Różnice między 1,8 105KM, a 1,8 90KM – 626 GE
Dokładnie, ja sma miałem obawy czy te 90 km to nie zamało.Wiadomo ze jest za mało nawet i 150 km bo koni nigdy nie jest za wiele, ale naprawde mazda ciekawie pomyslała z tym silnikiem.Do sprintu on sie nie nadaje ale osiagi typu 80-120 na 5 biegu ma naprawde zadowalajace i nie jedno auto z chocby 115 km moze sie zdziwiwc, zmiana na 105 km jest bez sensu bo silnik wtedy straci bardzo wiele bo tak jak przedmówca napisał róznic w przyspieszeniu nie bedzie a w elastycznosci napewno oczywiscie na twoją niekzysc.
- Od: 17 lis 2006, 00:38
- Posty: 233
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2,0 citd
jazzzy napisał(a):no wlasnie a jak to jest z tymi 115km w 2.2 czy faktycznie moje auto to wykorzystuje ?
tak poza tematem ciesze sie ze jest 115 bo po prawie 20 latach troche konikow pasie sie juz posa stadkiem wiec nie stracilem tyle co ci z 90
u mnie po 19 latach uciekly niecale 3 koniki
Siw-y napisał(a):u mnie po 19 latach uciekly niecale 3 koniki
a u mnie po 11latach przybylo 11 kucy
-
waldii
teraz dopiero patrze,ze przybylo 11 kucy w 11 lat czyli jeden rocznie.W takim azie potrzymam autko jeszcze kiiiiiiiilllllllka lat to bedzie KL ZE 

-
waldii
Witam Was. Ostatnio jakaś łajza mi wyjechała na skrzyżowaniu i moja maździna nadaje się tylko na złom ('92 1,8 16v DOHC 105KM). Następna oczywiście będzie taka sama. Mam już jedną na oku – śliczna nie bita i ze stosunkowo małym przebiegiem z bardzo pewnej ręki z końca serii GE. Problem w tym że ma silnik 1,8 16v DOHC 90KM. Tu się pojawia problem czy nie jest on trochę za słaby do tak dużego auta. Z tym 105-konnym auto było bardzo zrywne i ładnie przyspieszało przy wyprzedzaniu. Jeśli macie doświadczenia z tymi silnikami prosiłbym o jakąś radę.
- Od: 2 lip 2010, 23:38
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97
AreKLodzPl napisał(a):...jakaś łajza mi wyjechała na skrzyżowaniu ...
Jechałbyś skoncentrowany to może ta "łajza" by w Ciebie nie wjechała, jest taka stara zasada na pewno starsza od Ciebie i starsza niż ja " na drodze myśl za siebie i za innych", jak się jeździ z odsuniętym na maksa fotelem i rozwalonym na radiem, że nic nie słychać i jak się ma drogę z pierwszeństwem to się trzeba pchać ... mi na mojej madzi zależy i jadąc nawet z pierwszeństwem uważam na innych uczestników jak bym na nim nie był... taka moja mała aluzja...
powracając do tematu mam tu kolego dość fajnie opisane na jednej stronce dwa silniczki :
...1.8 w latach '92-'94 miał moc 105 KM, dysponował momentem obrotowym 155 Nm przy 4500 obr./min. i pozwalał na w miarę dynamiczne i oszczędne przemieszczanie się (spalał 8,6 l/100 km). Jednak aby poczuć moc, wskazówka obrotomierza musi przekroczyć 3500 obrotów. W roku '95 wprowadzono na rynek zmieniony motor 1.8. Zredukowano moc do 90 KM, zmniejszono też się moment obrotowy do 143 Nm, ale dostępny jest już przy 2500 obrotów. Skutkiem tego kierowca nie musi tak często sięgać do drążka zmiany biegów jak również rzadziej musi zaglądać na stację benzynową, ponieważ średnie spalanie według producenta jest o ponad litr mniejsze niż w mocniejszej jednostce...
dzięki za odpowiedź
BTW – nie jestem typem miłośnika głośnej muzyki w aucie, a tym bardziej na maxa odsuniętego fotela. Jak wiesz mazdami (szczególnie 626 nie jeżdżą łyse dresiki). No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – WARTA mnie rozpieściła i za '92 rocznik wypłaciła 4tysie
BTW – nie jestem typem miłośnika głośnej muzyki w aucie, a tym bardziej na maxa odsuniętego fotela. Jak wiesz mazdami (szczególnie 626 nie jeżdżą łyse dresiki). No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – WARTA mnie rozpieściła i za '92 rocznik wypłaciła 4tysie
- Od: 2 lip 2010, 23:38
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97
AreKLodzPl napisał(a):. No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – WARTA mnie rozpieściła i za '92 rocznik wypłaciła 4tysie
Tylko ? Pzu w 626 94r maske , blotnik , zderzak lampe , kierunek , listwe wycenilo na 3,3tys a MX-6 93r tez PZU podobne uszkodzenia na 4tys. Chyba te roczniki warto leciutko walic.
A wracajac do tematu do podobno 90km lepiej sie jezdzi niz 105km , bylo pare watkow na forum o tym
U mnie były dokładnie te same szkody – auto w pełni jeżdżące, rzeczoznawca wycenił koszt naprawy w ASO na ponad 10tys na oryginalnych nowych częściach a 4tys na używanych. Ponieważ wartość rynkowa wyszła mu za ten model 4250 zrobił szkodę całkowitą (250 odjęli za lekko wgniecione drzwi). Masz rację te roczniki można walić i dobrze zarobić
- Od: 2 lip 2010, 23:38
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 626 1,8GE '92
jest: Mazda 626 1,8GE '97
O ile w innych samochodach czuć braki, o tym w GE 1.8 66kw nie 
Auto jest na prawde zwinne i dynamicznie reaguje na gaz, sam jestem posiadaczem dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę polecić. Jak na benzynę pali na prawdę nie wiele i jest o niebo lepsza przy wyprzedzaniu od silnika 105km.
Ciekawostką jest, że 90 km szybciej przyspiesza do 100km i osiąga większą prędkość maksymalną wg. danych producenta
Auto jest na prawde zwinne i dynamicznie reaguje na gaz, sam jestem posiadaczem dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę polecić. Jak na benzynę pali na prawdę nie wiele i jest o niebo lepsza przy wyprzedzaniu od silnika 105km.
Ciekawostką jest, że 90 km szybciej przyspiesza do 100km i osiąga większą prędkość maksymalną wg. danych producenta
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Też miałem 626 90km i jeździła lepiej niż mondeo 1,8 115km
przy niższym spalaniu mazdy 

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
A czemu nie kupisz 2.0 16V skoro zmieniasz cały samochód ? Pali tyle samo co 1.8 a zawsze trochę mocy i momentu więcej. Najlepszy jest oczywiście 2.5 V6 ale pali więcej od 2.0 i znaleźć w stanie nie agonalnym jest ciężko.. Suma sumarum bez zastanowienia brałbym 2.0 16V..
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
- Od: 23 mar 2009, 14:10
- Posty: 219
- Skąd: Łódzkie
- Auto: Volvo S40
AreKLodzPl, ja w swojej 626 tylko wywaliłem kata , wstawiłem atrapę( chodzi o przegląd), końcowy tłumik przelotowy i z 90u koników zrobiło mi się prawie 100 , tak jak i na benzynce, jak i na gazie
, wykres z hamowni w wątku mojej madzi, bez szukania – temat w moim podpisie
co do szybkości, wyciąga mi jak się bujnie na trasie do 210 km/h
,
jak byś chciał coś bliżej wiedzieć, pisz, moja mazda ogólnie jest dosyc znana, ja też
, więc masz jakąś gwarancje że nie ściemniam 
co do szybkości, wyciąga mi jak się bujnie na trasie do 210 km/h
jak byś chciał coś bliżej wiedzieć, pisz, moja mazda ogólnie jest dosyc znana, ja też
Moja (była)
>>> K l i c k
Pozdrawiam.
ndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...
Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!

Pozdrawiam.

Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Podepnę się
kupiłem właśnie HB z 1997 z tempomatem i klimą (manual) z silnikiem FS 2.0 i mam pytanie:
Do teraz jeżdżę swoim ukochanym, czarnym sedanem 1994 z FP 1.8 105KM i zastanawiam się, czy silnik FS powinien mieć wyższe prędkości przy tych samych obrotach? czy tylko w zakresie gdzie ma wyższy moment czyli powyżej 3500tyś?
sedan 3tys obr na 2 biegu = 50km/h
sedan 3tys obr na 3 biegu = 70km/h
sedan 3tys obr na 4 biegu = 95km/h
sedan 3tys obr na 5 biegu = 120km/h
Teoretycznie tutaj powinny być identyko, ale już przy 4tyś FS z wyższym momentem i pojemnością skokową powinien dać mi 5-20km/h więcej? dobrze myślę?
Aha no i dlatego opisałem wyposażenie, bo zastanawiam się jaki i czy w ogóle wpływ na osiągi ma tempomat i sprężarka (oczywiście nie włączona)
Pozdrawiam klubowiczów i fanów marki.
Do teraz jeżdżę swoim ukochanym, czarnym sedanem 1994 z FP 1.8 105KM i zastanawiam się, czy silnik FS powinien mieć wyższe prędkości przy tych samych obrotach? czy tylko w zakresie gdzie ma wyższy moment czyli powyżej 3500tyś?
sedan 3tys obr na 2 biegu = 50km/h
sedan 3tys obr na 3 biegu = 70km/h
sedan 3tys obr na 4 biegu = 95km/h
sedan 3tys obr na 5 biegu = 120km/h
Teoretycznie tutaj powinny być identyko, ale już przy 4tyś FS z wyższym momentem i pojemnością skokową powinien dać mi 5-20km/h więcej? dobrze myślę?
Aha no i dlatego opisałem wyposażenie, bo zastanawiam się jaki i czy w ogóle wpływ na osiągi ma tempomat i sprężarka (oczywiście nie włączona)
Pozdrawiam klubowiczów i fanów marki.

- Od: 7 wrz 2011, 01:45
- Posty: 109
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
mam 90KM i potwierdzam ze jezeli chodzi o ruszanie to nie ma polotu ale jak sie juz bujnie to niemieckie auta zostaja w tyle a ta maksymalna 180km/h osiągam moim 18letnim egzemplarzem bez problemu
-
Himen83
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6