Elektryczne szyby GE – problemy, pytania, awarie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dirtracer » 21 mar 2012, 21:21

żeby tylko to nie była przed wczesna radość,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez MYSH » 14 sie 2012, 15:57

Witam,
Niedawno, wsiadając do auta zauważyłem, że nie działają mi elektryczne szyby. dziwne jest to że kilka godzin wcześniej normalnie funkcjonowały.
Co mogło się stać? Bezpieczniki wszystkie są ok na moje oko.
Dzięki z góry za pomoc
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 11:13
Posty: 18 (3/0)
Skąd: LUBLIN
Auto: 323f, 2001r

Postprzez noxes » 15 sie 2012, 18:20

no to jak są bezpieczniki ok to sprawdź czy dochodzi prąd do przełącznika w drzwiach kierowcy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez _Ciachacz626_ » 1 paź 2012, 06:34

mazda 626 ge hatchabck 93r. elektryczne szyby x4
bardzo potrzebuje pomocy z tylna szyba z prawej strony.
zbliza sie okres jesiennych deszczy i zimna a ja nie moge zamknac szyby <płacze>
no cholera masakra :|
opuscilem swszystkie szyby na noc w garazu a na drugi dzien trzy szyby dzialaly a ta o ktorej pisze nie.

zdjalem boczek. sygnaly z kostki na podnoszenie i opuszczenie przychodza. wydaje mi sie ze silniczek padl. bo podajac mu bezposrednio napiecie nawet nie buczy.
TYLKO JAK TERAZ PODNIESC SZYBE DO GORY!? <głaszcze>

probowalem ciagnac za szybe z calych sily to ani drgnie, szyby odkrecic sie nie da i wyjac mechanizmu calego bo przy polozeniu minimalnym szyby sruby sa zakryte a podniesc sie jej nie da.

PROSZE jak ktos cos wie czy ma jakies pomysly to dawac. sprawa jest pilna, sami wiecie jaka sie zbliza pogoda a i samochodu nigdzie zostawic nie moge.

moze jest jakies awaryjne podnoszeni, wyjecie itp. przeciez silniczek moze sie zawsze spalic i co wtedy!? wybijanie szyby i kupywanie nowej to troche masakra...
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD

czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy

MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:36
Posty: 24
Skąd: Toruń
Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK

Postprzez dyszel » 1 paź 2012, 08:25

Raczej wątpliwa sprawa że silniczek padł tak nagle nie dając wcześniej objawów. U mnie czasem nie działał wyłącznik w drzwiach ale wtedy dało się z pozycji kierowcy podnieść. Pomagało rozebranie wyłącznika i wyczyszczenie styków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez szumki44 » 1 paź 2012, 10:01

Na gg chcialem ci manuala wyslac :) no ok demontujesz wszystko co sie da szybe manualnie ciagneisz do gory po odkreceniu silniczka elektrycznego. inaczej nie da rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez _Ciachacz626_ » 1 paź 2012, 10:31

silniczek napewno nie dziala bo na krotko podlaczony nic nie reaguje i wogole ma chyba zwarcie. a problem w tym ze szyba jest opuszczona i nie idzie

szumki44 a mozesz mi wyslac na poczte: karol626@vip.onet.pl
bo ja wogole cale wsporniki na ktorych jest silniczek i prowadnice odkrecilem od drzwi i jak ciagnalem za sama szybe do gory to szla razem z tym calym ustrojstwem do gory a jak ona bylo do drzwi przykrecone to ciagnac za szybe do gory z calej sily nic nie chciala drgnac. taki objaw na moje jakby silniczek sie rozp... i sie zblokowal ze wogole nie mozna szyby nawet ruszyc.
kwestia tylko czy idzie jakos ja teraz podniesc badz wydobyc cale to dziadostwo skoro sruby od mocowania samej szyby sa w tej pozycji zasloniete przez silniczek a calego ustrojstwa nie da sie chyba wyciagnac bez wyjecia (badz wybicia) szyby.
czyzby japonce nie wzieli pod uwage takiej sytuacji!? i jedyne wyjscie to bicie szyby zeby wyjac teraz to ustrojstwo!?
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD

czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy

MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:36
Posty: 24
Skąd: Toruń
Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK

Postprzez noxes » 1 paź 2012, 10:32

Odkręcasz szybę(dwie sruby) podnosisz do góry i podpierasz kołkiem ot i wszystko. A co masz popsute, hmm skoro podałeś napięcie do silniczka a on nawet nie zabuczy to prawdopodobnie się uszkodził. jbc to ja mam
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez _Ciachacz626_ » 1 paź 2012, 11:08

ale wlasnie problem w tym ze tych srub nie odkrece!! :( tzn prawa srube od samej szyby odkrece ale tej z lewej strony wlasnie nie :| a dlaczego? bo przeciez jesli szyba jest wbpozycji opuszczonej na maksa to ta lewa czesc szyby z ta sruba lewa chowa sie ca tym calym silniczkiem i ni jak jej nie odkrece przeciez a recznie tej szyby do gory nie dam rady podniesc zeby odslonic tej szyby <płacze> moze to pierwsza taka sytuacja zeby w tej pozycji szyba sie zblokowala czy silniczek rozwalil i nikt rowiazania na to nie wymyslil...
hmmmm co to teraz z takim fantem zrobic :|
Smierc milionów ludzi to statystyka..
Awaria jednej mazduni- tragedia.!xD

czarny to nie kolor. czarny to sila. hyhyhy

MOJA MAZDA: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=137700&p=2328164#p2328164
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 15:36
Posty: 24
Skąd: Toruń
Auto: MAzDa 626 GE Hb 2.0 16v BlAcK

Postprzez y » 1 paź 2012, 13:10

Podłącz silnik do prądu i pukaj w niego czymś, może się tylko szczotki podwiesiły.
Jeżeli nie masz omomierza/amperomierza żeby sprawdzić czy jest zwarcie na silniku. Podłącz go przez żarówkę samochodową włączając ją w obwód szeregowo na jednym z kabli zasilających. Jeżeli zaświeci się pełną mocą, to znaczy że masz zwarcie. Mam nadzieje że wiesz jak się steruję kierunkiem i nie próbowałeś tylko opuszczać szyby? :)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Peedro » 21 kwi 2013, 12:53

Odgrzeję temat.

Zakupiłem zestaw ele szyb z cronosa razem z wiązkami. Wczoraj wziąłem się za montaż od strony kierowcy. Oczywiście wszystko robie na opak zawsze, więc najpierw zamontowałem mechanizm z tyłu, a dopiero potem zabrałem się za przód. Od razu pierwsze co rzuciło mi się w oczy to różnica w wiązce drzwi przednich, tj. inne wtyczki chociażby do lampki i do siłownika od zamka (nie wiem czy to są różnice EU – US, czy też może rocznikowo, moja GE jak widać pod nickiem z 95 roku). W związku z różnicami już miałem się brać za rozbebeszanie wiązki z Cronosa i przełożenie tylko kawałka wiązki odpowiedzialnego za ele szybki, ale w porę wpadłem na pomysł, żeby podpiąć wiązkę z Cronosa i sprawdzić czy działa. Po podpięciu wiązki z Cronosa i centralki od kierowcy sytuacja wygląda następująco – po podpięciu silniczka i próbowaniu odpowiednim przyciskiem podnoszenia i opuszczania brak reakcji silniczka, tylko bzyczy w środku tej centralki. Tylny podnośnik/silniczek brak jakiejkolwiek reakcji na przełącznik od kierowcy i na przełącznik w drzwiach. Wszystkie podnośniki na krótko sprawdzałem i wszystkie są sprawne, tylko albo nie gra z tą centralką, albo całkiem z instalacją.
Pytanie, za co się na sam początek złapać, od czego zacząć sprawdzanie – nie jestem elektronikiem i każda podpowiedź jest mile widziana. Wydaje mi się że w drzwiach od kierowcy prąd dochodzi do tej centralki z przyciskami, bo burczy/bzyczy przy manewrowaniu przyciskiem od szyby kierowcy. Nie wiem czy mam pociągnięte wiązki do tylnych drzwi, ale podobno GE z klimą ma wszystkie wiązki kompletne i tak też myślałem montując, że będzie plug&play, znaczy wkładam wiązki drzwi z Cronosa, podnośniki szyb i ma działać... a tu niestety są problemy. Jakieś sugestie? Pewnie napisane mało czytelnie, ale chciałem jak najlepiej zobrazować obecną sytuację.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2012, 23:12
Posty: 20
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 626GE/ 1,8 90PS/ 95 rok.

Postprzez megaboban » 10 lip 2013, 18:43

Witam,
OD Dłuższego czasu mam problem z elektrycznymi szybami w mx6 2.0 1993r. Początkowo był problem z zamknięciem szyby pasażera z konsolety kierowcy, potem w ogóle był problem z zamykaniem i otwieraniem tej szyby. Czasami obydwóch szyb nie dało się otwierać lub zamykać lecz po czasie przechodziło. Teraz zrypało się na dobre i dzisiaj musiałem zostawić samochód z otwartą szybą. Gdzie mogę szukać przyczyny? W przełącznikach raczej nie, zwykle jak nie działało na szybie pasażera to z obydwóch konsolet. Gdzie są kostki połączeniowe? Jakie kolory kabli i Gdzie szukać przyczyny?
Pomożecie?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 20:09
Posty: 16
Auto: MX6 2.0 LPG

Postprzez VPM » 10 lip 2013, 20:43

a masz główny wyłącznik szyb moze tam cos sie stało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez kamilspider » 10 lip 2013, 21:20

Przyczyny na początku szukaj w bezpieczniku i przełącznikach.
Przełączniki u siebie w przeciągu 2,5 roku czyściłem jakieś 3-4x!!
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez megaboban » 10 lip 2013, 21:49

Witam,
A gdzie jest główny wyłącznik szyb?
Bezpiecznik wyciągałem i wkładałem nic nie pomogło.(power wind)
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 20:09
Posty: 16
Auto: MX6 2.0 LPG

Postprzez MX6-CZARNY » 10 lip 2013, 22:20

Przełącznik, a nie wyłącznik.

Na tapicerce w drzwiach kierowcy, to ten co steruje wszystkimi szybami elektrycznymi w aucie.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Bounty » 10 lip 2013, 23:07

Mi sie kiedys jakiś kawałek plastiku skruszył w przełączniku i nie stykało coś tam...

A nie jest też tak, że jak się przycisk dłużej przytrzyma to się programuje szybe czy coś takiego bo miałem też tak, któregoś razu bo za długo wciskałem przycisk i się zamknąć nie chciało w ogóle i dopiero mi ktoś powiedział, ze cos takiego jest czy jakos tak :)
byc moze sie myle ;d
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez kamilspider » 10 lip 2013, 23:10

To chyba nie w MX6 ;)
Dlatego często są problemy z szybami/przełącznikami bo ten układ nie ma przekaźników i cała moc idzie przez przełącznik, którego styki szybko się okopcają i przestają przewodzić.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Bartosz_ » 11 lip 2013, 03:37

Obstawiam przełącznik szyb. Też już kilkakrotnie miałem z nim problemy.
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez megaboban » 11 lip 2013, 23:18

Mieliście racje, wina w przełacznikach.
Dzięki!
Początkujący
 
Od: 12 maja 2013, 20:09
Posty: 16
Auto: MX6 2.0 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6