Jak dobrać katalizator do Mazdy 626 V 1.8 ?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez chronix1 » 13 kwi 2015, 09:08

Cześć. Potrzebuje dorwać jakiś w miare sensowny katalizator to mojej mazdy 626 V 1.8 74kW 2000 rok. Tylko katalizator a nie atrapę. Ogólnie zagazowałem tą mazdę LPG Auto-Gaz i efekt jest taki że strzela z tłumika przy chamowaniu silnikiem, a najbardziej kiedy rozpędzi się konkretnie i po prostu nagle zdejmie noge z gazu i zostawi na biegu. Strzela jak cholera i tylko na gazie. Ostatnio rozerwało mi tłumik końcowy tak pier*****o. Gaziarz regulował regulował, zwiększył przerwe na świecach do 0,8 chyba i faktycznie lepiej i równiej pracuje, ale strzela. Powiedział że jedynie może być to spowodowane brakiem katalizatora (mam wspawaną rurkę). Nie wiem ile w tym prawdy ale fakt ze przeglądu też nie przejde bo emisja miliard. I teraz prosiłbym Was o pomoc w dobraniu uniwersalnego kata (bo oryginały 1.5k).
Mam taką oto stronę: https://www.motointegrator.autotrader.p ... 13/#sort=2

Mierzyłem średnice rury na dole i wyszło mi 45 mm, tylko teraz pytanie czy średnica kata też ma mieć 45 czy np 50 żeby weszło jedno w drugie ? Nie jestem spawaczem nie wiem na jakiej zasadzie się spawa....No i chciałbym emisję zmniejszyć dość znaczenie. Pomożecie ?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez motylek322 » 13 kwi 2015, 13:08

A nie łatwiej i pewniej poszukać na szrocie katalizatora od tego modelu auta i silnika. Piszesz, że koszt to 1,5 k zl ale chyba nówka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 13 kwi 2015, 14:52

chronix1 napisał(a):bo emisja miliard


taa- jak żyje, nikomu nie chciało się mnie podłączać do emisji:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chronix1 » 13 kwi 2015, 15:23

emisja emisją ale teraz pytałem innego gaziarza i mówi że katalizator nie ma nic wspólnego ze strzelaniem na LPG z tłumika. No to jeden co zakladał mówi że ma wpływ i kazał montować a drugi mówi że nie ma wpływu :D i bądź pan mądry
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez motylek322 » 13 kwi 2015, 16:30

W tłumik strzela bo w nim zbierają się opary ( gaz ) nie spalone w silniku. Dochodzi do samozapłonu i stąd strzelanie. Zacznij od bardzo dobrego gazownika, który wyreguluje instalację.

PS
co do świec to przy gazie zmniejsza się odstęp do 0,7 a nie powiększa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez chronix1 » 13 kwi 2015, 16:32

ja kupiłem iskry co mają 0,6 i był dramat straszny, powiększenie ich do chyba 0,8 od razu wszystko zmieniło na lepsze. i nie jest to regułą np któryś tam ford wgl nie pojedzie na innym odstępie niż 1.1 nie i koniec :D a strzelaniem bym sie nie przejmował tylko ostatnio tłumik na pół rozwaliło. Ogólnie przy przyspieszaniu też się dławi na gazie. na benzynie spoko, chociaż przy jałowej pracy na postoju nawet na benzynie czasami lekko zakołysa obrotami (jakby jakiś cylinder nie palił dobrze). ale właśnie jak w świecach powiększyło się odstęp to ten feler ustał.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez sebekle » 13 kwi 2015, 16:36

instalacja której generacji? pewnie cut-offa nie ma włączonego albo za bogato daje
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez motylek322 » 13 kwi 2015, 16:40

Ja do sprawy zabrał bym się tak.
1. Nowe wiece NGK takie po 10,00 za szt. Symbol znajdziesz na forum. Odstęp 0,7 mm
2. Nowe kable zapłonowe.
3. Odpowietrzenie układu chłodzenia.
4. Sprawdzenie kolektora dolotowego czy jest szczelny.

Wszystko to sprawdzić na benzynie czy działa OK.
Jak tak zabrać się za regulację LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez chronix1 » 13 kwi 2015, 16:44

nie wiem która generacja ale sekwencja na pewno. 2300 kosztowała jeśli kogoś to pokieruje ;) raczej typowo. świece, kable wymieniłem na dzień dobry.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez grzech_z » 14 kwi 2015, 08:17

chronix1 napisał(a):nie wiem która generacja ale sekwencja na pewno. 2300 kosztowała jeśli kogoś to pokieruje ;) raczej typowo. świece, kable wymieniłem na dzień dobry.


Jak te akcje z autem się zaczęły po założeniu gazu to jedź do tego partacza i niech zabiera tą instalacje i oddaje kasę, za tłumik również. Ewidentnie niedostrojona. Możesz popytać na forum LPG.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chronix1 » 14 kwi 2015, 10:25

Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez grzech_z » 14 kwi 2015, 11:31

chronix1 napisał(a):ciezko stwierdzic bo na benzynie chodzi swietnie


Ale co ciężko stwierdzić? Przecież sam napisałeś – a po założeniu gazu nie powinieneś w ogóle odczuwać różnicy pb/lpg. Ja tylko po kontrolkach jestem w stanie stwierdzić, czy jadę na lpg czy na pb. Niestety nie mam brzęczyka i bywa, że jak się lpg skończy nie zauważę że jadę na pb :) A instalacja stara jak świat, tylko reduktor i wtryski zmienione.
Te valteki to był Twój pomysł? Moja madzia ich nienawidziła, po zmianie na Regi zaczęła jeździć jak wyżej :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chronix1 » 14 kwi 2015, 11:48

nie moja, gazownika, ja sie nie znam na tych częściach :)
Początkujący
 
Od: 6 mar 2015, 11:58
Posty: 19
Auto: Mazda 626, V gen, 1.8, 101 KM, benzyna + LPG, 2000 rok, sedan

Postprzez sebekle » 15 kwi 2015, 19:11

tomasetto i i valteki-taniej się chyba nie da. valteki nie słyszałem żeby sobie ktoś chwalił. sekwencja przy odjęciu gazu musi odcinać wtryski tak jak to robi benzyna. może któryś wtrysk jest trefny i się nie domyka, ewentualnie wyłączył to ktoś w opcjach bo lubi to nastajać trochę problemów. a przynajmniej przy starszych instalacjach. ogólnie cut-off działa u mnie w mazdzie do 1500obr/min a z włączoną klimą do 2000 obr/min. i widać to po komputerze i wskazówce od obrotów. mam automat więc w manualu może być inaczej lecz nie powinno
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez PeKa » 16 kwi 2015, 11:20

U mnie nie ma kata, jest LPG i żadnych takich akcji nie ma. Posłuchaj chłopaków wyżej i zmień gaziarza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez grzech_z » 16 kwi 2015, 13:37

PeKa napisał(a): i zmień gaziarza :)


No zaraz – jak kupisz nową pralkę i Ci się zepsuje to idziesz po drugą? :)
Najpierw niech tamten zrobi dobrze to, za co wziął kasę.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 18 kwi 2015, 23:54

a jak nie umi? <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez grzech_z » 19 kwi 2015, 09:29

sebekle napisał(a):a jak nie umi? <rotfl>


Zostaje szukać takiego co umi a tamtemu pomóc jak najmocniej nie mieć klientuf :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6