Drży kierownica podczas hamowania i szybkiej jazdy.
Strona 1 z 1
maly luz jest tylko na swozniu lewym a kola wymienilem na zimowki i nic sie niezmienilo
-
wojtek fary
mogą być zwichrowane tarcze (mogło dojść do przegrzania i gwałtownego schłodzenia np. po wjechaniu w kałużę lub czasem wystarczy kilka razy mocniej wyhamować z większej prędkości i takie coś się pojawia), co powoduje bicie, można je spróbować przetoczyć, jeśli są w miarę nowe, albo kupić nowe 
Navigare_necesse_est,_vivere_non_est_necesse...
- Od: 12 kwi 2008, 20:59
- Posty: 78
- Skąd: Łódź/Szczecin
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD
Punto II 1.2 8V
Miałem problem z biciem przy hamowaniu (GF 2001, 2.0, 136KM)
Wymieniałem i toczyłem tarcze (nie raz i nie dwa ...), wymieniłem amory (bo i tak przyszedl na nie czas), wymieniłem piasty, sprawdzalem na pożyczonych kołach i nic, wciąż to samo.
Z problemem uporalem sie przypadkowo ...
Po wymianie amotyzatorow wymienilem jeszcze pare innych rzeczy w przednim zawieszeniu. Nie zrobilem tego na raz ale po kolei i stąd wiem co pomogło – a mianowicie tylne tuleje przednich wahaczy czyli t.zw. "motyle".
Problem bicia przy hamowaniu jak ręką odjął. Od wymiany minęło pół roku.
Wymieniałem i toczyłem tarcze (nie raz i nie dwa ...), wymieniłem amory (bo i tak przyszedl na nie czas), wymieniłem piasty, sprawdzalem na pożyczonych kołach i nic, wciąż to samo.
Z problemem uporalem sie przypadkowo ...
Po wymianie amotyzatorow wymienilem jeszcze pare innych rzeczy w przednim zawieszeniu. Nie zrobilem tego na raz ale po kolei i stąd wiem co pomogło – a mianowicie tylne tuleje przednich wahaczy czyli t.zw. "motyle".
Problem bicia przy hamowaniu jak ręką odjął. Od wymiany minęło pół roku.
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):Veetec czyli odpowiedź, usunąć luzy w drugim poście ( Czesława) rozwiązuje temat
Tak i nie.
Sformulowanie "usunąć luzy" jest dosyc ogolne. Poza tym ten post mowi o luzach w ukl. kierowniczym a ja wskazuje na ukl. zawieszenia i wskazuję co konkretnie pomoglo. Luzy mogą byc jeszcze w kilku innych miejscach.
A moj przypadek jest o tyle specyficzny, że:
1. badanie tych tulei u Jaksy nie wskazywalo luzu – ale ja sie troche uparłem na ich wymiane – i nie chodzilo o szukanie przyczyny bicia przy hamowaniu tylko zupelnie czegos innego
2. machanicy od Jaksy sami sa zdziwieni, ze wymiana tych tueli zlikwidowala bicie przy hamowniu (a przy okazji zlikwidowala takze inny problem – ten dla ktorego je wymienilem).
Wymiana tych tulei to dosyc prosta, szybka i niezbyt droga zabawa ale nalezy po tym ustawic geo.
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Veetec nie wiem, dla mnie to oczywiste... a czemu u Jaksy tego nie wykryli, to nie wiem... w każdym razie gratuluję wytrwałości
a co do bicia, ściągania i tym podobnych rzeczy, to przede wszystkim luzy i to w całym układzie zarówno zawieszenia (również amorki – ja widziałem samochód w którym po wymianie wszystkich gumek były luzy, a okazało się, że amortyzator nie był dokręcony od góry <hahaha> ) jak i kierowniczego
chociaż tutaj bicie by raczej nie wystąpiło... no i sprawdzić wypadałoby tarcze
chociaż jak ktoś kupi porządne to raczej się nie krzywią... 
a co do bicia, ściągania i tym podobnych rzeczy, to przede wszystkim luzy i to w całym układzie zarówno zawieszenia (również amorki – ja widziałem samochód w którym po wymianie wszystkich gumek były luzy, a okazało się, że amortyzator nie był dokręcony od góry <hahaha> ) jak i kierowniczego
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
chamowania
Od chamowania są chamy, w przypadku zwalniania mamy do czynienia z hamowaniem.
Proszę o poprawienie.
mialem to samo,myslalem ze cos z ukladem kierowniczym,jakies drazki czy cos a to opona była walnięta,trzesło jak targancem od kosiarki 
- Od: 7 sty 2017, 16:44
- Posty: 33
- Skąd: Podkarpacie RDE
- Auto: Mazda 626 V GF 2.0DITD po lifcie, 2002r 81KW,110 KM,HATCHBACK250000 km,Średnie spalanie (cykl mieszany) 5,2 l/100kmSpalanie w trasie (na autostradzie) 4,5 l/100km,Opony podstawowe 195/60 R15,aktualnie jeszcze corolla e9 1989r 1.8D ,poprzedni samochód; honda accord 2.0TD 1997 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6