Wymiana tylnego czujnika ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lukias81 » 26 paź 2011, 10:15

Ja to zrobiłem tak – obtłukłem młotkiem stary czujnik i śrubę, pod blaszkę czujnika wbiłem śrubokręt, i tak w dwóch miejscach jeszcze. Po tej operacji śruba mocująca poddała się bez walki (KO czy TKO <co?> :D ).
Zaoszczędziłeś 100zł, zbliżyłeś się z M... miłość prawdziwa rodzi się w bólu i łzach ;) BTW ważne, że się udało <spoko>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez motylek322 » 26 paź 2011, 15:37

Ogólnie to ciekawa sprawa. Jak już wymieniałem czujnik tylny prawy, postanowiłem odkręcić i przeczyścić pozostałe trzy. Śruba od tylnego lewego też nie chciała się poddać. Zostawiłem, nie odkręcałem aby czegoś nie sknocić. Śruby od dwóch przednich czujników odkręciłem bez żadnych kłopotów tak z biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez mazdeusz » 26 lis 2011, 11:29

Witam. Też mi się świeci kontrolka od ABS. Może mi ktoś podopowiedzieć na czym polega wszystkim znana metoda sprawdzania kodów błędów ABS za pomocą zworki w złączu diagnostycznym tbs<–>gnd. Chce sprawdzić który czujnik mi padł? Czy mogę zrobić to sam czy nie obejdzie się bez podłączania pod komputer?

Chodzi o Mazda 626 GF 1998 r, 2.0 115KM
mazdeusz
 

Postprzez 89matthew89 » 26 lis 2011, 11:51

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Kaluza23 » 7 gru 2011, 22:20

Ja kupowałem w Fox Rzeszów, bo
1.oni mają dobre części (mnie się nie psują)
2. już u nich kupowałem kilka rzeczy i im ufam
3. znają się po prostu :)



Witam, czy ktoś jeszcze kupował czujnik ABS-u od tej firmy? Możecie coś doradzić? Warto? Jakiej jakości są ich czujniki? Sam musze wymienić prawy tył i szukam czegoś nie drogiego a dobrego... Czy ktos ma jakies dosiwadczenie z tą firmą? Podzielcie się. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2011, 17:51
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 (136KM) 2001r.

Postprzez robson809 » 10 gru 2011, 19:32

Witam wszystkich,

Oczywiście też mam problem z ABS-em, dzisiaj przeczyściłem wszystkie czujniki i problem nie znikł i właśnie znalazłem ową fotorelację, z tym, że ja mam kombi a siedzenia są z podłokietnikami i nie wiem jak się dostać do kostki. Nie chcę pourywać zaczepów. Może ktoś wie jak po kolei powyciągać elementy aby uzyskać dostęp do kostki, a może jest jakiś inny sposób.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez maricus » 26 gru 2011, 18:13

Poszukaj w wątku dot. wygłuszenia Mazdy 626. Jest tam opis demontażu elementów kabiny.

viewtopic.php?f=125&t=74624&hilit=wyg%C5%82uszenie+626
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez igregos » 27 gru 2011, 23:45

Też jestem po wymianie, objawy jak wyżej opisane, padł prawy tylny...zakupiony GETZE na alledrogo za 73zeta, wszystko pasowało, po wymianie kontrolki nie swieca, abs dziala, koszt wymiany w warsztacie 50 PLN,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 20:36
Posty: 5
Skąd: Zielona Góra
Auto: 6 GH 2010 Sport WhitePerl

Postprzez robson809 » 4 sty 2012, 18:43

maricus napisał(a):Poszukaj w wątku dot. wygłuszenia Mazdy 626. Jest tam opis demontażu elementów kabiny.

viewtopic.php?f=125&t=74624&hilit=wyg%C5%82uszenie+626


Wielkie dzięki za pomoc, dzięki tej fotorelacji dostałem się do kostek, sprawdziłem omomierzem i obydwie pokazują mi 1 (jeden), Myślałem, że źle coś robię i sprawdziłem na przedniej kostce, wskazania były ok 1,310. Czy to oznacza że oba czujniki są do wymiany?

Pozdro
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2009, 10:59
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 626 kombi 2.0 DiTD '99r

Postprzez motylek322 » 4 sty 2012, 19:52

Strona lub dwie wcześniej jest napisane <czytaj>

"wg instrukcji serwisowej to czujnik powinien mieć 1.3-1.7k Ohm."

i to się zgadza. Jak kupowałem nowy do wymiany to w takich wartościach się mieścił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez tomek00070 » 25 sty 2012, 16:35

Witam, ja podepnę się pod temat, mianowicie w 626 gf z 2000r. zaświeciły mi się kontrolki, ABS, TCS i TCS OFF i nie gasną, systemy oczywiście nie działają. Kontrolki zaświecały się już sporadycznie w grudniu, ale wystarczyło jeszcze raz załączyć silnik i gasły. Natomiast do wyżej wymienionych kontrolek dołączyło jeszcze dziwne buczenie dochodzące z okolic (chyba) serwa, pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego przy wygaszonym już silniku i to buczenie nie ustaje. Płyn sprawdzałem i jest ok. Proszę o pomoc i jakieś cenne wskazówki.
tomek00070
 

Postprzez xxxROMxxx » 31 sty 2012, 22:09

Tak ku przestrodze,czujniki na tył do mazdy 626 GF i 323 BJ są różne,choć na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo.Ten do 626 ma mieć ucho na wprost kabla,a do 323 idzie ten ze skośnym uchem.Ponadto mają inne oznaczenia na kablu.Sam popełniłem błąd i kupiłem z skośnym <glupek2> ,oczywiście kontrolka zgasła(nie tu problem),ale miałem zbyt czuły abs,wydawało mi się czasem że bez abs lepiej hamuje na śniegu niż z nim.Po prostu sama końcówka czujnika jest żle ułożona do tej zębatki w piaście i błędnie zlicza obroty koła.Teraz mam ten właściwy i problem znikł i powiem szczerze ze jest różnica w hamowaniu.Tutaj jest link czym owe czujniki się różnią-
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-tyl ... 34847.html
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez maricus » 1 lut 2012, 20:01

Witam Panowie.
Dokonałem pomiarów tylnych czujników ABS i zwracam się do Was o pomoc. Tylny prawy wykazuje rezystancję 1,31 KΩ więc zgodnie z sugestiami Panów mieści się w granicach tolerancji diagnostycznej komputera pojazdu. Drugi (tylny lewy) natomiast wykazuje rezystancję 1,29 KΩ. Dylemat mam taki: wymieniać obydwa czujniki (przyjmując, że tylny prawy prędzej czy później „padnie”), czy tylko ten wykazujący wartości poniżej określonej w instrukcji serwisowej?
Proszę o pilne opinie – chciałbym szybko podjąć decyzję, a bez Was jestem jak bez ręki.
<płacze>
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez Josh » 1 lut 2012, 21:29

maricus napisał(a):czy tylko ten wykazujący wartości poniżej określonej w instrukcji serwisowej?

Czy ABS nie działa? Czy tylko profilaktycznie dokonywałeś pomiarów? U mnie nowo założony czujnik także wskazuje około 1,29 i wszystko jest ok :D
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez maricus » 1 lut 2012, 21:37

Objawy są takie jak opisałem kilka postów wyżej. Są dni że ABS działa i częściej, że nie działa – świecą się kontrolki (ABS i TCS) i fizycznie również nie działa.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez Josh » 1 lut 2012, 21:46

maricus napisał(a):jak opisałem kilka postów wyżej.

Przeoczyłem jakoś. A może wina lezy po innej stronie, na przykład zaśniedziałe styki we wtyczce, przełamany kabel itp. może skasowanie błędów ABSu pomoże, może coś tam jeszcze gdzieś wisi.
Nie znam się, ale jeśli czujnik wskazuje to co wskazuje, wydaje mi się, że nie ma sensu go wymieniać.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 11:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez maricus » 2 lut 2012, 10:12

Sprawdziłem to co mogłem ocenić wizualnie. Pozostaje pytanie. czy wartości rezystacji czujników tzn. 1,31 KΩ i 1,29 KΩ mogą wpływać na system ABS i sygnalizować jego niesprawność. Czy może tak być, że komputery pojazdów mogą mieć różną tolerancję na rezystancję układów – w jednym system akceptuje 1,29 KΩ jako wartość prawidłową,a w innym nie, Pozostaje jeszcze dokładność miernika – ja dysponuję mirnikiem identycznym jak w fotorelacji. Być może nie jest to szczyt osiągnięć ale do tej pory nie kłamał. Skłaniam się do konieczności wymiany tego czujnika, ale liczę na dalsze podpowiedzi doświadczonych klubowiczów.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez lucas83 » 2 lut 2012, 11:04

Instrukcja serwisowa wyraźnie wspomina o tym, że czujnik ABS (przód lub tył, nieistotne jest to) powinien wykazywać opór w granicach 1.4-1.8 kOhm. Ponadto czujnik można sprawdzić poprzez odłączenie wtyczki i obracanie kołem. Napięcie (prądu zmiennego, czyli AC!) powinno wtedy zawierać się w granicach 0.25-1.2V. Jeśli u Ciebie jest tak, że rezystancja wykazuje w jednym 1.31, a w drugim 1.29 kOhma, to akurat _może_ oznaczać to tyle, co kończący się czujnik. Sam pisałeś, że raz działa a raz nie. Różnica pomiędzy oporami czujników to 20 Ohmów, więc pomijalna. Jednocześnie może być to faktycznie coś z tolerancją, ponieważ niektórzy piszą o czujnikach działających sprawnie z podobną rezystancją jak Twoja. Albo też coś z połączeniami. Tak czy inaczej, możesz sprawdzić jeszcze to napięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maricus » 2 lut 2012, 17:12

rafal700 napisał(a):wg instrukcji serwisowej to czujnik powinien mieć 1.3-1.7k Ohm.


lucas83 – również powołujesz się na instrukcję serwisową "Instrukcja serwisowa wyraźnie wspomina o tym, że czujnik ABS (przód lub tył, nieistotne jest to) powinien wykazywać opór w granicach 1.4-1.8 kOhm".
Jak to jest z tymi instrukcjami?
Jeżeli przyjmę Twoją interpretację, wynikającą ze znajomości instrucji serwisowej, to obydwa czujniki mam do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 22:10
Posty: 31
Skąd: 65-140 Zielona Góra
Auto: Mazda 626 GW, poj. 2,0 benzyna, 1998 r.

Postprzez lucas83 » 2 lut 2012, 19:00

Nie wiem jak to jest, ale ja podaję Ci informacje z oficjalnego manuala do Mazdy 626 GF. Jeśli chodzi o moją interpretację, to napisałem pod koniec, że _może_ to oznaczać, że czujniki się kończą, ale jednocześnie innym działają przy takiej rezystancji, więc problem może leżeć gdzieś indziej niż w rezystancji. Ja Ci nic na siłę nie narzucam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6