Wszystkie kontrolki świecą ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez shogun_zag » 10 wrz 2006, 19:16

Witam
Jako, że mechanicznie bezpoblemowo daje sobie radę, tak elektryk ze mnie kiepściutki.
Ale do rzeczy. Kilkakrotnie przytrafiło mi się wjechać w spora kałużę i ... pasek alternatora zaczynał piszczeć i wszystkie możliwe kontroli sie zapalały, a dosłownie po paru sekundach, po zejściu z obrotami silnika na wolen obroty wszystko wracało do normy ... pasek przestawał piszczeć, kontrolki gasły.
Raz przytrafiło sie, że lekko żażyły, lecz na nastepny dzień wszystko wróciło do normy.
W miniony piatek miała miejsce podobna sytuacja, z tym, że pasek nie piszczał, bo jakieś 1,5 tys. w tył był wymieniany razem z rozrządem, ale kontrolki zasieciły sie. Nie przejałem sie tym zbytnio, uważając jak to miało miejsce poprzednio ... samo przyszło, samo pójdzie. A tu kicha :| Przyszło i nie chce odejść. Od tego czasu przejechałem prawie 500 km, silnik i cała jego komora suchutka, a kontrolki świeca dalej. Konkretnie po uruchomieniu slnika nie gaśnie:
– ładowanie
– spalona żarówka
– chłodnica
– woda w filtrze paliwa ... czy jakoś tak ;)
– pasek rozrzadu
Olej, drzwi, pasy bezpieczeństwa gasną. Wszystkie funkcje działają. Zauważyłem, że przy ok. 3-3,2 tys. obrotów kontrolki j/w lekko zażą, albo całkowicie gasną. Raz nawet przy ok. 2 tys obr/min zgasły <jupi>
Dodam jeszcze, ze wszystkie bezpieczniki ... te obok lewej nogi kierowcy i te pod maska są OK

Czy ktoś mógłby mi cos doradzic w sprawie, tzn ... czy mogę liczyć, że "coś tam" zdrowo przylało, wyschnie i samo pójdzie, czy gnać do jakiegoś elektryka do wymiany regulatora czy diód w altrnatorze?


Czy ktos z Was przechodził juz przez cos podobnego?
Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2006, 11:18
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Comprex '96

Postprzez tadziol » 10 wrz 2006, 20:02

to może być końcówka szczotek alternatora,natomiast swiecenie aż tylu kontrolek naraz jest normalne
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez shogun_zag » 10 wrz 2006, 21:34

OK, dzięki. Jutro jeszcze zobaczę, czy "toto" obeschło, czy to coś poważniejszego. Jeśli nie ... warsztat <płacze>
Rozumię, że jeśli sie coś dzieje z ładowaniem, to świecą wszystkie kontrolki? <wow> Czy te typy tak mają?
Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2006, 11:18
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Comprex '96

Postprzez Puhcio » 10 wrz 2006, 21:39

tadziol jest najlepszym elektrykim/elektronikiem Mazd w naszym regionie, wiec jakby co to do Niego ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez shogun_zag » 11 wrz 2006, 09:01

Dzięki piękne Panowie za zainteresowanie tematem. Sprawa się wyjasniła sama ... jadąc dziś do pracy przytrzymałem silnik na 4 tys. obrotów, wszystko zgasło ... i juz tak zostało <jupi>

A Kolegę Tadziola chyba już odwiedzałem i o ile jeździł 3-4 lata temu Mercedesem, to znaczy, że to ON. Jeśli tak, pozostaje mi jedynie potwierdzić jego mistrzowski kunszt :)
Jeśli nie, znaczy się, że mamy dwóch mistrzów elektryków od Mazd w Katowicach ;)
Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2006, 11:18
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Comprex '96

Postprzez Globy » 11 wrz 2006, 12:28

...a ogolnie problem pochodzi wlasnie od ladowania i alternatora.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez navroth » 11 wrz 2006, 22:25

No i Comprex git maszyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez shogun_zag » 20 lip 2007, 19:36

Troszkę czasu minęło, kontrolki zapalały sie i gasły, aż w końcu jak się zapaliły, to już nie zgasły.
Pojechałem do mojego "mistrza" przedstawiłem sytuację a on zapytał ... jaki przebieg?
Odpowiadam 180 tys.
A on ... a szczotki kiedyś w niej wymieniałeś
No nie
No to szczotek nie ma w alternatorze <glupek2>
I tak też było, były tak krótkie, że zawiasiły się na przewodach <lol>
Totalnie zapomniałem, że w tych autach oprócz oleju, filtrów i klocków robi się jeszcze cokolwiek z wyjątkiem tankowania <faja>
Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2006, 11:18
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE Comprex '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6