82 st C
jeżdzę na razie kilka dni, ale jest wyraźna poprawa – rozgrzewa się(auto) w 3-4 min, temperatura na wskaźniku jest troszkę wyższa niż wcześniej (odrobinę poza połową skali), silnik nie przegrzewa się.
P.S. Dobrze mieć kogoś kto zna się na rzeczy i podpowiada takiemu laikowi jak ja – sam bym na to nie wpadł, że termostaty można brać od różnych aut i nie zawsze ten droższy(57zł) jest lepszy od tańszego(27zł)
I tu właśnie chciałbym podziękować mojemu aktualnemu mechaniorowi z ul Dolnej 24 w Poznaniu
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Będę jutro w sklepie to zobaczę jakie mają termostaty i co mi poradzą, mechanik który zakładał mi termostat sprowadził 2 szt jeden trochę mniejszy z dwoma zaworkami i większy z jednym, ten z dwoma zaworami miał trochę za małą średnicę i założył ten drugi większy (pasował w otwór idealnie).
A co do zamulenia to nie sądzę widziałem co spływało z układu przy wkładaniu termostatu – czysty płyn.
A co do zamulenia to nie sądzę widziałem co spływało z układu przy wkładaniu termostatu – czysty płyn.
- Od: 26 wrz 2007, 22:58
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi
Witam ponownie.
Kupiłem termostat D23015 (made in japan), taki jak na stronie http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... 396d6999ee
Teraz wszystko jest poprawnie, autko szybko łapie temperaturę, nie przegrzewa się, żadnych kłopotów, a przy okazji problemów z chłodzeniem wymieniłem wszystkie węże do wody.
Kupiłem termostat D23015 (made in japan), taki jak na stronie http://www.automatejcek.cz/eshop.php?es ... 396d6999ee
Teraz wszystko jest poprawnie, autko szybko łapie temperaturę, nie przegrzewa się, żadnych kłopotów, a przy okazji problemów z chłodzeniem wymieniłem wszystkie węże do wody.
- Od: 26 wrz 2007, 22:58
- Posty: 20
- Skąd: Kraków
- Auto: Mondeo MK3 TDCi 2.0 kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6