Wymiana sworzni wahacza.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rumunn95 » 1 lut 2011, 22:43

(dla tych co nie wiedza) nie zapominajcie przy wymianie silent blokow dokrecac je jak autko stoi o wlasnych silach na kolach bo dlugo nie posluza :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez malkolm » 5 mar 2011, 22:11

mam pytanie, wie ktoś może ile kosztuje oryginalny wahacz lewy przedni dolny do GFki??
ewentualnie jaki zamiennik??
czy przy wybitym sworzniu bardzo słychać stukanie w aucie?? u mnie nic nie tłucze ale na przeglądzie gość mówił że jest dość wybity
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 5 mar 2011, 23:22

malkolm napisał(a):mam pytanie, wie ktoś może ile kosztuje oryginalny wahacz lewy przedni dolny do GFki??


Cena jest czterocyfrowa <faja> Sprawdzę jeszcze bo ostatnio miałem dobrą cenę na taki wahacz tylko została jedna strona, nie pamiętam która – wtedy wyszedłby jakieś 60% ceny detal....

Sworzeń – zdecydowanie słychać.

Jaki masz przebieg? wahacze w Mazdach zaczynają się odzywać po 200/250.000km chociaż u mnie jeden z nich od nowości nietknięty.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 5 mar 2011, 23:41

gdzieś około 150 tys,
ja w sumie nic nie słyszę, żadnych stuków itp, tylko serwisant wypatrzył coś na przeglądzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez cityracer » 6 mar 2011, 04:45

Witam,Wymieniłem ostatnio wahacze z przodu auta. Po wyjezdzie z warsztatu okazało się że jest bardzo duża rozbieżność .Koła strasznie się rozjechały. Z tego co poczytałem wynika że sprzedali mi wahacze od GE. Mam pytanie do znawców. Czy jeśli faktycznie te wahacze są dłuższe to czy jest szansa żeby dobrze ustawić geometrię? Chodzi mi np. o pochylenie. Bo raczej nikt nie wymieni mi wahaczy które były montowane.
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 20:07
Posty: 14
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 Gf 97 1.8 90 KM

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 11:06

z tego co zaglądałem pod auto to tutaj nachylenia koła się nie ustawia, chyba że coś przegapiłem.
panowie jakich producentów wahacze polecacie?? coś będę musiał kupić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez rumunn95 » 6 mar 2011, 12:17

zobacz mocowanie kola z amorkiem jak sa w amorku otwory na sruby okragle to sie nie ustawia a jak jajowate to tak
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Riki » 6 mar 2011, 15:13

Zamienniki wahaczy do GF/GW takie właśnie są. Montuje się najlepiej dobre używki albo leczy po kawałku stare.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 15:20

to uważasz że lepiej próbować wybić sworzeń i nowy wstawić niż kupić podróbę cały wahacz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez VeryCoolMan » 6 mar 2011, 15:32

malkolm napisał(a):z tego co zaglądałem pod auto to tutaj nachylenia koła się nie ustawia, chyba że coś przegapiłem.

Regulujesz przy kielichu na poduszce obracając ją
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lucas83 » 6 mar 2011, 15:59

Zamienniki wahaczy do GF/GW takie właśnie są. Montuje się najlepiej dobre używki albo leczy po kawałku stare.


A co sądzisz o wahaczach H+B? Polecano mi takie jako dobry zamiennik. Niebawem przymierzam się właśnie do wymiany obu wahaczy, bo gniazda na sworznie są już mocno wyrobione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 16:22

to powiedzcie mi czy jeśli nie słychać żadnych stuków itp, to można jeszcze jeździć??
jest to tak skonstruowane aby nawet przy większym wybiciu się sworzeń nie wypadł??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez VeryCoolMan » 6 mar 2011, 17:18

malkolm napisał(a):to powiedzcie mi czy jeśli nie słychać żadnych stuków itp, to można jeszcze jeździć?? jest to tak skonstruowane aby nawet przy większym wybiciu się sworzeń nie wypadł??

Lepiej to napraw bo sworzeń może się tak wyrobić że Ci po prostu wypadnie i resztę domyśl się sam jedziesz 100 km/h i drzewka obok drogi sworzeń wypada koło się składa i po zawodach, na forum koledzy polecają sworznie CTR-a ja z kolei wymieniałem na JPN i jak do tej pory nic się z nim nie dzieje a zaliczył już parę głębokich studzienek itp...
Jak chcesz to jeździj ale nie polecam myślę że nie ma na to co żałować ok 100 zł z robocizną życie ważniejsze :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez robertss » 6 mar 2011, 19:01

cityracer napisał(a):Witam,Wymieniłem ostatnio wahacze z przodu auta. Po wyjezdzie z warsztatu okazało się że jest bardzo duża rozbieżność .Koła strasznie się rozjechały. Z tego co poczytałem wynika że sprzedali mi wahacze od GE. Mam pytanie do znawców. Czy jeśli faktycznie te wahacze są dłuższe to czy jest szansa żeby dobrze ustawić geometrię? Chodzi mi np. o pochylenie. Bo raczej nikt nie wymieni mi wahaczy które były montowane.

Witam, próbuj reklamowac, za nic nie uda Ci sie ustawić prawidłowo zbiezności na wahaczach z GE. Sprzedawca to pewnie z intercarsu sciagnąl, mają bład w katalogu i wahacz z yamato z GE i GF u nich to jedno i to samo. Ta firma nie wyciąga wniosków tylko leci dalej w kulki . Po przyłożeniu starego do nowego wahacza na oko nie zauwazysz różnicy, dopiero na samochodzie. Diagnosta przy ustawianiu zbieżności pokazał mi różnicę, na prawej miałem wahacz z GE a na lewej stronie oryginał, róznica byla ok 1 cm.
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez robertss » 6 mar 2011, 19:10

malkolm napisał(a):to powiedzcie mi czy jeśli nie słychać żadnych stuków itp, to można jeszcze jeździć??
jest to tak skonstruowane aby nawet przy większym wybiciu się sworzeń nie wypadł??

nie ryzykowałbym, lepiej wymien cały wahacz, wiem, trochę to kosztuje, uderzaj np. do Smirnoffa (carspeed) z Lublina polecam.
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez makumba1975 » 6 mar 2011, 21:58

Witam.

Dzisiaj grzebałem w katalogu Intercars i okazuje się że wahacz GE4T-34-350E JP który kilka dni temu kosztował ponad 700 zł kosztuje dzisiaj 240 zł., szkoda ze nie mają prawych, byłby fajny komplecik za niedużą kasę.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez malkolm » 6 mar 2011, 22:34

malkolm napisał(a):to uważasz że lepiej próbować wybić sworzeń i nowy wstawić niż kupić podróbę cały wahacz ??

ponawiam pytanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez robertss » 7 mar 2011, 12:07

malkolm napisał(a):
malkolm napisał(a):to uważasz że lepiej próbować wybić sworzeń i nowy wstawić niż kupić podróbę cały wahacz ??

ponawiam pytanie

policzmy:
jak wymieniamy cały [waaaco?] oryginał 350, zamiennik 280 zł,
wymiana 50 zł lub 120(jak urwą się śruby,a to sie zdarza)
ustawienie geometrii 100 zł czy koniecznie?
Jak się wysypal tylko swożeń to koszt ok 45 zl plus wymiana 30zł??
wyjęcie wachacza plus montaż 50-120 zł
ustawienie geometrii?? 100 zl
Ważne, często gęsto swożen i gumy lecą przy podobnym przebiegu, czyli dobrze było by za jednym zamachem wymienić i gumy ceny?? nie znam, może którys z kolegów tu podpowie.
czyli nowy [waaaco?] min 330 zl (bez geometrii) max400 zł
sam swożeń min 125 zł(bez geometrii) max dowolnie jak trzeba będzie poprawiac to ponowne zdjęcie i założenie wachacza 50 złmin plus inne czynności( delikatne przyspawanie swożnia, nowe gumy) robi sie coś ok 200-300 zł( z gumami)
Jeśli ceny wg was zaniżyłem to poprawcie mnie <faja>
Ostatnio edytowano 7 mar 2011, 12:12 przez robertss, łącznie edytowano 1 raz
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez lucas83 » 7 mar 2011, 12:11

Wahacz oryginał za 350 PLN? Kupię nawet teraz! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez robertss » 7 mar 2011, 12:13

dzwoń do smirnoffa ;P
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6