mazda 626 – sterowanie zamka centralnego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wisnia_pw » 1 maja 2011, 12:33

Witam
Mam następujący problem. Kupiłem sterownik zamka centralnego na allegro http://allegro.pl/sterownik-bx10-zamka-metal-klapa-migacze-promocja-i1557424190.html. Po przeczytaniu postu na forum udało mi się zlokalizować kostkę do sterowania zamka. Problem polega na tym, że nie wiem który kabelek do czego służy. Sprawdziłem miernikiem – szary z czarnym paskiem i niebieski z czerwonym mają 12v (zapewne któryś jest do otwierania a któryś do zamykania) – jeśli ktoś by wiedział dokładnie który kabelek jest do czego był bym wdzięczny za podpowiedź.

link do obrazka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/57e5bfbf47b9bac9.html

tutaj schemat sterowania zamkiem kupionego na allegro: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f1f41a74e807f08a.html

oraz schemat kostki którą wcześniej podałem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3ca2e758d0d899f8.html

Jak by ktoś pomógł mi to połączyć tak żeby działało.
Z góry dzięki za wszelką pomoc
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2011, 08:02
Posty: 9
Skąd: Włocławek/Poznań
Auto: Mazda 626, V, 97', 1,8b+g, 90km

Postprzez Krzychu_W » 2 maja 2011, 20:00

CENTRALKA ----------------->>>>>>> AUTO
żółty, żółto-czarny, czarny --->>> czarny z szarymi plamkami
brązowy --->>> kierunkowskazy (przewody pod kolumną kierownicy – muszę poszukać na forum które to są, bo nie chce mi się demontować całego dołu żeby zerknąć)
czerwony --->>> niebieski z czerwonym paskiem
biały + opornik 1kOhm i biały z czarnym paskiem --->>> szary z czarnym paskiem
czerwony z czarnym paskiem --->>> minus siłownika otwierania klapy bagażnika.

Dodatkowo żeby działał siłownik otwierania klapy bagażnika, trzeba do niego podłączyć stały plus do tego siłownika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Crazy_Joe » 8 maja 2011, 20:00

Krzychu_W napisał(a):CENTRALKA ----------------->>>>>>> AUTO
żółty, żółto-czarny, czarny --->>> czarny z szarymi plamkami
brązowy --->>> kierunkowskazy (przewody pod kolumną kierownicy – muszę poszukać na forum które to są, bo nie chce mi się demontować całego dołu żeby zerknąć)
czerwony --->>> niebieski z czerwonym paskiem
biały + opornik 1kOhm i biały z czarnym paskiem --->>> szary z czarnym paskiem
czerwony z czarnym paskiem --->>> minus siłownika otwierania klapy bagażnika.

Dodatkowo żeby działał siłownik otwierania klapy bagażnika, trzeba do niego podłączyć stały plus do tego siłownika.


Witam,
Pomogłeś jednemu koledze w instalacji centralki zamka centralnego i chciałbym zapytać czy i mi mógłbyś udzielić jakiejś pomocy od A do Z. tzn gdzie znajdę centralkę w GW, i czy mam sie swoją podpiąć pod tamtą czy tamtą wypiąć i podłączyć swoją...

Poniżej schemat centralki jaką zakupiłem:
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... 35205.jpg/

Dziękuję za pomoć
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 18:53
Posty: 39
Skąd: N. B.
Auto: Mazda 626 '99 STV
1,8 – biedne 90KM

Postprzez wisnia_pw » 15 paź 2011, 16:53

Dopiero teraz zebrałem się do podłączenia centralki. Skorzystałem z porady Krzycha_W, wszytko działa jak należy, jedynie brakuje instrukcji podłączenia kierunkowskazów.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2011, 08:02
Posty: 9
Skąd: Włocławek/Poznań
Auto: Mazda 626, V, 97', 1,8b+g, 90km

Postprzez Krzychu_W » 16 paź 2011, 11:49

TUTAJ jest opis jak podłączyć kierunkowskazy

Sam z niego korzystałem i wszystko gra i buczy <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez wisnia_pw » 19 paź 2011, 19:48

Dziś zakupiłem wszystkie elementy i podłączyłem według tego schematu. Tak jak napisałeś, wszystko gra i buczy ... dodatkowo nawet świeci xD. Jedyna różnica to taka, że kupiłem diody prostownicze 6A a nie 4 ... tak doradził sprzedawca twierdząc, że mniej będą się grzały (inna sprawa że 4A akurat nie miał xD).

Pozdrawiam i dzięki za dobrą radę :)
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2011, 08:02
Posty: 9
Skąd: Włocławek/Poznań
Auto: Mazda 626, V, 97', 1,8b+g, 90km

Postprzez Kuba_626_GE » 5 maja 2012, 15:48

Witam! Dołączam się do tematu, mam sterownik Carprotect BX30 z allegro (schemat podłączenia taki sam jak u kolegi wisnia_pw w pierwszym poście tego tematu), chce go zamontować w 626GE, z forum dowiedziałem się że wszystko co potrzebuje znajduje się z prawej strony w słupku ( w nogach pasażera) a podłączenie do kierunkowskazów trzeba zrobic w kolumnie kierownicy dodając diody. Pytanie czy nie można podłączyć się do awaryjnych(słyszałem o tym rożne wersje)? Czy trzeba otwieranie i zamykanie podłączać do tego samego kabelka dodając opornik 1kOhm czy można podłączyć osobno otwieranie a osobno zamykanie pomijając kombinowanie z opornikiem? jeśli jednak nie da sie tego podłączyć osobno czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak laikowi w jaki sposób i w jakiej kolejności podłączyć kierunkowskazy z diodami i opornik do otw/zam? i czy muszę się bawić w lutowanie czy mogę wszystko podłączyć na np. złączki Wago?
Kuba_626_GE
 

Postprzez Krzychu_W » 6 maja 2012, 20:14

Kuba_626_GE napisał(a):czy nie można podłączyć się do awaryjnych(słyszałem o tym rożne wersje)?

Ja próbowałem podłączyć się pod przełącznik od awaryjne ale mi nie wyszło. Doszedłem do wniosku, że prościej i łatwiej będzie mimo wszystko podpiąć się bezpośrednio pod kierunkowskazy pod kolumną kierownicy.

Kuba_626_GE napisał(a):Czy trzeba otwieranie i zamykanie podłączać do tego samego kabelka dodając opornik 1kOhm czy można podłączyć osobno otwieranie a osobno zamykanie pomijając kombinowanie z opornikiem?

Trzeba podłączyć przez opornik. A dlatego, ponieważ sygnał otwierania i zamykania jest podawany na jednym przewodzie. Różne są tylko napięcia. I po tym siłowniki rozpoznają czy mają się zamknąć czy otworzyć. Tego niestety nie da się przeskoczyć.

Kuba_626_GE napisał(a):Jeśli jednak nie da sie tego podłączyć osobno czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak laikowi w jaki sposób i w jakiej kolejności podłączyć kierunkowskazy z diodami i opornik do otw/zam?

Jak podłączyć przewody do otw/zam masz w mojej rozpisce wyżej. Nie wiem czego w niej nie rozumiesz. Do białego przewodu z przyklejasz opornik (obojętnie jak). Za opornikiem też wstaw kawałek przewodu (będzie później łatwiej). I przewód biały (za opornikiem) łączysz z przewodem białym z czarnym paskiem i taką kombinację podpinasz do przewodu szarego z czarnym paskiem w samochodzie.
Co do kierunkowskazów to wszystko jest napisane TUTAJ. Prościej się nie da tego wyjaśnić. Jeśli choć trochę nie orientujesz się w podstawach elektroniki, to nie rób nic sam, bo więcej możesz zaszkodzić niż pomóc.

Kuba_626_GE napisał(a):czy muszę się bawić w lutowanie czy mogę wszystko podłączyć na np. złączki Wago?

Tak, pobaw się lepiej w lutowanie. Jest to po prostu najpewniejszy sposób połączenie. Potem jeszcze na połączenie koszulka termokurczliwa i będzie na wieki. Poza tym nie wyobrażam sobie podłączenia opornika albo diody poprzez złączkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Baku86 » 13 paź 2012, 16:57

wiecie moze o co chodzi bo podlaczylem wszystko tak jak podal krzychu_w i wszystko dziala jak sa otwarte drzwi. jak sie je zamknie to po nacisnieciu na pilocie zamykania nic sie nie dzieje...
prosze o szybka podpowiedz bo mam wszystko rozgrzebane...
nikt nie doradzil ale znalazlem... podam blad jakby ktos kiedys montowal to moze mu sie przyda...
krzychu_w napisal: żółty, żółto-czarny, czarny --->>> czarny z szarymi plamkami a ja podlaczylem przwod z kostki "C" a powinien byc "F" i wszystko gra ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6