Alternator i piszczący pasek (626 GE FP)
1, 2
Witam problem jak w temacie. A mianowicie- piszczy mi pasek od alternatora jak sie auto nagrzeje (jak psykne na niego wd40 to na minute ucicha a tak to glosniejszy jest od silnika) nie pomagła wymiana na nowy pasek. czy jest jakis sposób, rozwiazanie zeby obejsc sie bez zakupu innego alternatora??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Sciągnij pasek i sprawdz czy wirnik w alternatorze płynnie i lekko się kręci. W innym aucie łożysko w alternatorze tak mi się zblokowało że staneło całkiem pasek sie rozerwał a dym zpod maski leciał jak by sie silnik palił
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Vlad24 napisał(a):jak będzie swobodnie się obracał wirnik, tzn ze jest przeciążony np zwarciem w instalacji lub uzwojeniach alternatora.
Z jakiej racji?? Alternator powinien chodzic gładko bez zacięc i szumów. Sprawdz kolego też luzy poprzeczne wirnika łapiąc za kółko pasowe i ruszając na boki.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
Napisałeś
Jeżeli jest sprawny powinien lekko się kręcic.
Vlad24 napisał(a):jak będzie swobodnie się obracał wirnik, tzn ze jest przeciążony np zwarciem w instalacji lub uzwojeniach alternatora.
Jeżeli jest sprawny powinien lekko się kręcic.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
może się lekko kręcić ręką ale jak ma padnięte łożyska przy naciągniętym pasku może się blokować i stąd ten problem moja propozycja wyjmij alternator zobacz co z nim i ewentualnie zregeneruj lub kup nowy możesz też podjechać np do firmy bendiks jest w okolicach giełdy na załężu tam ci sprawdzą ewentualnie wymienią na sprawny chyba że sam się pobawisz w naprawę co na pewno będzie duuuuużo tańsze
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Jeżeli jest jakikolwiek luz wyczuje się go ręką po zdjęciu paska szarpiąc za kółko.
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
no oczywiście że tak ;–)
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
alternator chodzi lekko nie ma szumow i luzow pasek naciagniety.... chyba szajba ma wyślizgane rowki i to jest powod ale nie wiem jak to sprawdzic.... jak pisalem troszke wd40 na pasek (nie na łozysko) i wszystko ucicha
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Psikając robi się poślizg i dlatego nie piszczy
- Od: 8 lut 2010, 17:21
- Posty: 197
to co na to poradzic??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Ania69 napisał(a):Naciagnij mocniej pasek ,przerabialem to niedawno wydawalo sie ze pasek jest naciagniety a co dzien rano piszczal ,naciagnalem mocniej i problem znikl
Mam u siebie to samo tylko ze u mnie dodatkowo pasek jest lekko upackany od oleju z silnika (dluga historia) czeka mnie wymiana
Moja Mazda: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=53356
[URL=http://chomikuj.pl/?page=218050][IMG]http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif[/IMG][/URL]
[URL=http://chomikuj.pl/?page=218050][IMG]http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif[/IMG][/URL]
- Od: 24 kwi 2008, 12:31
- Posty: 14
- Skąd: Sosnowiec
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6