Jak zdjąć przegub z półośki nie niszcząc go??...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Piotrekspeed » 21 kwi 2008, 16:29

Mam problem, nie tak dawno zakupiłem mazde 626 z 2000 roku po face liftingu kombi turbo diesel 101KM. Na przegubie pękła guma. potrzebuje zdjąć przegub aby wymienić gume... Jak sie do tego zabrać? Poradzcie :)
Ostatnio edytowano 21 kwi 2008, 16:45 przez Piotrekspeed, łącznie edytowano 2 razy
Piotrekspeed
 

Postprzez Grzyby » 21 kwi 2008, 16:31

Piotrekspeed, zapraszam do zapoznania się z regulaminem działu, użyciem szukajki i poprawnym nazewnictwem tematów.
Nazwij proszę poprawnie temat bo będzie kosz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lucas_ka » 22 kwi 2008, 21:30

Musisz go zbic, bo na półosce jest zabezpieczenie w postaci metalowego pierscienia. Kilka silnych ale z wyczuciem uderzen powinno wystarczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Mundek » 24 kwi 2008, 09:03

Nie wiem jak w GF ale w GE pierścień zabezpieczający można zdjąć cienkimi szczypcami, wtedy bez szarpania przegub ładnie da się wyjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez kemot » 24 kwi 2008, 10:45

Ja ostatnio wymieniałem przegub w GE lecz musiałem wyjąć cała półoś.Walenie młotem nic nie dało.Zabezpieczenie nie chciało się cofnąć.Nawet po wyjęciu i zamontowaniu w imadle nie chciał zeskoczyć.Musiałem niestety ciąć przegub i dopiero wtedy go zdjąłem.Czy jest inna metoda poza cięciem jeżeli zabezpieczenie nie chce sie cofnąćMundek. chyba pomyliłeś auta.W GE zabezpieczenie znajduje się pod krzyżakiem przegubu więc jak je chcesz ściągnąć???
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez alf28 » 24 kwi 2008, 10:51

Mundek napisał(a):w GE pierścień zabezpieczający można zdjąć cienkimi szczypcami, wtedy bez szarpania przegub ładnie da się wyjąć.
tak z ciekawości; to nie jest pierścień segera ?? bo właśnie przyszły mi osłony
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mundek » 24 kwi 2008, 11:21

kemot W mojego Taty 626 GE 2.5 V6 (KL) pękła prawa osłona przegubu od strony pasażera i wyciągaliśmy całą półoś. Zabezpieczenie to pierścień średnicy ok 3 do 6 cm na oko. Wystarczyło je usunąć specjalnymi szczypcami i dalej poszło leciutko. Naprawa miała miejsce ok 2 tygodni temu

BTW modelu nie pomyliłem :)

alf28 nazwy pierścienia nie powiem bo nie wiem sam. Może niech Znawcy się wypowiedzą odnośnie nazewnictwa

P.S Może ja coś źle nazywam. Mówię o tym pierścieniu od strony silnika przez który przechodzi półoś na końcu której jest łożysko złożone z 5 czy 6-ściu solidnych kulek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Bartek. » 24 kwi 2008, 11:48

W sumie nie jest to pierścień segera tylko raczej pierścień osadczy spręzynujący ale nie w tym rzecz ;) Czasem rzeczywiście nie da się tego bezinwazyjnie zdemontować. MI nawet nie pomógł specjalistyczny ściagacz do przegubów i też trzeba było ciąc. Z prawej strony łatwiej zdemontować osłonę bo przegub wew jest (przynajmniej w X6) zabespieczony pierścieniem segera na zewnatrz.
Chill out...
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 10:21
Posty: 106
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0V6

Postprzez nor » 24 kwi 2008, 20:31

Aby ściągnąć przegub należy go obracać co kilka uderzeń. Fakt ściągnąć czasami to nie jest prosta sprawa szczególnie dla kogoś kto nie pojęcia z czym to się je, ale się da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez radost » 24 kwi 2008, 21:01

Mundek trochę się zakręciłeś chyba :) koledze chodzi o zabezpieczenie przegubu od strony zwrotnicy (nie da się go wyjąć, krzyżak zbijamy młotkiem) a ty mówisz o pierścieniu w kielichu podpory półosi (jego się wyciąga).
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez alf28 » 24 kwi 2008, 21:26

radost napisał(a):Mundek trochę się zakręciłeś chyba koledze chodzi o zabezpieczenie przegubu od strony zwrotnicy (nie da się go wyjąć, krzyżak zbijamy młotkiem) a ty mówisz o pierścieniu w kielichu podpory półosi (jego się wyciąga).

ok dzięki. o to mi chodziło.teraz mam jasność i potwierdzenie że w mazdzie od wieków się nic nie zmieniło w tej kwesti :) znaczy zostało po staremu <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Mundek » 24 kwi 2008, 22:01

Dokładnie o to mi chodziło :D myślałem że Wam też o to chodziło a jednak o co innego chodziło mnie i o co innego chodziło Wam hehehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez alf28 » 24 kwi 2008, 22:45

Mundek napisał(a):Dokładnie o to mi chodziło :D myślałem że Wam też o to chodziło a jednak o co innego chodziło mnie i o co innego chodziło Wam hehehe
:| ważne,że doszło, o co chodziło <lol>
dzięki.

lepiej dochodzić z Kimś,niż samemu ;) <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez alf28 » 25 kwi 2008, 22:19

no właśnie dzisiaj wymieniłem sobie osłonke przegubu zew.największym problemem było wybicie przegubu z piasty koła.bez pyrlika się nie obeszło :|
a spodziewałem się,że problemem będzie odkręcenie nakrętki <glupek2>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Dziewczopol » 27 kwi 2008, 14:52

Firma chyba AD wytmyśliła system zmiany osłony przegubu bez zdejmowania przegubu. Trzeba go tylko wyjąć z zwrotnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6