Świecące kontrolki hamulca rącznego, TCS, TCS OFF.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chriss18 » 21 mar 2010, 19:49

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy i pojawil sie problem z kontrolkami, po przekreceniu kluczyka na pozycje start czesto pozostaja wlaczone kontolki od:
Hamulca recznego, TCS Gorny, TCS OFF prawa strona i ABS, po przekreceniu kluczyka do pozycji ON i odczekaniu chwili przekrece na START wszystkie kontrolki gasna , bywa tez tak ze po wylaczonych Kontrolkacz przejade jakis odcinek to wlanczaja sie na nowo 4 ww.

Mazda 626 1.9 90 PS Rok 12.1999 Benzyna Kombi
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez rumunn95 » 21 mar 2010, 22:19

wyszukiwarka nie gryzie pozdro.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez chriss18 » 21 mar 2010, 22:28

Dzieki bardzo mi pomogles , jezeli mam szukac w wyszukiwarce to po co jest to forum.


pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez SG-Jaro » 21 mar 2010, 22:54

Siemka. U mnie jest podobnie. Czasami abs się psuje ( u mnie nie kontaktuje czasem wtyczka od abs) i po chwili zapalają się kontrolki abs i tcs obie. Koledze wyżej chodziło chyba o to żebyś poszukał w wyszukiwarce o usterkach abs np. sprawdzanie błędów abs (to bardzo łatwe). Pewnie jakiś czujnik przy kole zdycha i abs łapie błąd i zapala kontrolki. A co do kontrolki ręcznego to nie wiem czemu się zapala. Może sprawdź ile masz płynu hamulcowego w zbiorniczku. Przy ok połowie zbiorniczka już może się zapalać.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez chriss18 » 21 mar 2010, 23:01

Czyli sugerujesz ze przez zwalony czujnik ABS zapalaja sie kontrolki TCS,ABS oprocz recznego?, co do plynu to mam na max. Dzieki za podpowiedz dzisiaj musialem mocniej przychamowac i od tego momentu kontrolki jeszcze tak dlugo sie nie palily, jutro sprawdze czujniki, autko tez troche stalo zanim je kupilem.Chamulce , tarcze zardzewiale.

Robilem jeszcze tak ze przed odpaleniem spuszczalem reczny przekrecalem kluczyk do pozycji ON poczekalem az zgasna kontrolki oprocz oleju,bateri, TCS OFF i na start wtedy nic sie nie swiecilo , zaczelem sie martwic jak zapalaly sie podczas jazdy.

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez SG-Jaro » 21 mar 2010, 23:14

ABS i TCS obsługuje ta sama centralka. Dlatego jak abs zdycha to i tcs też. Może też ci wtyczka nie kontaktuje. U mnie jak abs zechce działać to czasem po mocnym hamowaniu abs zadziała raz i zaraz zapalają sie kontrolki. Wystarczy wyłączyć i włączyć zapłon nawet podczas jazdy i działa od nowa. A jak poruszam wtyczką od centralki abs to nawet kilka dni potrafi działać. Co do kontrolki ręcznego to spróbuj odłączyć wtyczke od czujnika poziomu płynu w zbiorniczku. Jak się nie zapali więcej to widocznie czujnik zdycha. A jak znowu się zapali to jeszcze odłącz kabel od włącznika przy hamulcu ręcznym. Może tam coś jest nie teges. A jak to nic nie da to nie mam pojęcia co to może być.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez rumunn95 » 22 mar 2010, 22:25

chriss18 napisał(a):Dzieki bardzo mi pomogles , jezeli mam szukac w wyszukiwarce to po co jest to forum.


pozdro

kazdy wie po co jest forum a bezdenne zasmiecanie jego tym samym tematem poraz XX-sty do nieczego nie prowadzi
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez chriss18 » 23 mar 2010, 10:56

Szukalem, i szukalem na forum tego tematu tylko nie znalazlem mojego przypadku kazdy jest inny.

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez maxim_wawa » 24 mar 2010, 22:44

zapalenie sie ABS czasami jest spowodowane zaciagnieciem hamulca recznego na sliskim i wcisniecie samego hamulca roboczego, zalapuje ABS poprawnie bo poslizg ale nei moze odpuscic tylnych kol i odrazu zapala sie ABS – ale zwykle gasnie po pierwszym poprawnym wyhamowaniu po ponownym rozruchu silnika

prawdopodobnie zapalanie sie ABS i TCS to wina albo uszkodzonego czujnika ABS w ktoryms kole albo siadającej centralki (ja swoja musialem regenerować bo mialem podobne objawy)

co do kontrolki recznego to odpowiada ona tak za reczny jak i za niski poziom plynu hamlcowego, niskie cisnienie płynu (w GF/GW jest to rowniez plyn sprzęgłowy i zapowietrzone sprzeglo czasami daje taki efekt) ewentulanie poprostu koncza ci sie klocki hamulcowe i czujnik klocków juz zwiera (u mnie w GW 99' mialem i klocki ktore maja membrane ktora wydaje dzwiek przy konczacych sie klocuchach ale i takie ktore miały kabelek do wpiecia (przod))

zaczal bym od inspekcji czujników ABS i ich okablowania a zaraz potem od stanu klocków – potem szukal bym przyczyny w zapowietrzeniu układu hamulcowo sprzegłowego
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez chriss18 » 28 mar 2010, 23:59

Klocki sa juz troche zjechane, tylko dlaczego zawsze pala sie wszystkie cztery , a nie naprzyklad dwie lub trzy? Nie wiem ile kosztuje wymiana tarcz i klockow w warsztacie.

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez piootle » 29 mar 2010, 15:17

Od dziś rana mam identyczny problem. Auto stało 3 dni, zapaliło normalnie. Jednak kontrolki ABS, hamulca ręcznego, TCS nie zgasły. Sprawdzałem poziom płynu hamulcowego i jest prawie max. Zerknąłem na klocki z przodu na razie na jedno koło (na drugim bez zdejmowania koła były niewidoczne) i wyglądały na ok.5-7mm.
Mam 626 Hatchback 2,0 115KM GF Hatchback z 2001 – czy w tych modelach był zakładany czujnik zużycia klocków?
Czy ktoś miał podobny problem jak ja i kolega wcześniej?
Nie uśmiecha mi się płacić za podłączenie do kompa i sprawdzenie błędów (swoją drogą jaki to jest średni koszt?), dlatego też zwracam się do Was, może ktoś ma pomysł na szybką diagnozę..
Z góry dzięki.
************
wiem, że niemal identyczny temat jest pare postów niżej, ale tam dyskusja zeszła już na kody błędów, od czego jestem daleko.
jest: 626 GF 2,0
szuka: 6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: 626 GF 115KM 2001

Postprzez chriss18 » 29 mar 2010, 19:48

Kupilem dzisiaj nowy akumulator, 12v 50Ah 470 v , stary mialem od opla 12v 55Ah 225 v ( po poprzednim urzytkowniku), wymienilem i kontrolki ladnie gasna , w ksiazce uzytkownika napisane jest ze aku do mojego modelu powinien byc : 12v 48Ah i 12V 52 Ah (zimniejsze temperatury) kupilem pomiedzy , napisane terz jest ze po dluzszym postoju trzeba sprawdzic akumulator.
Narazie pierwszy dzien jest wszystko ok zobacze jak bedzie po paru dniach i wam napisze.

Moja madzia terz troszke stala.

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez piootle » 29 mar 2010, 20:01

wracając z pracy, po 8 godzinach postoju, kontrolki pięknie zgasły. Po przejechaniu ok. 10km znów się zapaliły. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta wszystkie gasną. Więc na razie problemu nie ma, ale strasznie mnie to nurtuje. ZObacze jak będzie po wymianie klocków i tez dam znac.
Podejrzewam, ze to jednak czujnik ABS.
jest: 626 GF 2,0
szuka: 6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: 626 GF 115KM 2001

Postprzez chriss18 » 29 mar 2010, 20:05

Mialem tak samo po przekreceniu kluczyka czasami gasly czasami nie , jak zgasly to po przejechaniu paru, parunastu km zapalaly sie na nowo.


pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez piootle » 29 mar 2010, 20:39

chriss18 napisał(a):Mialem tak samo po przekreceniu kluczyka czasami gasly czasami nie , jak zgasly to po przejechaniu paru, parunastu km zapalaly sie na nowo.


pozdro

i nadal tak masz?
jest: 626 GF 2,0
szuka: 6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: 626 GF 115KM 2001

Postprzez SG-Jaro » 29 mar 2010, 23:37

Spawdzić kody błędów abs można samemu. http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
Ewentualnie wtyczka od abs nie kontaktuje. Kup w sklepie elektronicznym kontaktspray i popsikaj po stykach. U mnie sprawdziłem błędy i pokazało 3 czujniki zdechłe. Ale jak popsikałem kontaktsprayem to jest gitara.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez chriss18 » 29 mar 2010, 23:47

Dla piootle ;
napisalem ze narazie kontrolki gasna super po pierwszym dniu jazdy na nowym akku, a pozniej napisze jak sprawa wyglada po paru dniach.

pozdro
Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi.Szefie dasz zaliczke?

MAZDA 626 GF/GW 12.1999
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 19:35
Posty: 20
Auto: MAZDA 626 1.9 GF/GW 12.1999

Postprzez rumunn95 » 30 mar 2010, 16:38

kolego SG-Jaro w gw jest OBD-2 ;) wiec takie sprawdzenie nie wchodzi w gre :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez SG-Jaro » 1 kwi 2010, 00:17

Wiem, że GW ma obd2 ale ABS mozna bez problemu sprawdzić. Osobiście sprawdzałem na mojej madzi.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez rumunn95 » 1 kwi 2010, 10:25

prosilbym o krotka instrukcje bo chcialbym sprawdzic :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6