Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pcypryjanski » 21 lut 2010, 16:27

to jest właśnie rezystancja samego czujnika, nie sprawdzałem jeszcze przy samym sterowniku. Ciężki tam dostęp i nie mam rozpiski samego złącza jeszcze.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2009, 13:18
Posty: 6

Postprzez Kistek » 21 lut 2010, 17:14

Z praktyki już wiem że ta metoda na macanego ciężko się sprawdza, lepiej samemu wymrugać błędy lub podłączyć do kompa i to jednoznacznie wyjaśnić. Jeżeli jest więcej niz jeden błąd układu ABS to na 99% padnięty sterownik lub styki na złączu zaśniedziałe. Co innego jeżeli błąd jest jeden i wyraźnie wskazuje na jeden element np. czujnik koła. Cena używanej pompy ze sterownikiem oscyluje w granicach 200 zł, więcej wydacie na jeżdżenie od warsztatu do warsztatu i słuchanie mądrości i ściemniania mechaników. Wymiana jest banalnie prosta , tylko konieczne jest odpowietrzenie całego układu hamulcowego na zapalonym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2009, 11:47
Posty: 25
Skąd: Leszno
Auto: Mazda 626 Diesel Kombi 1999r.

Postprzez pcypryjanski » 21 lut 2010, 23:38

styki potraktowałem WD-40 i w ten sam sposób złącze sterownika więc to bym wykluczył. Komputer konsekwentnie pokazuje 54 i nic innego. Na forum znalazłem :
Yard napisał(a):Wszystko OK jeśli można tak powiedzieć. 53 i 54 to ten sam błąd.

Tak więc czy jedyne rozwiązanie to wymiana pompy?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2009, 13:18
Posty: 6

Postprzez pcypryjanski » 23 lut 2010, 15:03

wczoraj wypiąłem wtyczkę ze sterownika abs i jeszcze raz przysiadłem do tylnej osi (czyszczenie czujników i zębatek). Po złożeniu, wpięciu wtyczki i kasowaniu błędów testowanie, efekt błąd 54. Zrobiłem taki myk ze odpaliłem auto tocząc się jakieś 20 km/h i o dziwo abs zadziałał jednak euforia za długo nie trwała i po kilku nastu próbach ostrego hamowania abs wywalił się i pokazał błąd 53. Po przejechaniu kilkuset metrów i sprawdzeniu błędów okazało sie ze mruga 53 i 54.
flinio napisał(a):54 – motor relay – open or short. Czyli przekaźnik. najprawdopodobniej może być cewka uwalona.

Kistek napisał(a):53 – przekaźnik silnika pompy / silnik

Dodam tylko ze dziś również abs w ten sam sposób się zachowywał i wydawał z siebie jakby gwizd lub cos w tym stylu. Czy to normalne hmmm nie mam pojęcia może tam cos sie zastało bo to jakby coś było nie na oliwione. Abs nie chodził jakiś rok. Hmmm???
Początkujący
 
Od: 9 cze 2009, 13:18
Posty: 6

Postprzez Piotr Raczkowski » 2 mar 2010, 18:27

u mnie koledzy pojawia się błąd 61 i czasami 41 po kasowaniu błędów do v=120 jest o.k ale dalej to zapala się choinka ABS TCS i jeszcze ręczny !!!!! co może być przyczyną???????????? kto wie niech napisze
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez ternyk » 22 sie 2010, 16:05

Witam,
Po kłopotach z akumulatorem doszły też problemy z ABS. Palą się kontrolki ABS i hamulca ręcznego, kasowałem błędy ale po chwili jazdy znów się zaświecały. Sprawdziłem błędy i mam 14 oraz 63, czyli lewy tylny czujnik i zasilanie ABS. Nie wiem czy ma to związek z poprzednimi kłopotami i nie do końca naprawionymi z elektryką. Obecnie mam nowy akumulator ale zdiagnozowany problem z alternatorem (przy włączonej klimie rozładowuje się aku, zmierzono mi alternator i daje 70A zamiast 80A). Czy te błędy ABS mogą mieć związek z alternatorem, bo ten błąd 63 sugeruje problem z zasilaniem?
pozdrowienia
ternyk
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 14:26
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GF DiTD '99

Postprzez szuwarek » 25 sie 2010, 10:56

Cześć,
Również i mnie dopadł problem ABS :( , świecą kontrolki ABS i ręcznego zaraz po uruchomieniu silnika ale komputer na czytaniu błędów (zmostkowanie GND i TEN) nie wywala błędów. Jak sprawdzić co jest nie tak? Gdzie w kombiaku (GW ditd 1999) dostać się do tych kabelków i sprawdzić oporność (1,4 kOmh) ? proszę o pomoc, i z góry dzieki
pozdrawiam wszystkich walczących z problemem :|
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 21:21
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 626 DITD kombi 99'

Postprzez Olo500 » 30 sie 2010, 01:07

ternyk napisał(a):Witam,
Po kłopotach z akumulatorem doszły też problemy z ABS. Palą się kontrolki ABS i hamulca ręcznego, kasowałem błędy ale po chwili jazdy znów się zaświecały. Sprawdziłem błędy i mam 14 oraz 63, czyli lewy tylny czujnik i zasilanie ABS. Nie wiem czy ma to związek z poprzednimi kłopotami i nie do końca naprawionymi z elektryką. Obecnie mam nowy akumulator ale zdiagnozowany problem z alternatorem (przy włączonej klimie rozładowuje się aku, zmierzono mi alternator i daje 70A zamiast 80A). Czy te błędy ABS mogą mieć związek z alternatorem, bo ten błąd 63 sugeruje problem z zasilaniem?


Wyjmij bezpiecznik od ABS (ten co jest w komorze silnika) spowoduje to faktyczne wyłączenie ABS (kontrolka ABS będzie się paliła na stałe) . Będziesz mógł normalnie jeździć (jak samochodem bez ABS) a dzięki temu powinno udać Ci się zdiagnozować problem – przynajmniej wyeliminujesz jedną z możliwych przyczyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 sie 2010, 09:16

Olo500 napisał(a):Wyjmij bezpiecznik od ABS (ten co jest w komorze silnika) spowoduje to faktyczne wyłączenie ABS (kontrolka ABS będzie się paliła na stałe) . Będziesz mógł normalnie jeździć (jak samochodem bez ABS)

nie wiem kolego Olo500 czy wiesz że coś takiego jest bardzo niebezpieczne!!!!!!!!!!!!
przy małych prędkościach no może jeszcze przejdzie ale już przy 100 k/h wypadek przy awaryjnym hamowaniu PEWNY!!!!!
wyjaśniam auta pozbawione ABS mają zamontowany obowiązkowo regulator hamulców tylnych a służy on do tego aby tylne koła nie zostały zablokowane przed przednimi bo inaczej auto postawi bokiem jak wiadomo przy hamowaniu przód nurkuje i dociąża przednią oś a tylna jest odciążona gdy nie masz ABS
to ciśnienie płynu hamulcowego jest równe we wszystkich kołach i TYŁ pierwszy się ZBLOKUJE!!!!
spróbuj na jakimś wyłączonym z ruch placyku tylko nie przy 100k/h a zobaczysz o co mi chodzi bo moż dość skomplikowanie to opisałem
nie polecam takiej jazdy wiem z własnego doświadczenia miałem też kłopoty a ABS w poprzednim aucie i musiałem bbbbbbardzo uważać jak jeździłem bez niego

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Olo500 » 2 wrz 2010, 23:34

Piotr Raczkowski napisał(a):nie wiem kolego Olo500 czy wiesz że coś takiego jest bardzo niebezpieczne!!!!!!!!!!!!
przy małych prędkościach no może jeszcze przejdzie ale już przy 100 k/h wypadek przy awaryjnym hamowaniu PEWNY!!!!!

Chyba aż tak tragicznie nie jest, bo w tym okresie kiedy nie działał mi ABS i miałem wyjęty bezpiecznik wypadł mi przegląd auta. Jedyna różnica jaka wyszła na przeglądzie to faktycznie niewielka różnica w hamowaniu tylnych kół, ale tylko tylnych. Powiedziałem magikowi, że nie ma czujnika od abs i jest wyłączony moduł, co zresztą potwierdził włażąc pod samochód. Ale z tego powodu nie robił żadnego problemu, pieczątkę w dowód dostałem bez problemu. I oczywiście nie był to mój żaden znajomy, wystarczyło aby coś wspomniał że tak nie można jeździć i bym nigdzie samochodem się nie ruszał a ja jeszcze przeszło 0,5 roku jeździłem bez ABS.
A tak na marginesie: to czym się różni wyłączenie ABS przez wyjęcie bezpiecznika od wyłączenia ABS przez układ np. w przypadku awarii czujnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez laki » 3 wrz 2010, 15:10

Witam,

Dzisiaj podpiąłem madzie 626 GW pod kompa i wyskoczył mi błąd 51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)

Jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie go szukać ?
laki
 

Postprzez flinio » 7 wrz 2010, 17:24

Witam!
Standardowo i mnie dopadły problemy z ABS. Dziś chciałem sprawdzić błędy, po podłączeniu zworki pomiędzy GND-TBS, oraz podłączeniu diody pod FBS i +Akumulatora, dioda świeci cały czas, nic nie mruga, tylko ciągle świeci, miał ktoś może podobny przypadek, albo wie co może być tego przyczyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez flinio » 10 wrz 2010, 18:02

Panowie miał ktos taki przypadek, że po podłączeniu zworki pomiędzy GND-TBS, oraz podłączeniu diody pod FBS i +Akumulatora, dioda świeci cały czas?? i czy można wyjąc sama elektronikę z pompy ABS zez jej wyciągania z samochodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Olo500 » 13 wrz 2010, 00:14

Spróbuj zresetować komputer ( tak jak kasuje się błędy) i jeszcze raz podłącz diodę i spróbuj wymigać błędy. U mnie jak kiedyś tak się zrobiło, to bodajże dwu lub trzy krotne kasowanie błędów dopiero pomogło i można było sczytać co się zepsuło – kiedyś już tu o tym pisałem. A co do wyjmowania elektroniki ABS, to poszukaj na forum bo było o tym kilka razy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez krzysztofpak » 23 wrz 2010, 17:57

Witam!! A powie mi ktoś może jak wyjąć tą wtyczkę ?? Bo ja odblokowałem tą zawleczke i nie chce wyjśc wtyka ... , a za kable nie chcę ciągnąć ?? Jakieś porady jak to zrobić ??

Pozdrawiam ..,
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez Olo500 » 24 wrz 2010, 23:57

krzysztofpak napisał(a):Witam!! A powie mi ktoś może jak wyjąć tą wtyczkę ??
Pozdrawiam ..,


Z czego tą wtyczkę chcesz wyjąć? z modułu?
Jeśli tak, to polecam polać czymś do czyszczenia styków elektrycznych, trochę odczekać i powoli ciągnąć nawet za kable (byle nie szarpać) ruszając wtyczką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez krzysztofpak » 25 wrz 2010, 09:53

Ok dzięki spróbuję , Dzięki wielkie...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez rascus » 10 lis 2010, 11:24

Witam.
Mam problem jak większość biorących udział w tej rozmowie mianowicie świeci się kontrolka ABS+TCS+TCS OFF+ręczny.Po połączeniu styków GNB+TBS kontrolka ABS wy mrugała mi kod błędu 13 i 47.
Nie mogę znaleźć co to za usterka 47.
Jak ktoś z forumowiczów może pomóc i zna godnego polecenia fachowca z łodzi to proszę o namiary.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2008, 09:18
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2.0 automat 2001r

Postprzez flinio » 10 lis 2010, 18:16

47 -WHEEL SPEED SENSOR (RR) Right rear wheel-speed sensor/sensor rotor
13 – WSS, SR (RR)-OPEN OR SHORT, Rlght rear wheel-speed sensor
czyli prawdopodobnie zdechł czujnik ABS, bo błędy odnoszą się do tego samego czujnika – prawy tył
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez rascus » 10 lis 2010, 23:33

Dzięki za odpowiedź.
Teraz muszę zlokalizować kostkę i sprawdzić rezystancję.Czy to prawda ,że znajduje się gdzieś pod tylną kanapą?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2008, 09:18
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 2.0 automat 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6