Wyjęcie półosi z piasty – wymiana osłony przegubu Ditd GF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pioczel » 1 cze 2012, 21:25

witam
normalnie poległem przy wymianie gumy przegubu zewnętrznego prawego(lewy też będę robił).Nakrętka poszła 3/4 rurka i OK,odkręciłem dolny sworzeń i myśle sobie półośka wyskoczy a tu ni chuchu,biorę młotek walę aż trochę zaklepała się ośka przegubu i dalej nie chce wyskoczyć z piasty-robiłem to już w kilku autach i nigdy takich jaj nie miałem,oczywiście wd psikałem.Czy to normalne że tak trzyma na wieloklinie? jak to zbić?? :( Boję że w końcu coś rozwalę i zamiast osłony będzie przegub do wymiany.Z góry dziękuję za sugestie i pomoc
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez 89matthew89 » 1 cze 2012, 22:01

Ja też jak wymieniałem łożysko podpory półosi to miałem mały problem ale po namoczeniu i paru mocnych uderzeniach(na skręconej zwrotnicy) pół os się ruszyła. Spryskaj penetratorem i zostaw na noc a jak nie to cie czeka zdjęcie całej pół osi ze zwrotnica i wtedy na prasę albo wykombinuj specjalny klucz :)
Jak wieloklin przyrdzewiej tak jak u mnie tylko od strony wewnętrznego przeguby to ni chu chu na samochodzie tego rozłączyć...duży młot i prawie imadło wyrwałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tadziomaru1 » 1 cze 2012, 23:07

pioczel, wyjąłeś półoś ze skrzyni?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Dominator » 1 cze 2012, 23:11

Ja jak miałem manszetę przegubu do wymiany, to oddałem to do znajomego mechanika. Ponoć złamał jakiś ściągacz przy wypinaniu półosi.. Siedzi twardo.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez VeryCoolMan » 1 cze 2012, 23:44

pioczel Mam dla Ciebie ratunek :D
Jeśli nie wymieniasz przegubu to podpowiem Ci co ja zrobiłem swego czasu w swojej starej 626.. gd
Mianowicie wybiłem tylko sworzeń ze zwrotnicy rozłączyłem ośkę od przegubu wewnętrznego bardzo łatwo to zrobić nic nie trzeba zbijać młotem w porównaniu do zewnętrznego, tylko zawleczka trzymająca koszyk z kulkami i pierścień segera na ośce trzymający krzyżak i mamy gołą ośkę " nie aśkę <lol> " przez którą możemy zmienić osłonę zewnętrznego a przy okazji wymienisz też smar w wewnętrznym :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez pioczel » 2 cze 2012, 08:49

tadziomaru1 napisał(a):yjąłeś półoś ze skrzyni?
tadziomaru1 napisał(a):pioczel, wyjąłeś półoś ze skrzyni?


no nie wyjmowałem,dziś poszukam gdzieś pyrlika,jeśli takie uderzenie nie pomoże to chyba zrobię tak jak pisze verycoolman,madzia stoi w garażu z kanałem
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziomaru1 » 2 cze 2012, 22:10

No i co tam, zwojowałeś coś?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez pioczel » 3 cze 2012, 07:16

lipa straszna przegub ani drgnął ,zrobiłem grzybek na gwincie przegubu,w końcu wyjąłem cała długą półoś,pod garażem 3 razy pierdykłem do porządku,kątówką objechałem trochę gwintu-w sumie to mam przegub do zmiany,prawie połowa gwinta zjechana ,i przy zakładaniu gumki okazało że te matoły z IC dali za krótką osłonę aż o 20 mm,co spowodowało niewłaściwe ułożenie-niestety na razie tak złożyłem zobaczymy ile wytrzyma taka naciągnieta osłona <glupek2> Aha przyczyną pękania osłon w mazdach jest to że są one plastikowe są bardzo mało elastyczne ,no ale 12 latem wytrzymała :D ,Taraz śmigam na giełde po jakąś dłuższą osłone :D a ten drugi spidan(z hondy) co mi został to wygląda że spasuje na wewnętrzny.Dziś CDN czy strona lewa może choc ta nie będzie zapieczona :D
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez motylek322 » 3 cze 2012, 10:38

Tak się zastanawiam jaki jest sens w tym co robisz, oczywiście oprócz zadowolenia, że samemu się naprawiło auto. Roboty narobiłeś sobie sporo, jedna osłona już zmarnowana. Za taką usługę razem z materiałem zapłaciłem u mechanika 120 zł, było to z 1,5 roku temu. Usługi tak podrożały ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez VeryCoolMan » 3 cze 2012, 12:47

motylek322
Z tego co widzę to naprawiałeś też samodzielnie kilka rzeczy w swojej maździe więc nie wiem dlaczego jakieś dziwne pytania zadajesz:
motylek322 napisał(a):Tak się zastanawiam jaki jest sens w tym co robisz, oczywiście oprócz zadowolenia, że samemu się naprawiło auto.

Więc jaki jest sens Twoich samodzielnych napraw po co sam robiłeś trzeba było do mechanika jechać wydać z pięć stów ulżyło by Ci :)

motylek322 napisał(a):zapłaciłem u mechanika 120 zł

Tu stówka tam stówka i się uzbiera.
Jak lubisz proszę bardzo ale nie wciskaj na siłę innym :P


pioczel
Zwróć jeszcze uwagę na jakość zamiennika bo są takie że po 2 miesiącach Ci sparcieje i popęka
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez motylek322 » 3 cze 2012, 18:18

VeryCoolMan zgadza się naprawiałem w madzi i to sporo. Zawsze jednak oceniam swoje siły i możliwości względem tego co muszę zrobić. Zdarzały się oczywiście pomyłki. Teraz nie biorę się za usterki przy których mogę więcej stracić niż zyskać i tu widzę oszczędność kasy.
pioczel już stracił kasę na jedną osłonę, teraz zakupi kolejną i tak +/– 80 dych w plecy. Jak jeszcze coś pójdzie nie tak to kolejna kasa stracona.
Oczywiście, mamy wolność i każdy niech robi jak uważa jednak policzyć $ zawsze warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez pioczel » 3 cze 2012, 21:02

dzisiaj strona lewa,tym razem z piasty wyszło po lekkim uderzeniu ,następnie na stół i trzeba było dość długo pukać młotlkiem gumowym żeby wyskoczył z ośki,gumę dopasowałem dziś na giełdzie -Autofren nr D8333t koszt 40 zł-osłona spasowała idealnie :D ,także teraz obserwuję tę osłonę prawą (za krótka 21 mm) jak się rozleci to wtedy zmienię :D .w sumie koszty-2 osłony z IC(złe) po 25 zł i jedna za 40+dadatkowa tubka smaru mobil za 14 zl,nalezy szczególnie zwrócić uwagę na długość bo większość sprzedawców wciska te krótsze!dziś na giełdzie na 4 -rech tylko 1 sklep miał w katalogu prawidłową,gdybym nie znał rozmiarów to pewnie by mi wcisnęli <glupek2> dodam że ta krótsza powinna pasować na wewnętrzne przeguby,także może kiedyś ją wykorzystam
apropo uwag motylka322,mi na warsztacie krzyknęli około 300 zł ,a straszyli że może dojść koszt przegubów itp,więc pewnie w Bydgoszczy sa super warsztaty ale sląsku tak lekko nie ma ,poza tym puki mam siły,czas i możliwość to będę sam naprawiał bo po to jest forum mazdy żeby sobie pomagać,w przeciwnym razie wszysko bym robił w serwisach jak by mnie było na to stać,
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez tadziomaru1 » 4 cze 2012, 17:54

pioczel <spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6