
Brak iskry
Witam, jestem nowym posiadaczem mazdy 626 Cronos 2.0 `95r. Macie może dostep do ksiażki typu "Napraw sam" do takiej Madzi? Coś mi sie zrombało: najpierw troszke przerywał a potem zgasł na trasie
. Z tego co widze to niema iskry na świecach. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie informacje. 

- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
Witam, Mam pytanie. Rozruszmik kręci a silnik nie chwyta.Właśnie rano z głupia sprawdziłem czy jest iskra i nie mam iskry na świecach. Mam pytanie czy przyczyną moze być Immobilizer, gdzie go znajde i co zrobić aby przywrócić autko do "porządku". Z góry dzięki Pozdrawiam.
Madzia 626 Cronos – Trzeba mi książki do niej!!
- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.
koledzy podpowiadają takie rozwiązanie.
Temat kilkakrotnie przewija się w archiwum.
koledzy podpowiadają takie rozwiązanie.
Temat kilkakrotnie przewija się w archiwum.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Dodatkowo Cronosy do roku '96 w przeciwienstwie do GE europejskich nie byly wyposazone w fabryczny immobilizer, ale jesli najpierw troszke przerywal, to nie jest to raczej wina tego zabezpieczenia (jesli oczywiscie wiesz, ze masz je dodatkowo zamontowane).
the right man in the wrong place...
zintegrowany moduł zapłonowy i/lub cewka.
Jak sprawdzić czy to wina zintegrowanego modułu zapłonowego i/lub cewki?
Przekopałem wczoraj całe arhiwum i znalazłem podobny jeden post ale tam klubowicz miałiskre- zapłon.
-----------------------------
Cholera madzia już dwa dni stoi, a tu bez niej jak bez ręki:)
Madzia 626 Cronos – Trzeba mi książki do niej!!
- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
A jeszcze jedno sprawdzałem wczoraj odczyt DTC z komputera i nić nie wykazał. Aby sprawdzić czy dobrze połączyłem wszystko w Diagnistic odłączyłem czyjnik temp. i zanalazł błąd więc podłączone było dobrze>
Madzia 626 Cronos – Trzeba mi książki do niej!!
- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
jak ci przerywało to obrotomierz może spadał do 0 mimo, że silnik się kręcił? tak jakbyś na chwilę wyłączał zapłon?
Oto inny wątek – tu masz rozwiązania do wyboru wg osobistych preferencji.
powodzenia.
Oto inny wątek – tu masz rozwiązania do wyboru wg osobistych preferencji.
powodzenia.
Ostatnio edytowano 25 sie 2004, 07:55 przez nightcomer, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
mam copy księgi do 626/mx6 93-01 na papierze.
coś tam na stronie klubowej chyba jest do ściągnięcia, nie jestem pewny, nie moja działka. ja mam wersję papierową a xero kosztuje, chyba jednak ci księga nie jest potrzebna. poczytaj uważnie to co podałem wyzej. Ja sobie poradziłem.
coś tam na stronie klubowej chyba jest do ściągnięcia, nie jestem pewny, nie moja działka. ja mam wersję papierową a xero kosztuje, chyba jednak ci księga nie jest potrzebna. poczytaj uważnie to co podałem wyzej. Ja sobie poradziłem.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Odkręciłem kopułke aparatu zapłonowego, co odkrecić aby dostać sie do modułu i czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia ( bezpiecznik czy cóś?) Rozkręcam dalej zobaczymy do czego dojde.
Ostatnio edytowano 25 sie 2004, 09:26 przez Arthi, łącznie edytowano 2 razy
Madzia 626 Cronos – Trzeba mi książki do niej!!
- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
Mala uwaga: ostroznie z modulami
! Ostatnio spotkalem sie z przykrymi przypadkami zastosowania nieodpowiednich zewnetrznych modolow. Efektow tych awarii nie bede opisywal, bo ksiazke by trzeba bylo napisac. 

- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Witam
Zbyniu o ile sie nie myle wymienił mi w module tranzystor do uzwojenia pierwotnego, Prawie wszystko zostało tak jak oryginał. Narazie działa gdyby coś sie działo to napisze. A jeśli chodzi o cene naprawy to juz kwestia indywidualnej rozmowy z nim. Pozdrawiam.
Zbyniu o ile sie nie myle wymienił mi w module tranzystor do uzwojenia pierwotnego, Prawie wszystko zostało tak jak oryginał. Narazie działa gdyby coś sie działo to napisze. A jeśli chodzi o cene naprawy to juz kwestia indywidualnej rozmowy z nim. Pozdrawiam.
Madzia 626 Cronos – Trzeba mi książki do niej!!
- Od: 23 sie 2004, 08:14
- Posty: 36
- Skąd: Bochnia
- Auto: GE FS-DOHC `95
Do usunięcia (sam bym usunął ale się nie da).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Witam , ostatnio jak pisałem już wcześniej podczas jazdy mazda poprostu zgasła i nie chciała zapalić (brak iskry) , wywalając cały czas bezpiecznik ENGINE po przekręceniu zapłonu . Samochód trafił do elektryka który kazał wymienić czujnik położenia wału i moduł , udało mi się dostać używane części (Pan od którego kupywałem zapewniał ,że są w 100 % sprawne) , potem gdy to nie pomogło padło na sterownik , został oddany do zakładu który go ponoć naprawił za niebagatelną kwotę jednak i to nie pomogło .
Samochód był w 2 zakładach , bezpiecznika już nie wywala , nie ma nigdzie zwarcia jednak samochód dalej nie odpala .
Na których pinach przy aparacie i module powinnien być impuls po przekręceniu kluczyka ? Jak i czy wogołe da się sprawdzić moduł zapłonowy ? Czy da się i jaki jest koszt sprawdzenia sterownika ?
Próbowałem robić diagnostykę diodą jednak po podpięciu do Fen i B+ dioda się nie świeci.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie / rady .
Samochód był w 2 zakładach , bezpiecznika już nie wywala , nie ma nigdzie zwarcia jednak samochód dalej nie odpala .
Na których pinach przy aparacie i module powinnien być impuls po przekręceniu kluczyka ? Jak i czy wogołe da się sprawdzić moduł zapłonowy ? Czy da się i jaki jest koszt sprawdzenia sterownika ?
Próbowałem robić diagnostykę diodą jednak po podpięciu do Fen i B+ dioda się nie świeci.
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie / rady .
-
Wiotki
Łączysz (mostkujesz) GND i TEN jakimś drutem np. rozgiętym spinaczem do papieru
następnie podłączasz do FEN i B+ diodę z rezystorem 1000 Ohm który lutujesz jednym końcem do diody.
Jeśli się nadal nie zaświeci podłączyłeś odwrotnie diodę z rezystorem do FEN i B+ odwróć i podłącz jeszcze raz. Jak włączysz zapłon powinna się na chwilę zapalić. po czym wyświetlić błędy (jesli są)
Tu masz szczegółowo.
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
powodzenia
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym?
następnie podłączasz do FEN i B+ diodę z rezystorem 1000 Ohm który lutujesz jednym końcem do diody.
Jeśli się nadal nie zaświeci podłączyłeś odwrotnie diodę z rezystorem do FEN i B+ odwróć i podłącz jeszcze raz. Jak włączysz zapłon powinna się na chwilę zapalić. po czym wyświetlić błędy (jesli są)
Tu masz szczegółowo.
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
powodzenia
Czy sprawdziłeś cewkę w aparacie zapłonowym?
Dzięki za pomoc , myślałem ,że zwykła dioda 12V też będzie świecić ...
Właśnie cewki ani modułu nie sprawdzałem bo szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak
Nie wiem czy to istotne ale podczas "kręcenia" rozrusznikiem obrotościomierz się nie porusza .
Właśnie cewki ani modułu nie sprawdzałem bo szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia jak
Nie wiem czy to istotne ale podczas "kręcenia" rozrusznikiem obrotościomierz się nie porusza .
Ostatnio edytowano 16 wrz 2009, 20:41 przez Wiotki, łącznie edytowano 1 raz
-
Wiotki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6