Trzęsie kierownicą przy prędkości 100km/h i powyżej ale najbardziej czuć to właśnie przy setce i to dość wyraźnie..że nawet pasażer do odczuwa.Denerwuje mnie to bo to już trzecie auto z taką przygo da idzie mi eksploatować.Nie wiem już co jest..koła wyważone,jeno zwrotnica do wymiany.Może to przez to że na piascie jest rdza czytałem kiedyś że to również może mieć znaczenie.Może ktoś walczył kiedyś z taką przypadłością i udało mu sie z tego wyleczyć?
Dodam że podczas hamowania drganie nie występuje wiec zapewne tarcze dobre.
Bicie kierownicy przy 100km/h przyczyna?
Strona 1 z 1
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
-źle wyważone koła
-zużyte opony
-uszkodzona opona
Miałem podobny problem (przy 60km/h nic a od 90km/h wibracje), tkwił on w uszkodzonej oponie, balon się zrobił i ciężko było go zauważyć bo od strony wew. auta.
Sądzę iż najlepiej było by zrobić tak jak kolega wcześniej pisał zamienić opony [jakie?] z przednimi w celu sprawdzenia.
-zużyte opony
-uszkodzona opona
Miałem podobny problem (przy 60km/h nic a od 90km/h wibracje), tkwił on w uszkodzonej oponie, balon się zrobił i ciężko było go zauważyć bo od strony wew. auta.
Sądzę iż najlepiej było by zrobić tak jak kolega wcześniej pisał zamienić opony [jakie?] z przednimi w celu sprawdzenia.
- Od: 17 maja 2010, 14:35
- Posty: 10
- Auto: Mazda 626 GF 2000 2.0 DiTD 101KM
Nie wiem już co się dzieje z tym autem..auto przechodziło przegląd na stacji w lutym na urzadzeniach.Ostatnio odkryłem że w czasie jazdy na 5 biegu pojawia się nagłe "trzęsienie lewarkiem zmiany biegów" i całego auta..jakby wpadał w wibracje od skrzyni biegów.Pomaga popuszczenie pedału gazu i ponowne dodanie.
Niby ta zwrotnica jest do wymiany ... ale to chyba nie jest tą przyczyną.Może mi ktoś doradzi gdzie się udać aby to posprawdzać.
Niby ta zwrotnica jest do wymiany ... ale to chyba nie jest tą przyczyną.Może mi ktoś doradzi gdzie się udać aby to posprawdzać.
- Od: 1 sty 2010, 21:55
- Posty: 189
- Skąd: Tychy/czasem okolice Kielc
- Auto: Opel Vectra 1.8 135KM 1997r
mogą być to również uszkodzone przeguby wewnętrzne
!

- Od: 21 maja 2010, 18:14
- Posty: 4
Mam podobny problem! Drgania na kierownicy zaczynają się przy 95-100 km/h potem nic, a następnie przy ok 120km/h. Opony dopiero co zmieniłem na nowe, balans i zbieżność robiłem ostatnio 2 razy w odstępie jakichś 2 miesięcy w dwóch rożnych warsztatach dla pewności, przednie tarcze i klocki również zmienione jakieś 3 miesiące temu. Nic mi nie stuka ale przy hamowaniu trochę wibruje przód pomimo nowych tarcz i klocków. Jaka może być tego przyczyna?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
TheKingfisher
czasami nawet odrona zaschnietego błota w felgach potrafi przyprawić kierownicę o spore drżenia przy dużych prędkościach, pamiętam, że kiedyś trochę pod kołpakami mi sie zebrało śniegu, niezbyt dużo, a efekt był tragiczny.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
- Od: 25 lut 2010, 10:46
- Posty: 35
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Mi tez bije kierownica ale od 110 km/h w góre... Im szybciej tym bardziej. Wrzuce na probe zimowki i zrobie test. Albo w ciemno pojade do gumiarza zeby przednie koła przepuscil przez wywazarke.
Napisze tu na pewno jaki byl efekt.
Napisze tu na pewno jaki byl efekt.
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
Witam
Kolejna przyczyna to zużyte tarcze. Od prędkości ok. 90 km/h zaczynało się bicie. Zmieniłem przednie tarcze i klocki (tarcze były bardzo zużyte) i bicie ustało.
pozdrawiam
zibike
Kolejna przyczyna to zużyte tarcze. Od prędkości ok. 90 km/h zaczynało się bicie. Zmieniłem przednie tarcze i klocki (tarcze były bardzo zużyte) i bicie ustało.
pozdrawiam
zibike
kwiatu5 napisał(a):czasami nawet odrona zaschnietego błota w felgach potrafi przyprawić kierownicę o spore drżenia przy dużych prędkościach
W poprzednim autku miałem odłamany kawałek kołpaka i też przy określonych prędkościach telepało. Co się naszukałem to moje. Ale jak znalazłem przyczynę to mi to telepanie przestało przeszkadzać
szerokości
grzech
grzech
ja proponuje sprawdzic same opony pod katem ZABKOWANIA. Latwo rozpoznac to organoleptycznie; przesuwajac w jedna strone, reka idzie gladko, a druga czuc jakby zeby pily. Jeszcze pewniej to kola z przodu przelozyc na tyl i jesli przy danej predkosci zacznie trzesc calym autem to znaczy ze wyzabkowane opony
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6