Montaż TCS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Artu » 17 cze 2013, 14:59

Witam,

Temat przewijał się niejednokrotnie na forum, niemniej nie byłem w stanie znaleźć informacji o tym co niezbędne jest do podpięcia TCS-a. Czy wystarczy sama pompa ABS wraz z przyciskiem, czy też wymagane są większe ingerencje w samochód?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez VPM » 18 cze 2013, 20:51

poszukaj dokładnie było to gdzieś opisane dokładnie sterownik trzeba inny i chyba 3 dodatkowe przewody i przycisk tcs opisane sa dokładnie wszystkie piny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Artu » 24 lis 2013, 18:09

Temat w związku z dodatkową ilością wolnego czasu powrócił. Szukałem na forum, niestety nie znalazłem dokładnej instrukcji montażu. Zastanawia mnie czy możliwe jest przełożenie samego sterownika pompy bez potrzeby jej demontażu – taki zabieg zdecydowanie ułatwiłby montaż TCS-u.

Ponadto patrzyłem się dziś w miejsce w którym znajduje się zaślepka przeznaczona pod TCS – nie ma tam żadnej luźnej wtyczki więc zakładam że będę musiał pociągnąć kilka przewodów – gdzie mogę znaleźć informacje w które dokładnie miejsce mam się wpiąć?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 25 lis 2013, 10:46

Artu napisał(a):Temat w związku z dodatkową ilością wolnego czasu powrócił. Szukałem na forum, niestety nie znalazłem dokładnej instrukcji montażu. Zastanawia mnie czy możliwe jest przełożenie samego sterownika pompy bez potrzeby jej demontażu – taki zabieg zdecydowanie ułatwiłby montaż TCS-u.

Ponadto patrzyłem się dziś w miejsce w którym znajduje się zaślepka przeznaczona pod TCS – nie ma tam żadnej luźnej wtyczki więc zakładam że będę musiał pociągnąć kilka przewodów – gdzie mogę znaleźć informacje w które dokładnie miejsce mam się wpiąć?


Artu – że się tak zapytam – a poco Ci to?:) Moim zdaniem to zupełnie niepotrzebny ficzer w naszych mazdach.
Dodatkowo u mnie np, to ustrojstwo zawiesza kompa od lpg :(
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chudya » 25 lis 2013, 12:02

Moim skromnym zdaniem, TCS to jedynie dodatkowy skrót, który ładnie wygląda w ogłoszeniu o sprzedaży. Działa toto tak późno i "słabo", że się tak wyrażę, że szkoda sobie zawracać głowę... Równie dobrze można to wyłączyć. Różnicy się nie poczuje.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Artu » 6 gru 2013, 12:25

Miałem przyjemność jechaćGF-ką z systemem TCS i jego działanie było dla mnie satysfakcjonujące – zwłaszcza że wystarczy w takim wypadku wymienić komputer ABS oraz dorzucić wtyczkę TCS OFF.

Komputer zakupiłem, mam jednak wielką prośbę dla osób posiadających TCS – chodzi o zanurkowanie pod deskę rozdzielczą i zrobienie zdjęcia przewodu, który dochodzi do przycisku TCS OFF – nie wiem czy u mnie jest on bardzo sprytnie ukryty czy po prostu go nie ma – niestety nie jestem w stanie go zlokalizować.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Postprzez grzech_z » 9 gru 2013, 10:18

Artu napisał(a):Miałem przyjemność jechaćGF-ką z systemem TCS i jego działanie było dla mnie satysfakcjonujące


Żona w piątek przez ten srecees przywaliła w krawężnik :(
Na drodze ślizgawica, zakręt 90st i wiadomo prędkość minimalna. Próba skrętu i auto zamiast za kierownicą jedzie po skosie – więc co się robi? Dodaje się gazu i autko wyciąga z poślizgu – jednak nieee – TCS się w tym momencie wtrąca i zamiast wyciągać madzie, dusi ją i zostają only modły ;–)
Ot – zapomniała toto wyłączyć i mam nadzieję, że do wiosny już nie zapomni :)
Taki przykład użyteczności tego ficzera w samochodzie – ot gadżet speców od marketingu podbijający cenę w latach 90 :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Piotr Raczkowski » 17 gru 2013, 17:36

całą zimę mam to wyłączone
popróbuj z zaspy z tym wyjechać nie ma mowy albo szybko do ruchu się włączyć i zamiast szybkiego startu masz skokami do przodu jak uczniak
to jest mym zdanie do <dupa>
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Artu » 18 gru 2013, 12:11

Zgadzam się z wami, że są sytuacje w których użyteczność TCS jest zbędna – sam ostatnio zakopałem się w błocku pośniegowym i z włączonym TCS-em na 100% bym z niego nie wyjechał.

Stwierdziłem jednak, że skoro koszt montażu TCS jest niski i można go wyłączyć to czemu nie? Chcę jednak przed montażem pompy ABS-u mieć rozwiązaną kwestię wyłącznika dla tego ustrojstwa – stąd też prośba o zdjęcie przewodu wychodzącego od wtyczki – niestety ani w Workshop Manual, ani w Electrical Diagram nie jestem w stanie zlokalizować gdzie mam się podłączyć (a zakładam, że wiązka znajduje się w kabinie bo jak dla mnie bez sensu byłoby przygotowywanie wersji z różną ilością wiązek)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2013, 23:51
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 626 GF 1.8 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6