KamRom napisał(a):Sołtys w którymś wątku pisał o kondensatorach w kompie muszę sie dowidziec gdzie on jest żeby tam zajrzeć.
Grzyby napisał(a):za popielniczką
dokładnie odkręcasz gałkę zmiany biegów, wyciągasz panel środokwy i w miejscu gdzie miałeś popielniczke widzisz kompa. Jeżeli masz auto z pierszych lat produkcji to będzie to komp FS 03 lub FS 05. Jeżeli chcesz sprawdzic poprawnośc działania, to robisz tak:
Wkładasz końcówkę woltomierza obok drugiego kabelka liczą od lewej w górmym rzędzie kabli w złączach przychodzących do kompa.
Na zimnym silniku przed odpaleniem powinno tam by w przybliżeniu 0,7V
Dalej zapalasz auto rozgrzewasz i mierzysz znów napięcie powinno by bez obciążenia około 10V
potem włanczasz światła napięcie powinno spa do 9-8
dalej wentylator napięcie znów w dół
ogrzewanie tylnej szyby napięcie w dół.
Przy uwalonych kondensatorach u mnie komp zachowywał sie tak że napięcie spadało tak jak powinno ale zaraz potem wracało do 10-11V i obroty zaczynały falowa napięcie na kompie też.
Po wymianie kondensatorów napięcie na kompie jest ok silnik na beznynie trzyma obroty aż miło, natomiast mam problemy z dostrojeniem gazu. Mam madzieje że go w tym tygodniu ustawię.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)