Dźwięk zamykanych drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Hugo » 6 kwi 2009, 23:39

Dążąc do perfekcji w moim aucie wkraczam w kolejny etap ;) . Mianowicie chodzi o dźwięk zamykanych drzwi. Kiedyś natknąłem się na test używanej GE i jednym z większych plusów auta był głuchy i bardzo przyjemny dla ucha dźwięk podczas zamykania drzwi. U mnie jest zupełnie inaczej. Podczas zamykania słychać trzask, a na jednych z tylnych drzwi słychać nawet jakby drgania połaci blachy na drzwiach. Wczoraj wpadłem na genialny pomysł i podczas zamykania drzwi uniosłem klamkę do góry. I...dźwięk był rewelacyjny. Głuche łupnięcie i nic więcej. Identyczny odgłos na wszystkich drzwiach, zarówno od zewnątrz, jak i po odchyleniu wewnętrznej klamki podczas zamykania drzwi. Jak łatwo się domyślić nieprzyjemny dźwięk powoduje zamykający się zamek. I teraz pytanie: czy ktoś z Was robił coś w tym temacie? Pewnie nie, ale myślę, że jest to kwestia smarowania zamków. Czy ktoś z Was demontował zamki w GE lub je smarował? Jakie jest dojście? Trzeba je wymontować żeby je nasmarować? Czym nasmarować, myślę, że wodo i kurzoodporna pasta miedziowa będzie dobra, a moze jakiś inny smar bądź pasta? Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Loczek » 6 kwi 2009, 23:46

Wymontowac to pikus.

Ale hmmm czy to bedzie tylko przesmarowanie.

Z innych tematów to musisz ogarnac drzwi matami, podokrecac wszystkie srubki, zabezpieczyc ciegna od zamków tak zeby ni estukały gdzies o blache, i dopiero sie bawic w jakis dupiaty zamek :)

dwa razy sruba krzyzak malborski i zamek wykrecony z tego co pamietam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Hugo » 6 kwi 2009, 23:51

Loczek napisał(a):krzyzak malborski
Jezu co to jest?
Loczek napisał(a):Z innych tematów to musisz ogarnac drzwi matami
Napewno dużo by dały, ale nie chcę dodatkowo obciążać auta (a maty lekkie nie są), a poza tym dźwięk ewidentnie powodują zamki.
Loczek napisał(a):podokrecac wszystkie srubki, zabezpieczyc ciegna od zamków tak zeby ni estukały gdzies o blache
Sprawdzę najpierw na przednich drzwiach, bo dzisiaj miałem zdejmować tapicerkę i wieźć do obszycia, ale jakoś nie miałem natchnienia dlatego zdemontuję ją jutro i zajrzę tam.

Przy okazji jakie macie wrażenia odsłuchowe podczas zamykania drzwi w swoich 626 GE, mx-6 i Xedosach 6?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Mev » 6 kwi 2009, 23:56

Hugo napisał(a):Xedosach 6?

Nie jest źle, ale generalnie szału nie ma...

Polecam kiedyś jak będziesz miał okazję zobaczyć jak zamykają się drzwi w Alfie Romeo 166 – nadal – po prawie roku używania nie mogę wyjść z podziwu...

Głośność porównywalna do zamykanych drzwi od lodówki... :D
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Hugo » 7 kwi 2009, 00:00

Mev napisał(a):Polecam kiedyś jak będziesz miał okazję zobaczyć jak zamykają się drzwi w Alfie Romeo 166
To jakby trochę nowsze auto i generalnie zauważyłem dawno, że drzwi we włoskim sprzecie zamykają się "przyjemnie".
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Speed » 7 kwi 2009, 05:48

a moze pomoze regulacja zamka ? chodzi o ten element na słupku
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Hugo » 7 kwi 2009, 08:12

speedone napisał(a):a moze pomoze regulacja zamka ? chodzi o ten element na słupku
Regulowałem go góra-dół w drzwiach kierowcy. Niewiele dało.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Speed » 7 kwi 2009, 08:30

Hugo napisał(a):
speedone napisał(a):a moze pomoze regulacja zamka ? chodzi o ten element na słupku
Regulowałem go góra-dół w drzwiach kierowcy. Niewiele dało.


to moze przod tyl ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Loczek » 7 kwi 2009, 10:36

Ja w ten weekend- tak wiem swieta – bede wygluszal drzwi i przy okajzi zrobie wszystkie ine elementy ktore napisałem wyzej. Takze napisze jakie wrazenia, a do dam ze u mnie to jest tak jakbym wrota od stodoły zamykal usrusem.

Troche problem rozwiazany.
U pasazera miałem taki temat ze przy zamykaniu trzebabylo to zrobic zdecydowanie mocniej niz u kierowcy.

Powod byl taki ze ten element chytajacy drzwi na slupku byl za nisko wkrecony :)

Podnioslem go ile sie dało i teraz z zdecydowanie wieksza latwoscia drzwi wskakuja na swoje miejsce wystraczy je leciutko i niezaszybko prowadzic i fajnie sie zamykaja :)

Ale i tak wygłuszam drzwi wiec mysle ze efekt bedzie jeszcze lepszy :)
Ale to wiesci i fotki po weekendzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Hugo » 7 kwi 2009, 14:30

Loczek napisał(a):u mnie to jest tak jakbym wrota od stodoły zamykal usrusem.
hahaha
Loczek napisał(a):U pasazera miałem taki temat ze przy zamykaniu trzebabylo to zrobic zdecydowanie mocniej niz u kierowcy
U mnie dokładnie odwrotnie.
speedone napisał(a):to moze przod tyl ?
A o tym nie pomyślałem. Spróbuję.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez oblivion » 8 kwi 2009, 21:06

Hugo maty nie są wcale takie ciężkie, poza tym lżejszymi od nich są np gąbki lub tzw baranek w sprayu.
Ja mam wygłuszone przednie drzwi gąbką opakowaną w folię(przeciw wilgoci), a tył w matach. Dźwięk jest bardzo przyjemny, głuchy, nic się nie telepie :]
Muszę tylko zdjąć tapicerę i przesmarować mechanizmy od szyb bo trochę ciężko chodzą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez DamianMX6 » 8 kwi 2009, 21:29

Loczek napisał(a):Ja w ten weekend- tak wiem swieta – bede wygluszal drzwi i przy okajzi zrobie wszystkie ine elementy ktore napisałem wyzej.


Nie zapomnij podać ile mat i jakiej wielkości ci poszło bo czeka mnie to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6