Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez mark.87 » 29 lip 2012, 08:56

Jeden wyciek maly juz zlokalizowalem spod pokrywy i usunolem
zaworow sprawdze jeszcze ten czujnik, co do przegrzania silnika to niema takiej opcji,jezdze tylko ja plyn zawsze mam i nie przekroczyla mi skala nigdy jak normalnie temperatury
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Sputnik1 » 29 lip 2012, 15:22

kamilspider napisał(a):
mark.87 napisał(a):taki gesty olej, 5w50 to chyba gesty??

Jest to rzadki olej. Gęstszy powinien być 10w40, 15w40, ale różnie to bywa. Gęstwina to jest 20w :D

Zależy w jakiej temperaturze...
Jesli jest to temperatura rozruchu to i może rzadki – zreszta taki powinien być,
lecz jesli jes to temperatura pracy silnika tzn jak silnik nagrzany to jest to olej gęsty, olej ktory zdolny jest do wiekszej ochrony w bardzo extremalnych obciazeniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez todi » 23 lis 2012, 15:27

Witam. Ja również mam problem z rannym kopceniem i ubytkami oleju i winne są za to pierścienie olejowe bo uszczelniacze wymieniałam ok .700 km temu i praktycznie żadnej poprawy. moje pytanie brzmi czy sam w domowych warunkach bym to zrobił ? wiadomo klucze mam,jakieś pojęcie w mechanice mam, jest jakiś manual ? może ktoś robił to i zrobił dodatkowo fotorelację ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez mark.87 » 23 lis 2012, 17:37

Watpie zeby ktos robil fotorelacje z takiej naprawy, a propo mechanik to tez czlowiek jak wszyscy na forum wiec kazdy potrafil by to zrobic jesli ma jakies pojecie o silnikach,
Nie jestem pewny ale zyby wymienic pierscienie to raczej musisz glowice sciagac bo dolem to za duzo grzebania chyba jest zeby korby wyciagnac ale niech sie ktos wypowie inny na ten temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 19:05

Dołem to chyba w ogóle tłoki nie wyjdą. Zaopatrz się w średnicówkę co by sprawdzić tuleje cylindrów. Pomyślałeś co będzie jak będzie trzeba oddac blok do obróbki? Myślę, że sam tego dobrze nie zrobisz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 23 lis 2012, 19:26

a gdyby zdemontowac wał to dolem wyjda korby raczej ale to szkoda zachodu, a gora to koszty drastycznie rosna no i potem to trzeba odpowiednio zlozyc( rozrzad, dokrecenie glowicy i takie tam)
sam bym nie podejmowal sie takiej naprawy wiec popieram kolege noxesa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez todi » 23 lis 2012, 22:52

no tak też mam pewne obawy że mogę tego poprawnie nie złożyć ale po ostatniej wizycie u mechanika na wymianie uszczelniaczy to po prostu krew mnie zalewa bo nie dość że gościu robił ponad 3 tygodnie to jeszcze nie zrobił wszystkiego tak jak powinno być więc wiadomo jeden lepszy od drugiego,jak bym miał w 100% sprawdzonego zaufanego mechanik to oddał bym mu ten samochód,myślicie że w 1000 zł zmieszczę ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 23:11

todi napisał(a):myślicie że w 1000 zł zmieszczę ?

to zalezy od tego co będzie do zrobienia. jak tylko pierścienie to powinieneś.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 23 lis 2012, 23:13

no zapewne pierścienie bo oprócz porannego kopcenia i ubywania oleju kompresja jest bdb uszczelniacze po wymianie,rozrząd więc myślę że tylko to. a polecacie jakiegoś mechanika z okolic Sochaczewa/Błonia /Warszawy od strony Sochaczewa ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 23:17

Ja nie znam tamtych okolic więc nic nie pomogę.
Mozliwe, że panewki będą do wymiany. Oczywiście uszczelka pod głowicą.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 23 lis 2012, 23:35

no tak ale uszczelka to koszt ok.50zł planowanie głowice tez to ok.100zł, koszt pierścieni i panewek to mnie więcej jaki ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 23 lis 2012, 23:38

Planowaną miałeś chyba ostatnio to nie ruszałbym jej. Uszczelka cos taniutka, chyba tylko na miesiąc. Pierścienie hmm nie wiem 350zł? A panewki to już na prawdę nie wiem. Zerknij w IC sklep to się zorientujesz. Na forum w ogłoszeniach ktoś miał do sprzedania pierścienie ale chyba nominał a u Ciebie nie wiadomo czy nominał bedzie potrzebny czy nadwymiar.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 23 lis 2012, 23:47

właśnie nie miałem planowanej głowicy bo były wymieniane bez zdejmowania głowicy, będę musiał jeszcze pojeździć przez jakiś czas i albo w grudniu wstawię albo w Styczniu gdy będę miał więcej kasy,nic się nie powinno stać gdy będę tak jeździł tylko muszę pamiętać o stanie oleju :) i mam nadzieję że gdy to zrobię to moja Magdalena będzie chodzić perfekcyjnie i posłuży mi kilka dobrych lat
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez ProboszczV6 » 25 lis 2012, 12:41

1000zł to kosztowały części do KL. W warunkach garażowych robiłem sam KL i KJ, dało się zrobić dobrze, bez planowania głowic, wystarczyło je odpowiednio odkręcić, serwisówka jest na forum.
Dołem tłoki nie wyjdą, albo inaczej, jeśli wogóle jest taka opcja to jest za dużo roboty żeby wyszły, z jakiegoś powodu w fabryce wkłada się je od góry :]
Planowanie głowicy pociąga za sobą konieczność przeszlifowania gniazd zaworowych i dotarcie zaworów, ponadto warto "przestrzelić" panewki wałków rozrządu, kto ma wyobraźnie ten będzie wiedział po co :P
Jeśli głowica nie cieknie, jeśli nie leje woda i olej, to po porządnym i dokładnym oczyszczeniu nic nie trzeba planować.
Z części potrzebujesz: pierścienie, uszczelkę głowicy, uszczelkę dekla(jeśli nie miałeś założonej nowej przy wymianie uszczelniaczy), silikon np. Reinzosil, uszczelkę kolektora ssącego, warto zawór przelewowy pompy oleju wymienić, panewki korbowe i jeśli wcześniej nie było wymienione to rozrząd z pompą wody. Wszystko najpewniej będziesz miał nominalny rozmiar. Części kupisz w Carspeed, napisz do kolegi Smirnoffa, wszystko ci sprzeda takie jak ma być.
Jeśli będziesz miał odpowiednie klucze i będziesz robił z głową wszystko to zrobisz to sam równie dobrze jak zawodowy mechanik. Kluczy nietypowych nie powinno być w tym silniku, jedynie to 12-kątna nasadka 12 i 10mm do odkęcenia głowicy i pokryw korbowodów która jest o tyle nietypowa że nie każdy taką ma ale kupi w castoramie np :) równie dobrze może być potrzebny porządna końcówka imbusowa do głowicy, otworzysz to będziesz widział. Jeśli pierścienie nadwymiar to i tłoki nadwymiar a w takim przypadku koszty rosną.
Fotorelacji szukaj w innych działach bo ja widziałem np w dziale o 323 BA fotorelacje, wg mnie wystarczy ci serwisówka.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez noxes » 25 lis 2012, 17:23

nie wiem przypadkiem czy jakiejś foto/wideo relacji nie ma w GF/GW
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 25 lis 2012, 20:56

To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3351 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6