Co wymienić przed ustawieniem geometrii kół?
Strona 1 z 1
Forumowicze co powinienem wymienić przed ustawieniem geometrii ponieważ mam lekko skręconą kierownicę w lewo a poza tym samochód nie jedzie po linii prostej tylko co chwilę muszę korygować. Mam już łączniki stabilizatora na przód z Ramechu, co jeszcze należało by zakupić??? Rok temu wymieniłem łączniki z tyłu + gumy stabilizator czy przed zabiegiem muszę znów to wszystko wymieniać z tyłu? 
Ostatnio edytowano 10 kwi 2013, 16:43 przez surlik1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 lip 2008, 20:56
- Posty: 72
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l
surlik1 napisał(a):co powinienem wymienić przed ustawieniem geometrii ponieważ mam lekko skręconą kierownicę w lewo a poza tym samochód nie jedzie po linii prostej tylko co chwilę muszę korygować.
Ja bym pojechał na stację diagnostyczną i niech diagnosta powie co jest nie halo i do wymiany
-
miro62
Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora nie mają nic do ustawienia koła, zbieżności, geometrii. O tym decydują tuleje i sworznie. Z przodu w 626 GF te elementy są wymienialne, z tyłu raczej trzeba wymienić całe wahacze – chociaż tuleje są osiągalne to ich zakup i wymiana kosztuje podobnie jak cały nowy wahacz (zamiennik) i więcej niż dobry używany oryginał.
Warto też wymienić końcówki drążków kierowniczych, jeśli obecne nie są młode. Szkoda by było, aby kila miesięcy po ustawieniu zbieżności musieć ją ustawiać ponownie jeśli jakaś końcówka odmówi dalszej współpracy.
Jeśli auto jeździ Ci mało przewidywalnym torem, musisz co chwile lekko korygować kierownicą, to oznaka, że przednie koła nie trzymają zbieżności. Może to być spowodowane padającymi sworzniami albo tulejami wahaczy. Zasadniczo zbieżność powinna wynosić jakieś +0,3 stopnia, czyli koła powinny być przodem skierowane minimalnie do siebie, czyli tak /\ Jeśli są tak \/ to na prostej drodze auto będzie się samo bez przerwy minimalnie (ledwo wyczuwalnie, ale denerwująco) bujać – prawo, lewo, prawo, lewo, a w zakrętach nie będzie się prowadzić precyzyjnie.
W 626 jest także regulowana zbieżność z tyłu, ale tutaj nie może być z nią aż tak źle jak z przodu, a jeśli jest źle ustawiona, to ma to mniejsze znaczenie dla prowadzenia samochodu, niż brak właściwej zbieżności z przodu.
Warto też wymienić końcówki drążków kierowniczych, jeśli obecne nie są młode. Szkoda by było, aby kila miesięcy po ustawieniu zbieżności musieć ją ustawiać ponownie jeśli jakaś końcówka odmówi dalszej współpracy.
Jeśli auto jeździ Ci mało przewidywalnym torem, musisz co chwile lekko korygować kierownicą, to oznaka, że przednie koła nie trzymają zbieżności. Może to być spowodowane padającymi sworzniami albo tulejami wahaczy. Zasadniczo zbieżność powinna wynosić jakieś +0,3 stopnia, czyli koła powinny być przodem skierowane minimalnie do siebie, czyli tak /\ Jeśli są tak \/ to na prostej drodze auto będzie się samo bez przerwy minimalnie (ledwo wyczuwalnie, ale denerwująco) bujać – prawo, lewo, prawo, lewo, a w zakrętach nie będzie się prowadzić precyzyjnie.
W 626 jest także regulowana zbieżność z tyłu, ale tutaj nie może być z nią aż tak źle jak z przodu, a jeśli jest źle ustawiona, to ma to mniejsze znaczenie dla prowadzenia samochodu, niż brak właściwej zbieżności z przodu.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2013, 13:52 przez Zibi85, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Zasadniczo zbieżność powinna wynosić jakieś -0,3 stopnia, czyli koła powinny być przodem skierowane minimalnie do siebie, czyli tak /\ Jeśli są tak \/ to na prostej drodze auto będzie się samo bez przerwy minimalnie (ledwo wyczuwalnie, ale denerwująco) bujać – prawo, lewo, prawo, lewo, a w zakrętach nie będzie się prowadzić precyzyjnie.
Czy aby na pewno

Pojęcie zbieżności. Najprościej mówiąc, jest to wartość określająca położenie kół przednich lub tylnych względem siebie. Jeżeli koła skierowane są do wewnątrz, wówczas mówimy, że wartości zbieżności są dodatnie. Jeśli natomiast koła skierowane są na zewnątrz, wówczas wartości te są ujemne.

Tak więc zupełnie odwrotnie niż to Opisałeś. Jednostki przednionapędowe mają "rozbieżność" co w przypadku 626 wynosi od 0 do -0,33 stopnia – czyli w/g Twojego schematu powinno być \ /
Jednostki tylnonapędowe będą miały adekwatnie od 0 do + 0, coś tam – czyli / \ "zbieżność"
-
miro62
Pomyliło mi się, myślałem, że zbieżność czyli /\ to kąt ujemny, a jest dodatni. Dzięki za uwagę. Już poprawiam powyższy post.
Natomiast niezależnie czy przednio napęd czy tylno napęd, to musi być zbieżność, czyli delikatnie tak /\ Jeśli nie, to pojazd będzie myszkował, czyli zachowywał się tak jak opisałem wyżej.
http://www.oponeo.pl/artykul/wplyw-zbie ... ie-pojazdu
EDIT: Chociaż w sumie, to zależy od konkretnego samochodu. Podobno niektóre przednionapędowe samochody mają koła napędzane ustawione fabrycznie rozbieżnie.
Natomiast niezależnie czy przednio napęd czy tylno napęd, to musi być zbieżność, czyli delikatnie tak /\ Jeśli nie, to pojazd będzie myszkował, czyli zachowywał się tak jak opisałem wyżej.
http://www.oponeo.pl/artykul/wplyw-zbie ... ie-pojazdu
EDIT: Chociaż w sumie, to zależy od konkretnego samochodu. Podobno niektóre przednionapędowe samochody mają koła napędzane ustawione fabrycznie rozbieżnie.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Dzięki za info jak będę wymieniał oponki to wjadę od razu na stację diag. i poproszę o sprawdzenie zawieszenia. Na pewno wymienię końcówki drążków bo nie były raczej nigdy robione, jakiej marki części kupować w przypadku zawieszenia np. sworzni???
- Od: 26 lip 2008, 20:56
- Posty: 72
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l
Co do sworzni – na forum polecają sworznie CRT albo 555, a tuleje wahacza firmy NOK. Co do końcówek drążków to się nie wypowiem.
Jeśli Ci się nie spieszy miałbym do 626 GF tanio 2 końcówki drążków Yamato używane niecały sezon, ale to dopiero w przyszłym tygodniu mógłbym wysłać.
Jeśli Ci się nie spieszy miałbym do 626 GF tanio 2 końcówki drążków Yamato używane niecały sezon, ale to dopiero w przyszłym tygodniu mógłbym wysłać.
- Od: 16 wrz 2011, 00:45
- Posty: 181 (1/2)
- Skąd: Tarnów okolice
- Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412
Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.
Zibi85 napisał(a):Podobno niektóre przednionapędowe samochody mają koła napędzane ustawione fabrycznie rozbieżnie.
mają ale to kwestia czy rozstaw miedzy osiami jest różny – niektóre konstrukcje maja tylne piasty szerzej a są i konstrukcje gdzie tylne piasty są węziej niż przednie (zwykle z racji fabrycznych różnic w szerokości ogumienia i ofelgowania – w MR2 Sw20 tak miałem fabrycznie)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Ustawiałem ostatnio zbieżność, jak mam karteczkę z wynikami to zrobię screeny i wrzucę jak to u mnie po ustawieniu wyglądało.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6