Wymiana osłon gumowych amoryzatora.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez barszczu » 17 kwi 2012, 19:35

Witam! Czy ktoś wymieniał samodzielnie osłony gumowe amortyzatorów przednich? Jeśli tak to proszę o opis jak to się robi, bo czeka mnie taka wymiana a chciałbym to zrobić sam. Kiedyś robiłem to w Oplu Vectra, więc chyba nie będzie to dla mnie problem, ale zawsze może być jakiś haczyk, więc lepiej się skonsultować z kimś kto wie jak robi się to w Mazdzie. Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez motylek322 » 17 kwi 2012, 21:35

Jak masz ściągacze do sprężyn i wiesz jak tym się posługiwać to sobie poradzisz. Uważaj tylko aby taka sprężyna nie nabiła Ci guza. Piszę to poważnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez VeryCoolMan » 18 kwi 2012, 00:07

barszczu napisał(a):Witam! Czy ktoś wymieniał samodzielnie osłony gumowe amortyzatorów przednich? Jeśli tak to proszę o opis jak to się robi, bo czeka mnie taka wymiana a chciałbym to zrobić sam. Kiedyś robiłem to w Oplu Vectra, więc chyba nie będzie to dla mnie problem, ale zawsze może być jakiś haczyk, więc lepiej się skonsultować z kimś kto wie jak robi się to w Mazdzie. Pozdrawiam!

Prosta operacja, otwórz machę poluzuj śruby na trzpieniu amortyzatora z obydwu stron jak i śruby kół, następnie podnieś auto aby obydwa przednie koła nie dotykały ziemi dzięki temu unikniesz naprężeń z drążka stabilizatora i dalej odkręcasz "koło :P " odczepiasz przewód hamulcowy od amortyzatora, odkręcasz śruby przy poduszce x4 i przy zwrotnicy x2 wyciągasz kolumnę McPhersona ściskasz ściągaczem sprężynę aż odejdzie od górnej "tacki" odkręcasz całkowicie śrubę na trzpieniu amora, ściągasz kolejno elementy które przeszkadzają Ci w wymianie osłony gumowej "zapamiętaj dokładnie co i jak" wymieniasz osłonę i składasz w odwrotnej kolejności.
Powodzenia! robota na godzinkę na luzaka <spoko>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez motylek322 » 18 kwi 2012, 08:49

I nasunęło mi się jedno pytanie czy po takiej operacji będzie konieczne wykonanie geometrii / zbieżności ? Gdzieś kiedyś była dyskusja na ten temat ale wnioski nie były jednoznaczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez VeryCoolMan » 18 kwi 2012, 11:17

motylek322 napisał(a):I nasunęło mi się jedno pytanie czy po takiej operacji będzie konieczne wykonanie geometrii / zbieżności ? Gdzieś kiedyś była dyskusja na ten temat ale wnioski nie były jednoznaczne.


Nie ma potrzeby, trzeba pamiętać tylko aby poskładać wszystko tak jak było czyli:
1. Nie kręcić sprężyną "jeśli ściągamy zapamiętać jak była"
2. Następna ważna sprawa to dobrze ustawić "tackę" sprężyny "ustawiamy dokładnie tak jak była" bo można ją różnie ustawić "obracając" i później będzie trzeć przy skręcie kół o kielich jak i może zmienić się kąt
3. Nie pomylić ustawienia kątów na poduszkach.

I to by było na tyle :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 08:35

czasem mimo, że się poskłada jak kolega opisał, to i tak ściąga – a czasem jest ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez motylek322 » 20 kwi 2012, 16:43

kierownik napisał(a):czasem mimo, że się poskłada jak kolega opisał, to i tak ściąga – a czasem jest ok :)

Stąd moje pytanie. Kiedyś wymieniałem odbojniki. Wszytko poznaczyłem, pomierzyłem a po złożeniu i tak musiałem udać się na geometrie / zbieżność. Teraz planuję zabrać się za konserwację przednich nadkoli i tak się zastanawiam, czy wyjmować amory. Czy samo wyjęcie amortyzatora może mieś wpływ na ustawienie geometrii / zbieżności ? Nie wiem na ile amortyzator może się przesunąć w kielichu i zmienić ustawienia ? Sugestie, opinie, porady mile widziane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez kierownik » 20 kwi 2012, 18:02

no niestety może trochę inaczej siąść i stąd problemy.
a w ogóle to ja chyba wszystkie śruby od zawieszenia dokręcam najpierw z grubsza, a z pełną siłą dopiero jak auto stoi normalnie obciążone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6