Witam.
Będąc w weekend w Beskidzie Żywieckim podczas jazdy zatrzymała sie szyba po mojej stronie (kierowcy)
Niedziela zero mechaników.
Po jakiejs godzinie opuscila sie do kona i koniec, zero reakcji.
Zdjąłem boczek i stwierdzilem ze: linka jest cała przełączając przełącznik gora dół cos cyka ale silnik nie kręci.
Przez moment zabezpieczyłem otwór w drzwiach folią ale jak przestało padac dokończyłem dzieło.
Odkręciłem szybę i ...
... podstawiłem listewki.
Myślałem ze jak odkręcę szybę to podnośnik podzie do góry no ale nic.
Tylko cykanie jak włączam przełącznik.
Czy ktos może wie jak sprawdzić czy to silnik czy moze przełącznik?
A może jeszcze coś innego to moze być??
Pozdrawiam.
Darek dcc69
Zatrzymana szyba elektryczna.
Strona 1 z 1
dcc69 napisał(a):Ale rozumiem ze trzeba wyjąć prowadnice razem z silnikiem i wtedy podłączyć?
Aaj, źle przeczytałem, myślałem, że go już wyjąłeś...
Można by ewentualnie z innego boczku wyjąć sam przycisk, ale nie jestem pewny, czy gniazdka są takie same, bo przecież w drzwiach kierowcy masz ten duży panel x4 do otwierania szyb, a w reszcie pojedyncze...
Kurcze, nie pomogę chyba ;(
f*ck
Tutaj topik z dawnych lat na temat.
Sie zacytuje:
"Tez mialem problem z przyciskami w mej Mazdzie. Padl mi od szyby kierowcy, opuszczal i nie podnosil (dlaczego mi sie to akurat przydazylo w czasie deszczu...? ysz)
Jak zobaczylem na allegro ten przelacznik w cenie 250PLN to sie lekko przerazilem smutny
Dlugo sie nie zastanawiajac, rozebralem boczek i zamienilem kable miejscami, tak zeby przycisk od szyby pasazera sterowal szyba kierowcy i wszystko gralo. No ale niestety nie na dlugo. Kiedy padl i drugi przycisk, wykrecilem panel sterowania z drzwi i szybkim krokiem udalem sie do domu. Sterownik zostal rozebrany na czesci pierwsze, okazalo sie ze wszystkie (4) styki sie przypalily, pokryly czarnym nalotem i prad niebardzo mial checi przez to plynac oczko W ruch poszla miniszlifierka, styki oczyszczone, zlozylem i dziala!
Ciezko to cholerstwo rozebrac, trzeba sie nagimnastykowac lutownica. Cale szczescie ze te guziczki sa odporne na wysoka temperature... "
Rozbierz boczek, znajdz wtyczke kolo silnika, przyloz plus i minus do stykow i zaobserwuj czy dziala, jesli tak – silnik sprawny
Nastepnie, sprawdzilbym ten wlacznik, zamiast silnika podlacz miernik i naciskajac przyciski sprawdz czy pojawia sie odpowiednie napiecie, ale uwaga, moze sie pojawiac na zmiane +12 i -12 lecz przez przypalone styki moze byc za maly prad i silnik nie bedzie w stanie zakrecic.
Kolejna sprawa to zlacza na kablach, we wtyczce. Tez lubia sie przypalac i nie stykac, ja mam zamiar na dniach wymienic ta wtyczke na 2x Molex z PC bo czasami mi cos tam nie laczy.
Sie zacytuje:
"Tez mialem problem z przyciskami w mej Mazdzie. Padl mi od szyby kierowcy, opuszczal i nie podnosil (dlaczego mi sie to akurat przydazylo w czasie deszczu...? ysz)
Jak zobaczylem na allegro ten przelacznik w cenie 250PLN to sie lekko przerazilem smutny
Dlugo sie nie zastanawiajac, rozebralem boczek i zamienilem kable miejscami, tak zeby przycisk od szyby pasazera sterowal szyba kierowcy i wszystko gralo. No ale niestety nie na dlugo. Kiedy padl i drugi przycisk, wykrecilem panel sterowania z drzwi i szybkim krokiem udalem sie do domu. Sterownik zostal rozebrany na czesci pierwsze, okazalo sie ze wszystkie (4) styki sie przypalily, pokryly czarnym nalotem i prad niebardzo mial checi przez to plynac oczko W ruch poszla miniszlifierka, styki oczyszczone, zlozylem i dziala!
Ciezko to cholerstwo rozebrac, trzeba sie nagimnastykowac lutownica. Cale szczescie ze te guziczki sa odporne na wysoka temperature... "
Rozbierz boczek, znajdz wtyczke kolo silnika, przyloz plus i minus do stykow i zaobserwuj czy dziala, jesli tak – silnik sprawny
Nastepnie, sprawdzilbym ten wlacznik, zamiast silnika podlacz miernik i naciskajac przyciski sprawdz czy pojawia sie odpowiednie napiecie, ale uwaga, moze sie pojawiac na zmiane +12 i -12 lecz przez przypalone styki moze byc za maly prad i silnik nie bedzie w stanie zakrecic.
Kolejna sprawa to zlacza na kablach, we wtyczce. Tez lubia sie przypalac i nie stykac, ja mam zamiar na dniach wymienic ta wtyczke na 2x Molex z PC bo czasami mi cos tam nie laczy.

U mnie szlag trafił zębatki jakieś...szyba opuszcza się do połowy, zatrzymuje się, potem lekko pchniętą idzie znów w dół do końca..do góry to samom idzie do połowy,potem pociągnąc i idzie do końca:/ gościu mi powiedział za cały siłownik 350 pln 
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Mam podobny problem. Szyba od kierowcy, po naciśnięciu przycisku opuszcza się w dół prawidłowo, ale kiedy próbuje ją podnieść to stoi w miejscu a słychać tylko dźwięk pracującego silniczka. Jaka może być tego przyczyna?
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
opuszcza się bo na szybę działa prawo ciążenia, wtedy silniczek nie potrzebuję większej mocy niż przy podnoszeniu.
A jak ktoś naciska guzik w górę, a ty ręcznie podnosisz szybę to wtedy jest OK?
A jak ktoś naciska guzik w górę, a ty ręcznie podnosisz szybę to wtedy jest OK?
zgadza się. Naciskam przycisk, silniczek brzęczy tak jak przy opuszczaniu ale ręka muszę podnosić szybę.
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6